Opel astra H 1,4 benzin (2006) csere Opel astra H 1,3 v 1,7 cdti-re vélemény?
Sokat kell vezetnem az utóbbi időben, nem gazdaságos az 1,4 benzines. Szerintetek érdemes a csere? Mire kell odafigyelni ezeknél dízel típusoknál?
Köszönöm a válaszokat.
Az 1.3-as elég vérszegény a maga 90 lóerejével és 200Nm maximális nyomatékával. De az 1.4 után már ez is felüdülés lenne.
1.7-ből a 101 lóerős z17dth-t venném, mert az alatt még nincs részecskeszűrő. Egy gonddal kevesebb. Valamint ebben Bosch az üzemanyagrendszer, amit egyszerűbb, olcsóbb javítani, mint a későbbi Densokat.
De megmondom őszintén ugyan olyan autót csak más motorral én nem vennék. Ha már cserélek az új legyen jobb, fiatalabb. 2 millió környékén már kaphatsz egész jó dízel J Astrákat. Igaz az nehezebb és azokban már mind ott a részecskeszűrő.
Nincs igazán különösebb jellemző típushibája a H Astrák dízel motorjának. Talán csak annyi hogy a generátor szereti megadni magát, szükség szerint fel kell újítani. 1.7-esnél a főtengely helyzetérzékelő jeladó szeret tönkremenni 200.000km-enként. Főleg a Denso rendszerűeknél jelentkezik az alapjárat kismértékű ingadozása. (Kb 850 +- 50 fordulat.) Ezt a railcső nyomásszabályozója okozza. De nem befolyásol semmit, más hibát nem okoz.
A motoron kívül a szokásos dolgok, amik H Astrán vannak, de gondolom ezt már kitapasztaltad: toronycsapágy rozsdásodás, hátsóajtók kábelének szakadása, külső-belső levegő választó zsalu tengelyének törése, stb...
Előző hozzászólást tudnám erősíteni: a hátsó ajtókban kábelszakadás gyakori hiba (pl. hangszóró), de egy kis odafigyeléssel ez is orvosolható: be kell zsírozni a gumivédő alatt a vezetéket, hogy a hideg-meleg változásra ne keményedjen meg a vezeték szigetelése, ami később kirepedhet és a réz vezeték megtörik.
A generátor probléma gyakori, de nem a generátor hibája, hanem a kábelezés préselt sarui okoznak olyan kellemetlenséget, hogy nem jut megfelelő töltőfeszültség vissza az akkumulátorra, a kábelen elveszik 20% és melegedni kezd. Ezt orvosolni lehet ezen leírás alapján: [link]
De ez az 1.9 motorra igaz, az 1.7eseknél az olajat szokta ereszteni a vákuumszivattyú (generátorral együtt van, 60e Ft-os tétel). Én inkább az 1.9-nél maradnék, megbízható Fiat JDT motor, nagyon sok autótípusba szerelték, de ebből is csak a 8 szelepest érdemes megvenni!
Én szilikon sprayt szoktam a gumiharmonikába hújni, illetve ami elszakadt kábel, azt eleve toldással forrasztom.
Erről az olajfolyásról még nem hallottam. De ha folyik is, nem kell miatta a kukába dobni a komplett generátort. Tömítéseket, szilenteket lehet cserélni a vákuumpumpában.
A 60.000Ft-os ár az nagyon baráti, de ennyiért egy felújított utángyártottat kapsz. A gyári újnak horrar ára van. Szerencsére az esetek 99%-ában javítható a generátor.
Az 1.7-es Isuzu motor se a megbízhatatlanságáról híres. ;) Kiforrott, különösebb típushiba nélküli konstrukció.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!