Ki milyen autot valasztana taxizasra maximum 3.5-4 millio forintig?
Prius-t nem feltétlen ... , faterom is taxizik.Kamarai rendelet : egy taxi max 10 éves lehet, de a fuvaros cég ahova becsatlakozol manapság az arculat miatt úgy kb 5 ,esetleg 6 éves kocsival fogadnak be.
Amíg pesten taxizott jópár Prius-t használó kollégát látott...
De taxizásra nem tartja alkalmasnak.
Nagy akkutelep,cellánként cserélhető ok,viszont amíg 48 cellából áll a csomag és 1 cella cseréje 32e ft,addig taxiüzemben nem gazdaságos!
Skoda,ezt tudom ajánlani,faternak 95 óta csak skoda-ja van.Ez a negyedik autóját jelenti,egyszer kellett még a régi 95-össel szerelőhöz mennie,mert tönkrement : hengerfejes volt.
De igazából csak szervizelni járt.Jelenleg tavaly vett egy 2015-ös Octavia-t,2006-os kombi octavia-ja 950-be ment ,a mostanit 3.5-be vette,tehát kb 2.5-be vette a 2015-öset.
32E Ft egy cella, amit vagy kell cserélni vagy nem? Emiatt butaság aggódni. Egy dízelre meg örül a gazda ha csak 32E Ft-ot kell költenie...
Arról viszont nem tudok hogy pl. egy taxinak használt Priust mennyiért lehet eladni 10 évesen. Gyanítom nem kell a kutyának sem, szemben egy "jó kis" dízellel 800000 km-rel ami vissza van pörgetve 220000-re... Hát ezt is bele kell venni a képletbe.
Az 1 cella csak példa volt,illetve amíg 48 cella van,és városi viszontagságoknak kivan téve addig nem marad életbiztosítás.
Na meg a sok elektronika miatt bármikor letud tiltani : elmegy az akku pack hőszondája ?Vagy a cellahőmérséklet mérők közül csak egy? Mert gyárilag elvileg minden cellát kellene mérni,de átlag minden harmadik vagy negyedikbe van csak bevezetve .
Egyik elmegy,jön a totalcarból is látott vészüzemmód ,és letilt.
Lada 2107, bár azzal már nem lehet taxizni.
Ha lehetne, akkor azt.
"Új Dacia Logan. :) én majd olyat veszek. De automataba, mivel a manualist nem arra tervezték, hogy örökké varosba valtsal. "
Gondold át mégegyszer :) A valódi automata tényleg sokkal jobb városba, de a Loganba robotizált váltó van, tehát abban is van kuplung, csak nem te kezeled. És ráadásul elég buta fajta van a Loganban, úgyhogy neked egy komolyabb dugóban araszolásnál le fogja égetni a kuplungot :)
Amúgy én még mindig dízelpárti vagyok, és vennék valami nagyon takarékosat, pl Renault 1.5 DCI, vagy Ford 1.6 TDCI, ha lehet, újonnan.
Elsőre jó ötlet a dízel,de...
A modernekben van ugye részecskeszűrő, meg kettős tömegű lendkerék, amiknek a városi üzem úgy hiányzik mint ablakos tótnak a hanyatt esés. Aztán van ott még EGR szelep ami leszutykolódik, meg egy turbó ami érzékeny az olajra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!