Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire bírná a motor?

Mennyire bírná a motor?

Figyelt kérdés
Vajon meddig bírná a blokk és az egyéb alkatrészek ha a 2000-es évjáratú 1.2-es benzines renault clio kapna egy turbófeltöltőt (kérdőjel) :D

2017. márc. 1. 20:16
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:
Nyílván számít a turbó teljesítménye, de nem hondoltam sokra csak kb +50-80 estleg 100Nm-t adni neki
2017. márc. 1. 20:18
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Az tényleg nem sok, csak a duplája a gyárinak. :D Szerintem az első komolyabb gyorsításnál elfosná magát valami.
2017. márc. 1. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
na nagyon kis nyomással fujod meg kibirja, felette már sokkal több válroztatás kell
2017. márc. 1. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

Demiééért?

Az átalakítás árából lecseréled egy erősebb kocsira.

2017. márc. 1. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
86%

Álmodozhatsz erről, de semmi értelme nem lenne.

Amennyit ráköltenél, hogy használható legyen és le is legyen papírozva, annyiból vehetnél egy fiatalabb, erősebb kocsit. Az a mecsbox meg mehetne a bontóba, ahová való.

2017. márc. 1. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
El kell gondolkodni rajta, hogy vajon a hengerfejet dobná le először, vagy a hajtókar könyökölne ki a blokk oldalán...
2017. márc. 1. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 veterán vas ***** válasza:
100%
Ahogy Te is biztos mindenkit legyőznél egy sivatagi futóversenyen, ha a rajtban megitatnának veled egyszerre 20 liter vizet. ;)
2017. márc. 1. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat :D gondoltam hogy semmi értelme nem lenne :D
2017. márc. 1. 21:29
 9/13 anonim ***** válasza:
Szerintem az egész országban nincs olyan szerelő, aki ilyet csinált, úgyhogy meg se tudnák rendesen csinálni. Jó eséllyel első indításnál szétmenne valami.
2017. márc. 1. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Egy ilyen átalakításnál nem is maga a turbófeltöltő szokott sokba kerülni, hanem a hozzá szükséges többi sallang. Átlag árakon, jó minőségű alkatrésszel véghezvitt átalakítás simán bele kerül 3-400 ezerbe (alaphangon).

Ha kicsit komolyabb a cél (autó típustól függ, mondjuk 0,5 bár feletti turbónyomás), akkor cserélendő a alkatrészek: olajpumpa, vezérműtengely, szelepek, hengerfej átalakítás, dugattyúk, hajtókarok, komplett üzemanyag-ellátó rendszer, kipufogó rendszer, gyújtás/befecskendezés/akármi vezérlő, meg még amit most kifelejtettem. Plusz ehhez jön a turbórendszer, maga a turbó, intercooler, olajhűtő, vízhűtő (lehet hogy jó a gyári is), csövezés és a csomó egyedi átalakítás, amit ha mással csináltatod rohadt sokat fog kérni, ha pedig magad oldod meg, akkor akár napig el lehet gondolkodni egy probléma megoldásán.

És akkor eljutottunk oda, hogy az első tesztkör alatt lehet, hogy megadja magát például a hengerfej. Ha gyárilag vékony a falvastagsága, akkor a turbó által megnövelt nyomásértékek miatt simán beszakadhat az égéstérnél. Ha ez így van, akkor sok mindent nem lehet kezdeni. Lehet egyedi hengerfejet legyártani, de az több hónapnyi tervezési munka, amihez baromi nagy szakértelem kell. Ha nincs ilyen ismerőse az embernek (ami valószínű, Magyarországon talán akad még olyan, aki ért hozzá), akkor ez milliós kiadásokat jelent. Idáig pedig semmi értelme elmenni.

Célszerű utánajárni a dolognak, hátha más is belevágott már. Így látatlanba (szinte) senki sem fogja megmondani, hogy mi meddig bírná az akár sokszorosára növelt terhelést.

2017. márc. 1. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!