Hogyan kell vezetni?
Tudom hogy idióta kérdés,de kíváncsi vagyok.Nem tudok még vezetni,és kíváncsi vagyok,hogyan is kell...:)Mire való a kuplung,sebváltó,hasonlók.
Teljesen az elejétől lennék rá kíváncsi,a beindítástól kezdve.Azért kérdezem tőletek,mert amikor apát kérdeztem,kinevetett...:)
17/L
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
én 32 évesen úgy mentem le vezetni, hogy fogalmam sem volt az egészről
senki nem nevetett ki
azért van az oktató, hogy megtanítson
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kuplung pedál a bal szélső pedál, ha benyomod akkor a kocsinál megszünteted a motor és a kerekek közötti kapcsolatot és tudsz váltani, megtudsz állni.
Induláskor 1-esbe teszed a váltót úgy, hogy beindításkor kuplungot benyomod és 1-es, lassan felengeded és közben nyomsz gázt(jobb oldali) mikor már teljesen felengedted akkor gyorsítasz a gázzal és újból kuplung, gázt fel, és kettesbe teszed, kuplung ki(itt már nem kell olyan lassan) és gáz, és így megy ez tovább 5.sebességig.
Megálláskor a kuplungot be kell nyomni és úgy kell teljesen lefékezni a kocsit.
Nekem több mint fél éve van jogsim de előnyöm volt mert tudtam már annyira vezetni hogy elinduljak kocsival.
Amúgy az oktató mindent elmond majd:)
19/F
oké,köszi a válaszokat!
akkor csak nem lesz olyan gáz,hogy ilyen sötét vagyok:)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hidd el, az még rosszabb, hogyha úgy mész oda, hogy már "tudsz" vezetni.
Én 13 éves korom óta tisztában vagyok azzal, mi hogy működik a kocsiban, heti egyszer mindig elvittek egy parkolóba, vagy valami forgalomtól mentes helyre, így mire oda kerültem h jogsim legyen, elég tapasztalt voltam, rossz szokásommá vált, hogy nem 9:15-nél fogtam.
Meg elég furcsán nézett rám az oktató, amikor lefulladás nélkül végigcsináltam az első órát. Aztán minden apróságért piszkált.
Szóval nyugi, mindenki megértő lesz veled : ))
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egy tisztességes oktató azzal kezdi, hogy elmesél mindent, amit tudni kell.
Amúgy nem is egyértelmű a dolog, mert nem minden kocsi egyforma. Egyikben a kormányközepén van a duda (a légzsákok miatt ez már nem jellemző) a másikban a kormány mellett. A világítás meg az ablaktörlő sem mindenhol ugyanúgy van. Van ahol az index és a világítás közös karon van, van ahol külön. Na meg a kuplung helyes használata sem biztos, hogy egyértelmű annak aki még sohasem vezetett, még ha sokat is ült kocsiban. Ja és van ahol van 5. sebesség, és a rükverc elhelyezkedésében is lehetne eltérések. Szóval a vezetés mindenképpen a legalapabb dolgokkal indul, mert az oktatónak is ez a saját érdeke. Nem örülne, ha a tanulók túlságosan leamortizálnák a kocsiját.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Ha van biciklid és azon sebváltó, és tudod kezelni, akkor az autó sebváltójával sem lehet nagy gondod, mert a célja lényegében ugyanaz. A kuplung a tolatáshoz kell, működési elvét nem tudom, bocsi :D Én még csak 16 vagyok, fiú, jogsin egyelőre nem gondolkodom."
1. nem ugyanolyan
2. a kuplung nem csak tolatáshoz kell, hanem minden egyes sebességváltáshoz
Masodik valaszolo azt irta hogy a kuplung a tolatashoz kell, hat ilyen inkabb ne adjon tanacsot, szerintem idosebb, tapasztaltabb emberek velemenyere kivancsi.
En is ugy mentem oda hogy azelott nem vezettem. Senki nem nevetett ki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Beindítod, aztán:
Kuplung benyom, beteszed a váltót egybe.
Aztán kis gáz, kuplung felenged és már mész is.
Ezután ha már felpörgött a motor 2-3 ezerig (bár ne a fordlatmérőt nézd, inkább érzéssel csináld), akkor kuplung benyom és 2, aztán felengeded és megint gáz..
Így van végig.
Aztán ha meg akarsz állni, akkor a középső pedált nyomod (az a fék :D) és a kuplungot egyenlőre hagyod, hogy segítsen a motorfék.
Aztán ha már lassan mész akkor kuplung be, visszateszed a sebességváltót az éppen szükséges fokozatba (ez a helyzettől függ)
Bekanyarodsz és nyomod a gázt.
KUPLUNG MINDEN EGYES VÁLTÁSHOZ KELL (FEL ÉS LE VÁLTÁSHOZ EGYARÁNT)
15/F
Tudom, most jön majd 100 válasz hogy én még úgyse udom hogy van...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!