Az normális, ha 10. 000 km alatt kb.1.5-2.5 liter olaj fogy el? 19éves autóról van szó.
Hát lehet hogy már ideje lenne 10w40re váltanom.
De télen nem rossz az autónak a 10w40?
Sem olajfogyás,sem kékesfüstöt nem csinál az autó.
Autótól, motortól függ. Nem kevés, az biztos.
Az Opel pl a régebbi benzinmotorjaira úgy adta meg, hogy 1000km-en 0,6 liter(!, nem elírás) olajfogyasztás normális. Tehát 10.000km-en szerintük 6 liter olaj utántöltése teljesen rendben van.
Az én autóm még csak 12 éves és 274.000km-t futott. 10.000km alatt a nívó alapján saccolva talán 1 deci olajat ha elfogyaszt 0W30-ból. De ezt betudom annak, hogy a turbó új korában is felkap valamennyi olajat, úgyhogy nem aggódom.
Ha már sok olajat fogyaszt az autó, a lehető legrosszabb megoldás, ha sűrűbb olajat raksz bele. A kérdésedre a válasz: De, télen, nagyon nem fogja megköszönni a sűrű dermedt olajat. A motorkopás is ezzel öngerjesztő módon egyre fokozódni fog.
Ha csak egy-két évre tervezel már az autóval és utána bontó, akkor mehet bele a 20w50-es ásványi Botond is. Azt tényleg nem fogja fogyasztani egy ideig.
De ha annak ellenére hogy öreg, meg akarod még tartani, akkor meg kéne keresni mi az olajfogyasztás oka (szelepszárszimering, dugattyúgyűrű, stb), azt kijavítani és továbbra is a gyártóművi előírásnak megfelelő olajjal járni sok évig.
10 000 km alatt 2.5l olaj az semmi!!!!! Ne csinalj semmit az tokeletes. 1000 km-re adnak meg 0.5-1l maximum olajfogyasztast. Hasznald batran 5w-40 olajat es ne is gondolkozz vastagabbon ha nem ajanlott a szervizkonyvben. Es elottem mar sokan leirtak a vastagabb olaj csak tuneti kezeles, ha a motor kopott a szelepszar szimmering kemeny azt javitani kell nem vastagabb olajat tenni bele mert az ront a helyzeten nem javit hosszu tavon.
Ha megis sokkalod akkor kezdj egy szelepszar szimmering cserevel, ennyi ido utan mar lehet kemeny. Ez a privat velemenyem eddig tapasztalataim alapjan.
Egy kalap sz.r a motor, ha ennyi olajat zabál!
Aki meg azt írja, hogy normális, az menjen csak mindig mögötted és szívja be ő a szép kék füstöt!
Az egy dolog hogy milyen viszkozitású olajat használsz, azt kéne tudni milyen van előírva az autódba. Öregebb típusokban más illesztések voltak , más viszkozitású olajjal működtek.
Akár jó is lehet a 10W40, ha az a gyári ajánlás.Jelentős különbség van közöttük a 10W40 ásványi az 5W40 részszintetikus olaj, eltérő tulajdonságokkal.
10w40-ből sem fog kevesebbet enni belőle, hiszen üzemi hőmérsékleten mindkét olaj egyforma viszkozitású. Ezzel csak mégjobban felgyorsítod a kopás folyamatát, télen főleg (de még nyáron is) rosszabb lesz a kenésed hidegindításkor.
Hogy sok-e ez az olajfogyasztás az függ attól is, hogy mire használod az autót. Ha sokat pályázol, akkor nem sok. Ha csak városban mégy vele, akkor már nem kevés.
Ha nagyon zavar, akkor tegyél bele 5w50-t, vagy 10w50-t. De ez csak ideiglenes megoldás és mint írtam, felgyorsítod a kopást 1és a végén úgyis meg kell csináltatnod. Lehet, hogy elég csak a szelepszárszimeringet cserélni, de lehet, hogy gyűrűzni is kell. Neked kell mérlegelned, hogy ér-e neked annyit az autó, amennyibe kerül majd a javítás.
Emberek :) !!!!!
1000km-re maximum 2.5 dl olajrol beszelunk....Szerintem az semmi egy ilyen koru autonal, de az uj auto eseteben elgondolkoztato lenne szerintem.... de csak a maximum, a minimum ertek szerint akar ujnak is tekinthetjuk. Szerintem aki azt irja hogy sok nezze meg a gyari adatokat mennyit iranyoz elo a gyar ami meg normalis, tudom van benne onvedelem, de 2.5 dl/1000km miatt nem erdemes gyuruzni, honolni/perselyezni meg dugattyut cserelni. A gyertyakon szerintem nyoma sincs ugyhogy nem ertem mi a felhaborodas oka? Mint mindig privat velemeny
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!