Az normális, ha 10. 000 km alatt kb.1.5-2.5 liter olaj fogy el? 19éves autóról van szó.
A 25 éves -korszerűtlen- szívódiesel Mercedesembe egyetlen csepp olajat sem kell utána tölteni (10ezer km-enkénti) két olajcsere között.
Erről ennyit!
Az úgy rendben van.
Csak nehogy vastagabb olajat tegyél bele.
# 11-es. Ki kérdezte, hogy mid van, és mennyi olajat fogyaszt?
Nekem meg modern CR-dízelem van, amitől állítólag rettegni kell. 12 éves és sok km van benne. A károgók szerint már rég atomjaira kellett volna hullania. De nem hajlandó egy csepp olajat sem fogyasztani.
Na, akkor most mi van, én is kezdjek el dicsekedni vele?!
Hogy mi a sok olajfogyasztás tekintetében, az relatív. 2,5dl/1000km-es fogyasztás pl az én esetemben azt jelentené, hogy 1-1,5 havonta kellene vennem egy 1l-es flakon olajat és beletöltögetni. Szerintem ez sok. De ki hogy érzi... Végül is együtt lehet azzal élni, hogy olajcserére dupla mennyiséget kell venni. Egy megy a motorba cserekor, egy meg marad töltögetni.
A gyári előírás az 5w30, én meg 5w40-et használok.
Nem nyom kék füstöt, és 95% hogy a városban használom az autót.
"Az hány 100'000 km-re lenne elég?"
Vegyünk egyet! Azaz 100.000km-t. Ha 1000km-en 1,5 liter fogy ahogy írtad, akkor 150 liter olaj kell ez alatt.
1 liter jobb minőségű szintetikus olaj, ami nem is a legdrágább kategória, de nem is a teszkó gazdaságos 2500Ft.
150 x 2500 = 375.000Ft.
Ennyiből szerintem egy komplett motorcsere is megvan. De a szimeringek, tömítések cseréje bőven.
Abban igazad van, hogy ha csak pár évre tervez valaki ezzel az autóval és utána az a cél, hogy megy a bontóba és addig is csak hétvégi bevásárló autónak van használva, akkor lehet hogy nem éri meg rá költeni. De ha használva van, akkor, az szerintem elég durva hogy 330km-enként, ami nem egy extrém nagy táv, pl egy nyaralás alkalmával akár csak országon belül, meg kell állni fél liter olajat löttyinteni a motorba, mert különben besül.
Ha 300.000Ft egy motorfelújítás, akkor érdemesebb komplett motort cserélni.
A közös nyomócsöves dízelem kompletten 180.000-200.000Ft kompletten a netes hirdetések alapján. Akkor egy 19 éves autó bontott motorja sem lehet ennél sokkal drágább. Így tényleg nem éri meg felújíttatni.
Sőt, lehet hogy az egész autó sem ér annyit. (Nem tudjuk milyen típusról van szó.)
Így mérlegelni kell mi éri meg jobban:
- Töltögetni bele az olajat továbbra is, ami hosszú távon szintén nem olcsó, noha apránként kell kifizetni nem egyszerre.
- Felújítani a motort.
- Motort cserélni.
- Autót cserélni. (Nem tudjuk, hogy minden más műszakilag és esztétikailag makulátlan, patika állapotú-e az autón.)
- Egyéb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!