Alvázszám csere?
Az alvázszám a gépjármű azonosítója. Nem lehet úgy cserélgetni, mint a motort. Abban igazad van, hogy így egy fene tudja milyen előéletű szám van ott, lehet lopott, lehet végleg kivont, állhat körözés vagy elidegenítési tilalom alatt. Ha egyszer véletlenül belefutsz egy alapos ellenőrzésbe és megnézik a számsort is, akkor lehet ebből bonyodalom.
Két lehetőséged van alapvetően: vagy visszarakni az eredetit, vagy hatósági számot kérni.
Az előbbi ugye megint hegesztéssel meg egyebekkel jár és ha valaki még ilyesmit is tervez csinálni, akkor sem illik mellette körbevágni, hanem jóval távolabb és a hegesztési varratokat gyönyörűen elkészíteni és eldolgozni (mindkét oldalon).
Létezik úgynevezett hatósági alvázszám, ami régen AF-es volt, most mással kezdődik a számsor, de ugyanaz a lényege. Ezt kellett volna már előre kérned: természetes elhasználódás (ha kirohad) vagy roncsolódás (ez a törés-baleset) esetén kiállítanak egy műszaki adatlapot, elviszed a vizsgaállomásra, ott beütik és utána lehet cserélni a papírokat (forgalmi, törzskönyv).
De ha a vizsgabiztos meglátja az idegen számsort attól is égnek fog állni a haja és ha nincs szerencséd még feljelentés is lehet a dologból (egyedi járműazonosítóval való visszaélés vagy minek hívják).
Szóval ebben az esetben is lehet szükség lesz egy javítóelemre, amiben ugye még nincs számsor, hanem majd a hatóság tesz bele. És lehet be kell mutatni a roncsolódottat is, igaz ebben nem vagyok biztos.
Ilyenkor szokták javasolni az ember cimborái, hogy ez a szám "rozsdásodjon ki" a karosszériából, DE azzal is óvatosan, mert a feltűnő köszörülésnyomok, csiszolásnyomok és az azok után locsolgatással kialakult helyi korrózió egy rozsdamentes terület kellős közepén azért rohadt feltűnő ám... ...pedig ha most csináltattad, akkor gondolom egy arasszal arrébb nem rozsdásodik. Ugye úgy meg hihetetlen.
Milyen tökkelütött, félnótás karosszérialakatosra bíztad rá az autódat, hogy ezeket nem mondta el?
Olvass kérlek:
Meg még ez kimaradt: ne tévesszen meg a linkben szereplő szöveg, a "Sérült alvázszám pótlása" részre visz.
Hát sajnos a kocsival atvertek, a karosszériás aprobb melót mondott, de ugye kozbe jöttek elő a érdekességek... Igy cserés lett az első fél.
Én meg sajnos ebbe nem vagyok jártas..
Szoval igy utolag le kell roncsolni hogy kapjak másik szamot?
Elvesztettem a fonalat: elsőre úgy értettem, hogy a másik autó (amiről le lett vágva a javításhoz használt darab) száma van benne.
De most mintha úgy írnád, hogy vissza lett bele téve a saját, eredeti számsora.
Szóval melyik is a szitu?
Előbbi esetben él amit mondtam, utóbbi esetben nincs teendő lényegében. Persze ha szépen lett visszarakva és nem látszik a beavatkozásnak nyoma - ha feltűnően és csúnyán (tehát a festés sem fogja láthatatlanná tenni), akkor azon még dolgozni kell.
Ne a kirohasztásra gondolj egyből, hanem annak függvényében hogy mi is az aktuális helyzet.
Nos hát az történt, hogy az en autom jobb eleje szar volt, le lett szedve es az alvazszam ki lett vágva es a csere darabba lett behegesztve. Tehát a saját szama lett áthelyezve.
Szépen van megcsinalva, igazából nem latszik a beavatkozás.
persze,ezzel nincs is semmi gondom.Csak akkor nem igen kell eladnom igaz,mert ugye ez az eredetiség vizsgán megbukik,és akkor meghúzkodnak...
szóval ezt nem lehet valahogy legalizálni, vmi úzon módon papirt szerezni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!