Szeretnék venni egy Ladát hobby célra, szerintetek ciki? Mi a véleményetek róla?
En is mindig eljatszom a gondolattal, h ladazzak. Hetkoznapokban is vagy hogy epitsek belole VFTS-t.
Aztan eszembe jut az elmeny amit a vezetesuk okoz. Szornyu. Hangosak, darabosak, rohadt nehez a kormanyuk, kenyelmetlen az ulesuk, büdösek belul, otvar a fekjuk.
Nekem van 3 autom, ezt csak olyan hobbinak gondoltam, de mindig rajovok h nem jo auto.
Mért lenne ciki, ha tetszik?!
Manapság inkább a fanatikus hobbistáknak van Ladája. A cigók már jó ideje öreg lestrapált Swiftekkel, F Astrákkal és hasonló olcsó kocsikkal járnak.
Nézd meg mennyide kerül egy jó állapotú Lada! Messze nem a kínálat legalja. Lassan már múzeális értékűek lesznek a jó állapotú példányok. Nemrég nálunk egy kereskedésben volt kiállítva egy fehér 2101-es patika állapotban. Lehet hogy restaurált volt, mert a fényezés is hibátlannak tűnt. Hasznaltaut.hu-n is fent volt 1,2 millióért. (Nem elírás!) Aztán nem tudom mennyiért kelt el, de kb egy hónap múlva mikor arra jártam, már nem volt ott.
Nekem egy örökölt 39 éves példányom van. Tényleg csak hobbiautó, mert tavasztól őszig hétvégente hozom csak ki a garázsból. Napi használatra van másik autóm. Azt hogy állandóan csak szopni lehet vele, nem tudom hogy érted... Én az utóbbi 10-15 évben az olacsjeréken és a kötelező dolgokon kívül mást nem költöttem rá. Műszaki hiba egyszer sem volt vele. De ehhez hozzá tartozik, hogy nagyon minimális a futása, évente egy-két ezer km. Ha valaki naponta nyúzza, akkor már lehet más lesz ez az arány.
Átépíteni eszembe nem jutott még. Inkább az eredeti állapot megőrzése a cél.
Többször szólítottak már le parkolóban, benzinkúton hogy nem eladó-e az autó, és milyen jó állapotban van. Van aki ismeretlenül az utcán azt akarta velem minden áron közölni, hogy nahát ő annak idejéén ilyenen tanult meg vezetni. Stb. Szóval inkább pozitívak ezek a megnyilvánulások, mint ciki lenne.
Nekem egy 30 éves gépem van, hétvégi autónak használtam. Nemrég átesett egy elég komoly felújításon (restauráláson) és azóta vettem észre hogy rengetegen megbámulják az utcán mikor előveszem. Sokan odajönnek a parkolóba megcsodálni, sokan integetnek az utcán. Persze rengeteg pénz és idő kellett hozzá de közel teljesen gyári állapotú. Engem is mindenki le akart beszélni róla mikor belekezdtem hogy nem éri meg, de mivel még anno ajándékba kaptam egyik ismerőstől ezért eszem ágában sem volt eladni vagy hagyni hogy az enyészeté legyen.
A ciki az amikor a szétrohadt Ladákra rápakolják az ütött-kopott alufelnit meg 'nelásski' rácsot, meg valami olcsó gagyi sportkipufogót hogy had ordítson és telerakják matricával hogy eltakarja a rozsdát, de egy új küszöbre vagy sárvédőívre már nem futja. A tuningot is meg lehet igényesen csinálni de ahhoz is mélyen zsebbe kell nyúlni.
Nekem egy 1200-em van. Mikor 2 éve megvettem, direkt olyanokat keresgéltem amik jó állapotban vannak, hogy a lakatolás részével ne kelljen foglalkoznom (mivel ahhoz nem igazán értek). Ez után jött az átalakítást. A fő cél az volt, hogy utcai használat mellett jobb legyen az autó mint gyárilag. Ez teljesült is. Mindent magam csináltam rajta, emiatt eltartott egy jó darabig. Most lett kész pár hónapja. Az igaz, hogy nagyjából egy évig csak olvastam, hogy tisztában legyen a benzin üzemű motorok pontos működésével. (Szerencsére az egyik volt osztálytársam a Műegyetemen tanul járműmérnöknek, így hozzá tudtam férni normális szakirodalomhoz is.) Mivel nekem a végzettségem villamosmérnök, így az elektronika rész egyáltalán nem jelentett problémát. Első volt a motor csere, egy 1.6-os sima Lada motor (2106) került bele (+ a váltója és differenciálműve), aminek a hengerfej csatornáit normálisan megmunkáltam, valamint az égéstér alakján is konzultálás után módosítottam (+ síkolás a sűrítési viszony visszanyeréséhez). Kapott egy programozható gyújtásvezérlőt és megtörtént a kipufogórendszer cseréje is, benne 4-2-1 leömlővel. Eleinte még csak fordulatszám függvényében szabályzott volt az előgyújtás, de később belevettem a fojtószelep állását is - így lett igazán remek. A nagy probléma ezután még mindig az volt, hogy viszonylag sokat evett. Direkt nem akartam átalakítani injektorosra, kíváncsi voltam, hogy mit lehet kihozni a karburátorból. Vettem is egy felújítottat, valamint alá (szó szerint) egy UIS-t (az orosz csoda becenéven fut) és egy üzemanyag nyomásszabályzót. Ami nagy átalakítás történt még rajta, hogy kiépített hozzá egy vízbefecskendező rendszert és egy egyedi hengerenkénti transzformátoros (plazma szerű) gyújtást is. Ezek külön-külön nem tudom mennyit hoztak volna a konyhára, egyszerre történt az átalakítás. Két hét hangolgatás után el is értem azt, hogy a motor már eléggé optimálisan üzemelt. Ekkor jöttek az első fogyasztási tesztek, meg a teljesítmény és káros anyag kibocsátás mérés. Utóbbin nagyon meglepődtem, alapjárat és emelt fordulatszám között nem nagyon volt eltérés - CO 0,08%, HC 80 ppm. (A CO2-re már nem emlékszem, de valahol le van írva.) Teljesítményben is jelentkezett javulás, maximális teljesítmény 5800-as fordulatszámon 92 Lóerő, maximális nyomaték 3500-as fordulatszámon 137 Nm. Fogyasztási értékek városban 6,8-8,2 l/100km, vegyesen 6,2-7,8 l/100km, autópályán 90km/h-nál 5,5-6,3 l/100km, 110km/h-nál 6,5-7,5 l/100km, 130km/h-nál 7,8-9,4 l/100km. Ezek szerintem kimondottan jó értékek, főleg ha egy Lada produkálja őket.
Összességében a teljes átalakítási költség valahol 300 és 500 ezer Forint között van, még nem számoltam össze. Sok, de nekem megérte (sőt, szerintem ez vissza is fog jönni a benzinből). Most nagyon gondolkodom valamilyen átalakításon, hogy hogyan lehetne még jobbá tenni. Végülis ilyen értékek mellett egy befecskendező rendszer már olyan sokat nem tudna hozni, annak az ára már valószínűleg nem jönne vissza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!