Csak szerintem nem olyan rosszak a TSI-k mint mondják?
2012utáni 1.4tsi motoroknak nemigen van ismert "hibájuk", persze a 30e km-es olajcsere periódussal ez sem lesz hosszú életű mint az összes többi turbós autó sem.
1. szériának (Golf5) sok baja volt
2. széria (Golf6) itt már leginkább csak a kokszolódás és a láncnyúlás, mind a két hibaforrásra van aránylag "olcsó" megoldás. kokszolódás ellen az EGR kiiktatás és lefalazás, láncnyúlás ellene pedig van vezérműszíj kiváltó szett.
#1 A 160lovas 1.4tsi a legritkább, kár lenne ezt felhozni "átlag" példának, mert 1 kezemen meg tudom számolni az összes eladó darabot.
Én elhiszem, hogy ti igényesen szervizeltétek és nem fillérb*szóskodtatok, de az átlag magyar autósra sajnos nem ez a jellemző.
Felnőtt egy generáció agyonverhetetlen szívó motorokon, amelyikbe ha bármilyen fost beletankoltál és cserélted az olajat, elment 1 millió kilométert. És egy 1.6-os motorból mindenféle turbó meg szoftveres hókuszpókusz nélkül ki lehetett hozni 100 lóerőt, ami az átlag autósnak elég a biztonságos és dinamikus helyváltoztatáshoz. Voltak 1.2-esek is, 60 lóerővel, ami ugyan nem versenyparipa, de minimális karbantartással kimegy a világból.
Aztán jöttek a hülye EU-s környezetvédelmi normák, mert sajnos egyre többen vagyunk, egyre több az autó, ilyen számban már nem lehet okádni a szutykot a légkörbe, mert már így is végnapjait éli a bolygó... A kibocsátási határérték egyre lejjebb kúszik, de az emberek hozzászoktak a gyors, nyomatékos, fürge autókhoz, ezt valahogy meg kellett oldani. Kézenfekvőnek látszott a turbó, ami egy relatíve egyszerű módja annak, hogy egységnyi hengerűrtartalom mellett nagyobb nyomatékot préseljünk ki a motorból, csakhogy ezek a motorok a végtelenségig túl vannak feszítve. Nem arról van szó, hogy biztosan szétesnek, de ötször annyi törődést és odafigyelést igényelnek, mint egy szög egyszerű szívómotor. És sajnos ötből négy autósnak fingja nincs róla, hogy mi árt és mi használ egy autónak. Hidegen kitapossa a lelkét, pályázás után nem hűti vissza a turbót, beletankol mindenféle diszkontkutas szutykot, spórol az olajon (me' kell a zsé a mélynyomóra, túl nagy a csomagtartó...).
Szumma szummárum, a TSI magyarországi bevezetésével az a baj, hogy egy nyugati ember pénztárcájára és mentalitására szabott motort adtak el itt, a sötét balkánon, ezért nem bírják sokáig és idő előtt letérdelnek.
Ha Ti igényesebbek és nomrálisabbak vagytok, örüljetek és vigyázzatok a gépre, mert még sokáig jó lehet. Az meg, hogy drágább a szerviz és több nyűggel kell megbirkózni... ez sajnos az autózás jövője.
Maga a TSI motor nem rossz. Az első generációkkal voltak bajok, de amióta már megvan a változó befecskendezés is, azóta teljesen jó motorok lettek, nyilván nem lesz belőlük egymilliót futott dinnyésmerci, de 300-at ki lehet hajtani belőlük és az azért nem kevés.
A probléma ITTHON kezdődik. Mikor ezt a motort a magyar mentalitás lehajtja fele, harmada idő alatt, majd te meg akarod venni ezt még utána és használni.
És azok a híres szívók se igazán bírják ezt a fajta mentalitást ám, nagyon sok lepusztultat láttam. Csak sok a jó is, nem tűnik fel közötte. Úgyhogy nem a motor lesz szar, hanem az itthoni gondozása lesz elégtelen.
Az ilyenek akik jéghidegen széttiporják, akik alapjáraton erőltetik fel a dombon, akik az olcsó 15W40 olajat (!) veszik bele, a legótvarabb benzinkúton tankolnak, 25 ezernél eszébe jut, hogy már cserélni kéne olajat mert a szivattyú nem tudja nyomáson tartani annyira híg és csipog érte. Ha baja van a kocsinak addig nem viszi szerelőhöz amíg gurul.... Na, ezt nem bírja semmi se, főleg nem egy TSI.
És innen jön az hogy ezért rizikós használtan venni, mert háromnegyedük ilyen lesz. Ha újonnan vennéd és odafigyelnél rá akkor nem igazán lenne gond, csak kinek van rá pénze. 4-5 évesen már harmadáron megkapod, de én már azt se merném megvenni, hiába csábító.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!