Elképzelhetőnek tartjátok, hogy a belsőégésű motor presztízs lesz 20 éven belül?
kb 4-5 évente dobnak ki egy EURO normát. Egy két koponya szerint, a dízel kb euro8-ra eltűnhet személyautókből, ám nemkizárt, hogy ez a 10 év múlva érkező elektromos autók mellett rövidtávon nem lesz annyira érezhető. Ergo marad a prémium márkák felső kategóriáinál, mondjuk v6 dízel. Kicsi már nem. Lenne a nagy benzin, és lenne az elektromos.
Ekkor haladunk tuvobb, dízelt megint elfelejtik, és maradnak a maximum v6-os benzinesek és az elektromosak. Ekkor jön megint 1 szint, hogy az átlag ember elmegy a városban a gyorstöltőkkel a kis elektromos vajasdobozával. Ám az elit, pedig mint mondjuk most a mercedes a 65 AMG motort v12-esként csak a presztízs miatt tartja meg, megtartaná az összes márka szintén ezért a benzines motorokat.
Lenne az ügyvéd, aki még co2-t ereget ki, és lenne az átlag halandó, aki elektromos autóval és reméljük, hiperloopal, gyorsabb tömegközelekedéssel jár.
A gazdagok az elsők között voltak, aki dobták a lovaskocsit az autóért. A villanyhajtás nem véletlenül luxusautóban ért el először látványos sikereket. Mert igaz ugyan, hogy drága és viszonylag alacsony hatótávolságú az ilyen autó, viszont rengeteg szempontból JOBB. Nyomatékosabb, csendesebb, simább, karbantartásmentesebb. És ahogy a terjedést fentről lefele kezdte, úgy a belsőégésűek is fentről lefele fognak kikopni, azaz 20 éven belül nem a gazdagok fognak ragaszkodni a robbanómotorhoz, hanem a telepi hülyegyerekek, akik ma kályhacsövet hegesztenek az ezeréves Passat kipufogó helyére, hogy "szebben" (=hangosabban) szóljon. Aztán szépen elkezdik kitiltogatni a városokból a guruló szmoggenerátorokat, így a telepi hülyegyerekek is kénytelen-kelletlen el fogják adni a benzines tuningverdáikat a falusi hülyegyerekeknek.
Eközben a városi embernek sem lesz kis elektromos vajasdoboza, hanem közös kis elektromos vajasdobozok lesznek, amelyekbe beül úgy az átlag halandó, ahogy az ügyvéd is, mint ma egy taxiba, bemondja a címet, és a vajasdoboz odaviszi. Csak a taxival ellentétben ezeket nem ember fogja vezetni.
Persze az igazán gazdagoknak továbbra is lesz pénzük luxusautóra. Csak abban nem belsőégésű motor lesz. Mert miért lenne? Régen a yachtokat is gőzgép hajtotta, amihez képest lélektelen vajasdoboznak tűnhet egy belsőégésű motorral hajtott yacht, mégis megszokta valahogy a burzsoázia.
Azért az ilyen szinten elterjedt önvezető autók egyel későbbi lépés lesznek, mint az elektromosok elterjedése. Két külön dolog lesz.
Az biztos nem lesz nehéz az embereket átállítani elektromos autókra, ha az árazásuk is jó lesz, és ha használtan még olcsóbban is lesznek már és nem rohad ki az akkujuk túl hamar se.
Csendes, olcsóbb, nincs kuplung, nincs váltó, folyamatos egyenletes nyomaték, teljesítmény, kevesebb karbantartás. Akinek kell hang azt megoldja hanggenerátor hangszóróval vagy fake kompresszoros kipuffcsővel.
Ehhez képest a benzin/dízel hátránynak felhozhatja még majd, hogy tuti emelni fogják az üzemanyagköltségeket és az adókat is rájuk.
Arra kíváncsi leszek, hogy a kerekenkénti villanymotort mikor lépik meg, mert sokkal precízebb és pontosabb menetstabilitást érni el vele, mint a fékkel fogdosni a kereket vagy a hajtáson át variálni haldex-szel ahogy a mai rendszerek teszik. Maga a fékezés is sokkal precízebb lesz, ha a motor fékez generátor módban, sokkal kisebb esély megcsúszásra és nem kell ABS darálás se, csak maximális fékerőnél. Nem kell diffi, nem kell semmi marhaság. Sokkal jobbak lesznek az elektromos kocsik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!