Ford Focus II.1.6 TDCI kombi ideális lenne következő autónak?
Most csak mint "közvetítő" írok, az egyik barátom mondta,
hogy kérdezzem meg tőletek, mivel egy kérdés erejéig nem
akar regisztrálni...
Szóval azt kérdi, hogy:
2011-es évjáratú lenne a kiszemelt jármű; a) a 90 lovas motorral elég dinamikus-e az autó, gyorsulás, nyomaték?
b) milyen az útfekvése, kényelme
c) fogyasztása városban ill. közúton? (autópályára nem menne vele)
Ja, és kereken 96 ezer van benne. Nissan Almeráról (1.5, benzin, 16 éves) cserélne. Thanks.
jó lesz.
elég dinamikus, gyorsulás alatt mit ért? Versenyezni azért ne menjen vele, de városban elég lesz bőven. Kényelmes, stabil, remek a futóműve. Fogyasztás 6 liter körüli.
Városba nem vennék dízelt. Sokan gondolják, hogy olcsóbb vele járni, mert kevesebbet eszik, stb stb. Ez a régi dízeleknél igaz (nagyon régi VW Passat, 124-es Merci, Opel 1.6 régi szívódízelek, stb). A modern dízelek karbatartása elég drága, és a városi rövid távú használat, indítgatás, leállítás hamar megeszi. Ha csak azt nézed, van benne 1:20 körüli komresszió, amit az önindítónak rendszeresen meg kell csavarnia (szemben a benzines max 1:10-es kompressziójával), illetve ehhez akksi legyen a talpán, ami bírja hosszabb távon. Taxisként mondom, hogy főként városi használatra egy kisebb benzines való. Sok kollégám is úgy van vele, akinek dízelje van, hogy ha az kiöregszik, akkor benzinest vesz helyette. Fillérekből karbatartod, a legtöbb egyszerű, mint a faék (a dízelhez képest), és megbízhatóbb. A dízel hosszabb távolságokra való. Felmész pályára, belövöd a tempomatot, és 200-300 km-t nyomod egyhusztomban.
Városban meg az állandó kigyorsítgatásokkal, lámpánál ketyegéssel, stb a dízel se nagyon fogja a gyári 5-6 literes fogyasztást produkálni, pláne egy Focus II kombi súlyával, amit rendszeresen meg kell lódítania neki (és akkor a drágább karbantartásról, illetve a bonyolultabb, több hibalehetőséget rejtő technikáról még nem is szóltunk). Nekem a 2015-ös Dacia Logan-em 1.2-es benzines, megvan neki a kellő dinamikája még utassal tele is ahhoz, hogy tartsam a forgalom tempóját, és úgy, hogy a nagy mínuszokban fűtöttem magamra a droszton (járattam a motort) éjszaka 8,5 l/100km-re jött ki a fogyasztás. Ha nem fűtök magamra, akkor nappal 7-7,5 liter/100 km, éjszaka 6,5 liter/100 km. Ennél kevesebbet egy dízel se fog városban adni. Városon kívül, 90-100-al 6-7 liter a fogyasztás, mivel a kis motor ilyenkor eléggé forog, de egy kényelmes, ráérős 80-nal 5 liter. Szóval szerintem (szakmailag) dízelben akkor gondolkozz, ha sokat használod hossú távokra, pl ingázol melóba naponta, esetleg hetente kell kimenned pl Németországba (csak a távolság miatt), egyébként mindenképpen benzines autót ajánlok.
Apámnak 90 lovas 1.6 TDCI Focus van, azzal jár ki Németbe. Nos, elég az mindenre, az M1-en meg az M3-mason is bármelyik emelkedőn stabilan tartja a 140-et. A váltóáttétele jó hosszú.
Na de országútra, meg városban bőőven elég. Meglepően jól megy olyan 110-120-ig nyomatékból, simán lehet vele előzni. Országúton, ha nem nehéz a jobb lábad, és előzgetni sem előzöl annyit, akkor simán hozható a 4 literes átlag hosszabb úton. Városban 5,5, max 6 liter.
Futóműve a legjobb a kategóriában, úgyhogy nagyon jól fekszi az utat, szinte BMW. Ford híres a jó futóművéről.
Amúgy ha a helyedben lennék, azért inkább Peugeotot ajánlanék neki.
Köszönöm az eddigieket. A Peugeot-os témát
inkább hagyjuk, már alig merem leírni a szót is, mindjárt kapok itt hideget-meleget
. Tehát, még valaki esetleg a témában? Mármint Focis tdci. Különben én Focusbol az 1.4-es alap benzinest venném. 80 lovas, ez a motor van apám-ek Fusionjaban is, egész jól megy. Vagy ilyen Fusionjaban ajánlok majd neki, de akkor az 1.6-os motorral. Vélemények esetleg erről is?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!