A légkondi miért nem lett még kötelező felszereltsége egy autónak?
Tapasztalatból tudom,hogy nagyon nehéz nélküle.
Az én autómban volt, amikor elromlott,nem fújt hideget,pedig drága autó volt (Audi).
Szakadt rólam a víz.Nem tudom, ki hogy van vele, de én utálom, ha 90 km/h-nál azt a zúgást, huzatot, ami a lehúzott ablak miatt keletkezik.
A nagy meleg csökkenti a sofőr reakcióképességét,nehezebben tud koncentrálni.
Továbbá, büdös izzadt is lesz, elég igénytelenül tud kinézni.
Szerintem a manuális légkondit simán kötelezővé kellene tenni.
"90km/h-nél még hagyján, de 130-nál órátok keresztül már simán halláskárosodást is okozhat a szélzaj. Arról nem is beszélve, hogy ha nem akarsz megsüketülni és felhúzod az ablakot, akkor az utastér szempontjából mindegy hogy mész vagy állsz a tűző napon, 60 fok fölé simán felforrósodik. "
Sosem volt gondom belőle, bár van napfénytetőm, nagyon széles napellenző csíkom és még az első oldalablakok is sötétítettek. Na, ezek lehetnének kötelezőek, sokkal jobban néz ki az autó és a légkondit is kevesebbet kell használni, tehát környezetkímélő.
Kinek a pap, kinek a papné. Én rendszeresen járok 230km-t pályán. Ha egy mód van rá nem hallgatnám végig az üvöltő menetszelet. De akinek ez tetszik szíve joga. Annak idején diákként az 50 éves gyorsvonati kocsiknál nem nagyon volt más választás és túléltem. De az autózástól 2017-ben valahogy nagyobb komfortot várok el.
Nekem nincs sötétítésem, csak hővédő üvegezésem. Nem a sima "hőelnyelő" zöld üveg! Hanem egy lilás bevonat van gyárilag az üvegen. Jó dolog, cserébe egy szélvédő 120.000Ft, a nem bevonatos meg kijön 30-40e-ből... Az oldalablakaid gondolom a B-oszloptól hátrafelé sötétítettek.
B-től hátra a legsötétebb
Az első ajtókon 50%.
A napellenzőcsík a legsötétebb és a szélvédő felső 1/3-a.
Sötét bőr, sötét kárpitok (kiv oszlopok+tető, de majd lefestetem), szóval belülről egy sötét doboz az egész. Kell vezetni pár napot mire megszokod
Egy modern autóban semmi szükség nem lenne az ablak lehúzására abból a célból,hogy hűtse az utasteret.
Az enyém is digitklímás,többzónás.
Be van állítva 23 fokra, télen,nyáron annyi van benne.Elindulástól számítva pár perc alatt lehűti a gépet.Nyáron, amikor elindítom, először maximális teljesítménnyel megy a klíma, majd az autó szép fokozatosan veszi vissza, majd végül csak szinten tartja a hőmérsékletet.
Fogyasztásban meg alig látszik a sok légkondi használat.Arra viszont figyelni kell,hogy minden szezon előtt ki kell tisztíttatni.
Igazából csak autópályán "létszükséglet" a klíma.
Ott a nagy szélzaj miatt teljesen zombi lennél.
Országúton, egy légterelővel teljesen kényelmes szellőztetni pár cm-re lehúzott ablakkal. Lakott területen meg mehet le teljesen az ablak.
Pont a manuális légkondi a legrosszabb, attól lehet jó kis megfázást összeszedni. A motorfordulattól függő hűtőteljesítményt egy az egybe az elöl ülők kapják.
Az automata "digit" klíma viszont tényleg jó dolog.
Igen, nekem is automata klímám van és pontosan ugyan úgy működik, ahogy a # 14-es leírta.
Városban általában én sem használom a klímát. Ablak le és még 38-40 fokban is elvagyok így. Nem zavar túlságosan. De ahogy írtam, autópályán órákon keresztül az a hangzavar, nekem nem komfortos. Városban kb 8-10%-ban használom a kocsit, a többi rendszeres autópályás ingázás több száz km-en keresztül. Aki ezzel ellentétben főleg városban autózik és kis túlzással évente egyszer-kétszer, nyaraláskor hagyja csak el a városhatárt jelző táblát, annál megértem, hogy nem létszükséglet a klíma.
Megtenné még most is a lada mindenkinek, akinek nem az meg nem életre való. Ennyi.
Ha utánnam dobálnák se kellene ilyen új autó.
Nem megyek messzire, csak a 80as évekbe.
Akkor milyen emberek éltek, emberek voltak azok egyáltalán, hogy nem sírtak klima, szervó, elektromos ablak és egyébb mai nyominger dolgok után?
Szégyen a mai világ!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!