Dacia 1310 megbízható, megéri megvenni 500 ezer forintért?
19 ezer kilométer van benne. [link] .
Én 22 éves vagyok, és nem kell gyors, erős, divatos autó, csak egy megbízható, ami elmegy A-ból B-be.
Úgy gondolom, hogy hiába szidja mindenki a régi keleti autókat, azért azok is elmennek 100 ezer kilométert minimális fenntartási költséggel, nemde?
Ennyiért vehetnék egy 10 éves használt autót, aminek isten tudja mi baja van, át is verhetnek. Nem sokkal jobban megérné ez?
Fogyasztása körülbelül mennyi? Kényelmes utazási sebessége? Az adók, műszaki, átíratás, + mindenféle "papírmunka" mennyibe kerül ilyen idős autó esetén, és ez mennyivel drágább/olcsóbb, mint egy 10 éves autó esetében?
Ez gyűjtői darab, arra kell megvenni, nem pedig minden nap járni vele.
Amúgy megéri, vannak qrva jól sikerült darabok. Nekünk egy pont ilyen 1310-es van (apám vette újonnan, 250 ezer km van benne!!!! mostmár a garázsban pihen de tökéletesen működik). A kimattuló piros szín teljesen normális a Daciánál, amúgy a miénk közben le lett festve, és Ferrari piros most, nagyon jól néz ki :D
Amúgy fogyasztás 7 liter úgy, hogy egyáltalán nem tartod fel vele a forgalmat (Ladához képest nagyon takarékos), a 100as utazósebesség lazán tartható vele annak ellenére, hogy csak 4 sebességes. Ha a futóműve rendben van, akkor nem is billeg, vagy esik le az útról, teljesen korrekt az útfekvése, és kényelmes nagyon. Én imádom. Igaz, hogy mikor átfestettük vagy 8 éve, akkor az egész kasztni ki volt cserélve gyakorlatilag (el volt porladva már), de azóta egy szem rozsda sincs rajta.
"Lehet azon a pályán 100-al is menni. Nem muszály 130-al közlekedni."
Persze, lehet. Csak ha már az ember elmegy valahová a szabadidejében, akkor számít az az időveszteség, főleg ha messzire. 3s nem csak a 100-130 közötti időveszteség, hanem az is, hogy ha 100-al mész, akkor nagyon sokszor be fogsz ragadni 80-al a kamionok közé, ha meg 100-al mész, de 130-al előzöl, akkor még többet fog enni. 500 ezerből meg sokkal jobb alternatívak vannak, és most nem régi lepusztult TDI-kre gondolok, egy B Corsa például 7-et 130-al fog megenni, és nem 100-al.
Gyűjtői szempontból meg annyira sem ritkaság, mint egy Commodore 64. Ez egy tömeggyártott termék volt, és még 2004-ig gyártották.
130 és 100 közt 9másodperc kilométerenként.
100km-enként 15perc. És kb 700-800ft megtakarítás.
És 2literel keveseb benzint égeünk el, kevésbé szennyezzük a környezetet.
Szerintem tök mindegy hogy 14:04 vagy 14:19-re érünk le a balatonra.
12-es
Nem jártál te még pályán szerintem, ha azt mondod, hogy a 100 túl lassú. Az emberek 90%-a ennyivel megy, még erősebb személyautókkal is. A 130 túl gyors, nemhogy a 100 lassú.
13:
Ha a környezetszennyezésről beszélsz, akkor nem ártana azt is figyelembe venned, hogy egy Dacia 1310 azonos fogyasztás esetén is többet szennyez, mint egy modernebb autó, ugyanis az nem csak az elfogyasztott benzinnel arányos. Másrészt ha egy modernebb autóval 7-et fogyasztasz 130-on, akkor az miért lenne több benzin, mint ezzel a Dacia-val szintén 7 liter 100-on?
A másik, hogy mint írtam, nem csak a 100 és 130 közötti különbség számít, hanem az is, hogy 100-al sokkal gyakrabban lassítasz le kamionok miatt, mert bemenni ritkán tudsz. Legalábbis közepes forgalomban.
Egyébként a 100 km-enként 15 perc is számít, hiszen ha mondjuk egy hétvégi túra 400 km-re van, akkor máris 2*1 óra a szabadidőből. Megmondom őszintén, én sem nyomom mindig 130-al, igaz van hogy kicsit gyorsabban is (de még úgy, hogy ne mérjenek be), de sokat megyek 110-120 között is, az én autómnak is kellemesebb az, mint a 130, de 130-nál sem eszik olyan vészesen sokat.
14:
Rendszeresen járok autópályán, tapasztalataim szerint a többség 110-120-al megy. Pontosan ezért szívás 100-al előzni egy 80-90-el haladó kamiont, hiszen ha kimész feltartod a sort, ha beállsz valahol, akkor meg ha van forgalom, nehezen tudsz újra kimenni, anélkül hogy (jogosan) ne anyáznának).
Veterán autónak meg mondom ez kevés, ahhoz túl sok van belőle. Ugyanakkor de, veterán autóval inkább autópályázzon (nem csak veterán autóval, mindennel ott ahol van autópálya), mint hogy falvakon, városokon hajtson át.
"Ugyanakkor de, veterán autóval inkább autópályázzon (nem csak veterán autóval, mindennel ott ahol van autópálya), mint hogy falvakon, városokon hajtson át."
Akkor pont fordítva gondolkozunk :) Ja és nehogy a környzetszennyezéssel indokold a dolgot :))
Nem tudom, te melyik ország autópályáiról beszélsz, de itthon vagy beáll az ember a kamionok mögé 90-el, vagy felveszi a belső sáv kb. 140-es tempóját. Ez a két biztonságos sebesség van. A legveszélyesebb 100-110-el előzgetni a kamionokat, lehetőleg többet egyszerre, és közben feltartani a belső sávot.
De ugye tényleg nem akarsz megszakítós gyújtású, karburátoros üzemanyagellátású autót venni, ami már akkor is szar volt, amikor kijött a gyárból 40 évvel ezelőtt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!