Dacia 1310 megbízható, megéri megvenni 500 ezer forintért?
19 ezer kilométer van benne. [link] .
Én 22 éves vagyok, és nem kell gyors, erős, divatos autó, csak egy megbízható, ami elmegy A-ból B-be.
Úgy gondolom, hogy hiába szidja mindenki a régi keleti autókat, azért azok is elmennek 100 ezer kilométert minimális fenntartási költséggel, nemde?
Ennyiért vehetnék egy 10 éves használt autót, aminek isten tudja mi baja van, át is verhetnek. Nem sokkal jobban megérné ez?
Fogyasztása körülbelül mennyi? Kényelmes utazási sebessége? Az adók, műszaki, átíratás, + mindenféle "papírmunka" mennyibe kerül ilyen idős autó esetén, és ez mennyivel drágább/olcsóbb, mint egy 10 éves autó esetében?
Na ez most valami vicc, ugye? Remélem hogy az, mert komoly kérdésnek elég durva lenne.
Én, 43 éves fejjel, láttam ezeket az "autókat" mikor kijöttek a Merkurtól, sőt volt a családnak is egy vadonatúj példány (1988-1994), azt vezettem először jogosítvánnyal(...)tehát érzelmi kötődésem is van hozzá, de jó szívvel nem ajánlom, még akkor se ha 100000 Ft-ot kérnek érte, na de 500-at??? Ebben az árban már benne van a veterános életérzés is, ami nem baj, mert ebben a témakörben az árak abszolút szubjektívek, de te nem tovább akarod őrizgetni az utókornak, hanem használni. Szóval NE! A megbízhatósága tényleg pocsék, nincs az a megveszekedett autób*zi se aki ezt ne vonná kétségbe, legfeljebb a legperverzebbek tudnak vele együtt élni, tartalékban van még néhány autóra való alkatrészük, a karosszérialakatosok pedig a legjobb barátaik.
2.: Tényleg, ebbe bele sem gondoltam. Ha jó esetben kint állt, akkor érte csapadék, pára, amitől rozsdásodhatott.
3.: Olvastam ma egy cikket [link] .
Ebből az jött le, hogy milyen szuper egyedi vétel, de most már látom, hogy egy trágya kupac.
Ha annyira megkímélt, eredeti állapotú, akkor miért van az a tipikus régi szar színe?
Nekem volt dacia 1310, nem volt rossz autó. 76ezerrel vettem és én mentem vele 52ezret szinte minden hiba nélkül. pár apróság előjött pár perc alatt elhárítottam.
Alkatrész fillérekért van. Értsd: valami újabb autónál ami 120eft dáciánál az 10eft. Más új autónál egy motorfelújítás 500eft dáciánál 50eft.
A román cigányok az egész világott bejárták és járják most is ilyen dáciákkal.
Ami nekünk keleti autósoknak 2perc javítás az a mai autósoknak tréller 10több eft-os hazaszállítás és több 10eft-os javítás.
(ha nem százezrek)
Gyerekkoromban volt ilyenünk, 91-96 között azt hiszem, nyeremény autó volt. Ami a fényezést illeti, ez sosem volt különösen fényes, újonnan sem, a keleti autóknak akkoriban kb. ilyen felülete volt.
Ezzel együtt én nem hiszem el a 19 ezer km-t meg a nagyikás sztorit. Mindenki ilyen öregemberes sztorit ad elő, aki visszatekeri az órát.
Másrészt ha igaz is lenne, akkor is max. 100 ezret érhet. Ritkaságnak nem ritkaság még, itthon azért nem fut belőle sok, mert anno románok felvásárolták a hazai használt állományt, mi is így adtuk el. Az autó meg nem csak a járástól öregszik, hanem az állástól is, 30 éves korában már jöhetnek elő emiatt is problémák. A típus meg eleve nem a megbízhatóságáról volt híres (és akkor enyhén fogalmaztam...), akkoriban is sok gond volt velük, és abba is gondolj bele, hogy 20 ezer után még simán gyári hibák is előjöhetnek.
Sokkal jobban jársz, ha veszel inkább 200-300 ezerért egy B Corsát vagy egy Suzuki Swiftet, a többiből rendbeteteted, és akkor fél millióból sokkal megbízhatóbb autód van, mint ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!