Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miert fustol (kormol) az autom?

Kismazsiii kérdése:

Miert fustol (kormol) az autom?

Figyelt kérdés
Egy auto szerelo megallapitasa alapjan amikor azt mertem feltetelezni hogy az inter coolernak a csove meg lehet repedve valahol es ezert kormol.. azt mondta, hogy valami szar csippeles lett telepitve.. es ez vegett kormol.. ami a fontos. benne, hogy olaj nem fogy.. 13ezer km ter utan csereltem az olajat, most volt kb. 1 hete. ha egy picit nyomom ugy is latom magam mogott a kormot.. de ha jo nagyot nyomok.. akkor rendesen ott hagyom a betonon a fekete kormot. :D probaltam mar ki kormolni.. de ez allando .. eddig tetszett de kezdek aggodni.. valaki valami ertelmes valasz? a kocsi. 2005 Jaguar X-Type 2.0 D

2017. ápr. 23. 09:06
 1/7 anonim ***** válasza:

AZ olajnak semmi köze a kormoláshoz. AZ olajcserének se. De elvan repedve a cső vagy nem? Ezt nem feltételezni kell, hanem biztosan kizárni.

Ellenben levegőszűrőt cseréltél benne ???? Egy normális karbantartás nem ártana neki.

2017. ápr. 23. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Szelepszár szimering?
2017. ápr. 23. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

2# a kormoláshoz annak sincs sok köze, és akkor enné is az olajat, ami itt nem áll fent.


A kormolás lehet sok minden. Elhasználódott porlasztócsúcsok, de igaza is lehet a szerelőnek akár. Ha meg repedve van egy cső és beleméri az elszökött levegőt is a rendszer, és ez alapján adagolja az üzemanyagot, akkor is túl sok olajat kap, az is kormolhat.

2017. ápr. 23. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Dízel amúgy is szokott kormolni. Ha nagy gázadásra füstöl az még nem olyan nagy gond, mert ez a dieselnek egy velejárója. A gázolaj már rendelkezésre áll, de a szükséges levegő a turbo késlekedése miatt még nem, így elégetlen gázolaj távozik a kipufogón, ezért van a fekete füst.


Egyébként ha folyamatosan füstöl, akkor ez lehet porlasztócsúcs, adagoló, EGR szelep.

2017. ápr. 23. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Ha tényleg meg van piszkálva az ECU (magyarul csippelve), akkor egyértelműen az az oka, onnan kell orvosolni a dolgot.
2017. ápr. 23. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

@1 ra fogok mindenkeppen nezetni! a legszuro is cserelve volt, oda figyelek az automra.. ezek a legkisebb dolgok!


@3 mindenkeppen ra fogok nezni.


@4 igaz a dizel szokott fustolni foleg ha nagy gazt adok.. azzal nem lenne baj.. ha a kis gazadasokra nem nyomna fustot :P bar mondjuk az ujabb Fiat Bravom ami volt 2008 az meg a nagy gazra se adott ki magabol semmit :)

ebbol te melyiket kezdened megvizsgalni? nekem igy most az EGR szelep ugrott be eloszor.!


@5 rajta leszek hogy utana nezzek, hogy valami normalist tegyenek ra.. vagy toroljek le azt ami van es allitsak vissza az eredetire.



@for all: koszonom szepen mindenkinek a gyors valaszokat!!! :)

2017. ápr. 23. 10:50
 7/7 anonim ***** válasza:

A ECU módosítása lehet az ok nagy része. Az intercooler kirepedt csöve is probléma, mivel nemcsak félreméri a levegőmennyiséget, hanem konkrétan a turbónyomás is elveszik ott. Ez a két fő oka lehet a kormolásnak.


Ha ezek után is kormol akkor jön a porlasztócsúcs, porlasztó, magasnyomású üzemanyagrendszer stb.


Nem, nem normális ha kormol. A DPF-fel szereltek egyáltalán nem kormolhatnának, a nem DPF-fel szereltek közül se szabadna a tükörből látható kormot hagynia a kocsinak. Amelyik hagy, annál rossz valami.

2017. ápr. 24. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!