Elképzelhetőnek tartjátok, hogy a belsőégésű motor presztízs lesz 20 éven belül?
kb 4-5 évente dobnak ki egy EURO normát. Egy két koponya szerint, a dízel kb euro8-ra eltűnhet személyautókből, ám nemkizárt, hogy ez a 10 év múlva érkező elektromos autók mellett rövidtávon nem lesz annyira érezhető. Ergo marad a prémium márkák felső kategóriáinál, mondjuk v6 dízel. Kicsi már nem. Lenne a nagy benzin, és lenne az elektromos.
Ekkor haladunk tuvobb, dízelt megint elfelejtik, és maradnak a maximum v6-os benzinesek és az elektromosak. Ekkor jön megint 1 szint, hogy az átlag ember elmegy a városban a gyorstöltőkkel a kis elektromos vajasdobozával. Ám az elit, pedig mint mondjuk most a mercedes a 65 AMG motort v12-esként csak a presztízs miatt tartja meg, megtartaná az összes márka szintén ezért a benzines motorokat.
Lenne az ügyvéd, aki még co2-t ereget ki, és lenne az átlag halandó, aki elektromos autóval és reméljük, hiperloopal, gyorsabb tömegközelekedéssel jár.
Nem lesz presztizs. Múzeumi tárgy lesz, magyarázó szöveggel, hogy bő 100 éven keresztül ilyen nevetséges hatásfokú gépekkel mozgatták a járműveket.
A "vajasoboz" lesz a presztizs, azokból is lesz majd olcsó népautó, és megfizethetetlen prémiumkategóriás limuzin.
Talán egy V8, V12 Ferrari hybrid hajtással.
De egy krehácsoló, csattogó 15 éves dízel Passat vagy BMW már ma is nevetség tárgya. Tegyél mellé egy Teslát, vagy Toyota Priust. Fényévnyi a különbség, kb. mint régen a dízel, ma a villany mozdony között..
Azért az elektromos kocsikon van még mit fejleszteni ez tény, de a dízel mint személygépkocsiban valószínű hamarosan el fog tűnni.
Meg kell nézni akár a Toyota csoportot. Amikor volt kiállítás itt Debrecenben csak hibrid autói voltak. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem lehet dízel motorral venni, csak annak a motornak semmi köze a japánokhoz.
Ugyan ez igaz a Nissan-Renault csoportra is. Ha meglátsz egy Nissant dízel motorral, akkor abban bizony Renault motor van.
(ezt csak hallottam) a Mercedes is kezdi elfelejteni a dízel motort. A következő euro normát talán még lehet teljesíteni nagy nehezen, de az azutánit már alig ha.
A japánok valószínű tudják, hogy miért kell elfelejteni a dízelt, és miért fektetnek több munkát a benzin-hibrid-elektromos autókba.
Azért egy ideig még várni kell, ameddig elterjednek az elektromos autók és azok töltő állomásaik.
Az én szememben valahogy a hibrid a jövő, de ezt majd a gyártók eldöntik egymás közt.
Én pedig úgy gondolom, hogy nem véletlen a nagy kísérletezőkedv az e-autók terén. Valószínűleg koránt sincs annyi kőolaj-forrás, mint ahogy az olaj árazásából következtetni lehet.
Viszont az elektromosságnak van megújuló forrása, így már most is simán versenyképes alternatíva lehetne egy fullelektromos népautó, egy "villanyswift", amennyiben egy töltéssel legalább 250, 300 km. távolságot meg lehetne tenni vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!