Utólag szerelhető rá turbó?
50 Le per hajtórúd? Na azt egy Lada fél bár töltőnyomással még megközelíteni se nagyon fogja.
Ha jól van könnyítve és grammolva, akkor 150 Lóerőig biztonságosan használható a gyári (de abból sem mindegy hogy melyik szériából származik, amit utólag szinte lehetetlen megállapítani).
Volt szerencsém megismerni az alábbi Lada tulaját: [link]
Ő az első verziókban még gyári hajtórudakat és dugattyúkat használt, pedig akkor is már 200 Le körül volt az autó. A dugattyúk viszonylag hamar felmondták a szolgálatot, így aztán áttért acélra és kovácsolt alumíniumra.
De az gyárilag volt 50Le/hajtórúd teljesítményű 67-68 ló környékén kopogott be a motor és akkor ment el :D
Az a baj a feltöltéssel- amit mindig kiemelünk és a forrásban is leírják - hogy gyári lökethosszal annyira megváltoznak az égés tulajdonságai, hogy szívás lesz az egész. Az általad linkelt ladában is már 30 fokos előgyújtással szerencsétlenkednek és ott a mérési eredmény: 200,4le, ami annyi mint a Volvonál a gyári terhelés.
Gyári lökethosszal olyan nagy lesz a kompressziós végnyomás, hogy idő előtt fog égni az üzemanyag és vagy bekopog vagy az előgyújtást állítod a napfelkeltéhez és reménykedsz.
Oké itt egy példa, hogy megcsinálták, de az sem volt tartós, azért a 3 garnitúra dugattyú/év arány az nem kispályás. :D
A 200 ló az szép, de a szívó zsugormotorokból is összejön 170 ló környéke, az viszont tartós.
Továbbra is várom a többi szovjet autós példát :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!