Tik is éreztetek már olyat, hogy nehezebben veszi be a sebességet sebvált (nálam a hármasnál, olyan fura)?
Azt senki nem kérdezi meg, hogy hány éves az autó.
Nemrégiben olyan autót vezettem néhányszor ami kb 18 éves, és hát picit ragad a váltó pont a hármasnál.
Meg esetleg azt megkérdezni a sráctól, hogy újonnan vette e az autót (mivel az előző autó megszokásaiból át kell szokni egy másikba) szerintem mindannyian tudjuk, hogy minden autó más.
Én eddig bmw-t vezettem és újabb fordokat, nyilván az álomkényelmes váltás után átülni egy ismerős kb 18 éves autójába.... csalódás.
Emberek mi van veletek??? Fékolajat 2 évente cserélni kell ha áll az autó, ha nem! Elöregszik: [link]
Persze hogy külön olaj van a motorban (pl 5w-40), sebességváltóban (75W-80), fékolaj (P270), szervó olaj (bármilyen piros hydraulikus olaj)... stb stb. Mit gondoltál hogy a kocsidban csak 1 olaj van?
A te hibád pedig vagy a kuplung elöregedett vagy sebességváltó csere lesz ami használtan nem olyan drága. Ennyi
Ja és igen, a sebességváltóba "örök életű olajat raknak". Igen csak hogy egy kocsira jótállás 100000km, és annyi. 90000km után szokás a csere, jobban veszi a sebességet, valamelyeken ez sem segít.
Automatán persze rendszeresen kell x km után amit megadtak, különben nem fog váltani.
Szia!
A motorból nem folyik át az olaj a váltóba és vissza se. Két különálló egység kenésileg. Két teljesen más tulajdonságú olaj kell mindkettőbe. Emiatt a motorolaj szintjelzőn nem látod a váltóban levő olaj szintjét.
A kérdésed alapján Neked mechanikus (kézi) váltóval szerelt a járgányod, így ebbe általában 75w-90 hajtóműolaj való, csere periódus általában 80-90 ezer km-ént(nézd meg a kocsi karbantartási könyvét, abban pontosan le van írva az olaj fajtája és a csere intervalluma! Figyelem: nem a márkája, hanem a típusa a lényeg!)
Ellenőrizni Te is tudod az olajszintet, de felesleges, mert ha nem elég benne az olaj, akkor az folyik ki belőle (olajfolt van a kocsi alatt, onnan lehet látni.), és előbb-utóbb beáll a váltó a kenés hiánya miatt.
Annyit lehet vele tenni, hogy a váltóban olajcserét csináltatsz (a kérdéseid alapján nem javaslom a saját kezűleg megoldást, bízd inkább egy megbízható műhelyre), ha ezek után is nehezen veszi valamelyik fokozatot (néha segít rajta, mivel túl "öreg" az olaj benne), akkor ott valószínűleg szinkrongyűrű gondok lesznek.
Viszont olyan nincs, hogy az olaj élettartam garanciás, mint amit itt írt egy előbbi hozzászóló! Tökmindegy, milyen autóról beszélünk, mindegyikben az adott kenőanyagnak van egy elhasználódási ideje, ami után cserélni kell!
Fékfolyadékot is szoktak időnkét cserélni, mivel nedvesség felvevő tulajdonsággal rendelkezik, emiatt egy idő után komolyabb mennyiségű víz is kerülhet a fékrendszerbe, ami bizonyos körülmények közt átmeneti fékezhetetlenséget okozhat.
De bizony van élettartama is, motorban a csere 10000km után vagy 1 év! után cserélendő, ilyent se hallottál akkor???
És linkeltem is hogy 2 évente a fékolajat is cserélni kell, gondolod a fagyok nem ártanak a viszkozitásának???
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!