Ford Focus 1,6 TDCI vélemények? Tapasztalatok érdekelnének, megbízhatósági szempontból. Köszönöm.
Melyik évjárat/motorkód?
Nekem 2005-ös kombi van, 16.TDCi, G8DA motorkód, korai kivitel (DPF, azaz részecskeszűrő nélkül), újonnan került hozzám, van benne most 326e km.
A karosszéria/futómű/belső tér oké, eddig elől cseréltem a lengéscsillapítókat és a kerékcsapágyakat, hátul még oké, bár a hátsó lengéscsillapítókat így 12 év után eléggé megviselte a korrózió.
Ami a karosszériát se nagyon kímélte: a két első sárfogó (részben a saját trehányságom miatt) már volt cserélve, akkor újra lett fújva a küszöb is (az elején kezdett foltosodni). Ezek most okék, viszont az alja kezd foltosodni, úgy a B oszloptól hátrafelé, de leginkább a hátsó tengely körül, pl. a futómű bekötési pontjainál. Ami kínja volt, az pl. a csomagtérfedél mikrokapcsolója (ami nem bírja a vizet, de van másik cikkszámú alkatrész, ami már javított kivitel), illetve ugyanott a rendszámtábla megvilágítása (amibe szintén víz tudott jutni).
A motorral/hajtáslánccal nekem pozitív tapasztalataim vannak, igaz elsősorban vidéki utakon, kevés gyorsítással/lassítással használom, főleg mióta felénk is van 2*2 sávos gyorsforgalmi. Úgy 190e-ig semmi kínja nem volt, akkor elkezdte kifújni az olajat valahol hátul, nem volt időm foglalkozni vele, tömítéscsere megoldotta. Ezután közvetlenül az egyik injektornál is megjelent a gázolaj, ott is tömítéscsere. 244e km-nél szétment a főtengely végén lévő rezgéscsillapító tárcsa (ami ugye a hosszbordásszíj tárcsája is egyben), csere utángyártottra. 282e km-nél elvittem a turbot felújításra: nem adta meg magát, de már nagyon nagy volt a csapágyazás holtjátéka, ideje volt felújíttatni. Kb. 313e km-nél szétment az utángyártott rezgéscsillapítós szíjtárcsa, megint csere, de most jobb minőségűre (a gyári bírta 9 évig, az olcsó utángyártott 3-ig).
Részecskeszűrő ugye ebben nincs, arról nem tudok mit mondani. Ami ezen kívül volt, az vagy még garanciában (pl. szívócső hegesztése egy szakaszon) javításra került vagy a szerelő hibája volt (240e km-nél vezérléscsere közben a légtömegmérő megadta magát és csak a csere segített).
* nem adta meg magát = nem törött el a tengely, nem állt be, ilyenek.
De ami a turbohoz menő olajcsövet illeti érdemes megfogadni a felújítást végző cég/szaki tanácsát ha a szitaszűrő kiiktatását ajánlja az alsó csatlakozási pontnál...
Apámnak 2007-es 90 lovas van, szintén DPF, és változó geomatriás turbó nélkül (tehát szimpla turbós). A 109 lovasoknál ez az egyik leggyengébb pont, a turbó.
Nos az autóról: qrva jó. Kombi, minden belefér, elég tágas, kényelem sem rossz. Sok benne a műanyag, de csak akkor rossz, ha tapizod, amúgy kinézetre nem csúnya. Érdemes jobban felszereltebb változatot venni, mert vannak nagyon fapados Focusok (olyan, hogy hátul dobfék van pl).
Motorja nagyon jó, pályán 140-él 5,5 litert eszik!!! Azt mondták, gyenge lesz bele a 90 ló, na hát a 140-et durva osztrák emelkedőkön is tartja gond nélkül. Ja és a futóműve brutál jó, kormányzása úgyszintén, nekem van egy E34-es BMW-m, de a Focust azután is élmény vezetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!