Miért nem járnak az emberek robogóval, mint más országokban?
Nyugat európában sokkal több robogóst látok mint itthon. Én is robogót használok autó helyet. A tesco parkolóba több száz autó és szinte csak én járok robogóval oda.
Senkinek nem jönne jól, ha 100km-enként kb 1500ft-ot spórolna a benzinen (havi 15-20eft), évi 40eft biztosítás helyet fizetne 4eft-ot? Nem kéne parkolót vadászni és még fizetni is? Városban előre gurolni a lámpáknál és nem 3ik-4ik alkalomra átmenni a zöld jelzésen stb...
Miért nem járnak az emberek biciklivel mint más országokban?
Nyugat európában sokkal több biciklist látok mint itthon. Én is biciklit használok robogó helyett. A tesco parkolóba(n) tucatnyi robogó és szinte csak én járok biciklivel oda.
Senkinek nem jönne jól ha 100km ként spórolna a benzinen ( több mint havi 15-20e Ft ), évi 4e Ft biztosítás helyett fizetnie 0 Ft-ot? Nem kéne parkolót vadászni és még fizetni is? Városban ( ha lenne :) ) bicikliúton közlekedve nem füstölnék tele a levegőt mint a büdös robogósok.
Nyugaton sem mindenhol dívik a két kerék - a németek pl. kifejezetten nagy-autóbolondok, s az a baj, hogy tőlük vettük át a közlekedési kultúrát, így felénk is az egyre nagyobb autó a módi. Nem feltétlen azért, mert praktikus, hanem mert ez a társadalmi elvárás.
Nézd meg Észak-Olaszországot vagy a Mediterrán térséget: az emberek több tíz- meg százezer eurós ingatlanokban laknak, jól keresnek és általában bringát, robogót vagy valami pöttöm méretű kis Fiatot vagy Renaultot vezetnek. Ott is rosszak az utak - sőt, baromi szűkek és helyenként meredekek is, így nekik teljesen logikátlan lenne nagy szedánokat meg SUV-ket vásárolni. De elég csak belegondolni abba, hogy a német prémiumautók konkurenciájának szánt Lancia meg Alfa mindig tartott olyan kicsi autókat a kínálatában, ami a BWM-től, Mercedestől vagy Auditól elképzelhetetlen lett volna. Hogy akkor a robogó és autó közötti tökéletes átmenet Piaggio Aperől már ne is beszéljünk - lassan 70 éve van gyártásban. Különös ebbe egyébként azért is belegondolni, mert a magyar motorkerékpároknak és kisautóknak is egész intenzív történelme van, a Csepel Pannitól kezdve a Puliig.
"Senkinek nem jönne jól, ha 100km-enként kb 1500ft-ot spórolna a benzinen (havi 15-20eft), évi 40eft biztosítás helyet fizetne 4eft-ot? "
Ezek a költségek minimálisak ahhoz képest, hogy az autó mennyivel jobb mindenben a robogónál: az autóban nem ázol szarnak, nem fagysz meg, nem sülsz meg, nem kell beöltözz úgy, mint egy űrhajós, és cipeld magaddal egész nap a sisakot, meg mittoménmit, ha eszedbe jut, hogy kéne otthonra egy tálca ásványviz, nem ütközöl logisztikai problémákba, le tudsz menni a gyerekért a suliba, és még sorolhatnám. Ja, és nem beszélve arról, hogy egy robogó mellé úgyis kell egy autó, tehát fenntartod az autót meg a robogót is, nehogy azt mondd már, hogy ez költséghatékony.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!