Turbófeltöltős? Akkor ennek van befecskendező rendszere, vagy csak szívó?
Úgy értettem az előbb, hogy ugye van ilyen mechanikus feltöltő is.
Nagyon keverem a dolgokat sajnos. Nem sima gimnáziumba kellett volna mennem, már mindegy. :D Mondjuk sofőrnek készülök, nem szerelőnek igazából...de érdekel azért a téma eléggé.
Na, b... meg a k... Isten. :D Beszívja a dugattyú a hengerbe az oxigént és sűrített levegőt amit ugye a turbónak köszönhet amit a kipufogógázok hajtanak meg.
És amikor a felső holtpontnál van majdnem a dugattyú az adagoló szivattyú benyomatja az aranyat érő gázolajat és bumm.
Hm, a könyvben ez nem így van. 76-os Surányi könyv.
A sima négyütemű benzines motorban a dugattyú szívja be a levegő, benzin keveréket amit ugye a karburátor összeporlaszt. A gyertya gyújt amikor felső holtpontban van a dugattyú és bumm. Legalábbis én így látom.
"Beszívja a dugattyú a hengerbe..."
A szélkerék tolja be, és így sokkal több levegő jut a hengerbe.
Bocsánat a rengeteg offért. :D
Ez már csak a definíción való lovaglás.
Mit értünk befecskendezés alatt? Hogy az üzemanyag vagy bizonyos komponense nem a motor által "szívódik" be? Ha igen, akkor ilyen elven a karburátor is befecskendező rendszer, hiszen oké hogy a motor szívja be a töltetet, de ott is van egy bizonyos üzemanyagnyomás (pár tized bár), ami annyi tesz, hogy minimális befecskendezés rásegítés ott is van.
Amúgy igen, a szóban forgó autó befecskendezős.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!