Miért viselkedik így az autóm?
Nemrég vettem egy VW Passat B5.5-t. Már az első gyorsításokkor furcsa volt, de mikor egy kereszteződésben akartam kikanyarodni nagy gázzal, akkor szembesültem rendesen a dologgal. A kormányt teljesen eltekertem, de ettől még az autó szinte teljesen egyeneses előrefele ment, mintha nem is akartam volna kanyarodni. Ahogy észrevettem ez csak akkor ilyen súlyos, ha elpörögnek a kerekek, de nagyobb gázra is kicsit alulkormányzott lesz.
Ez normális? Igazából eddig csak hátsó kerék meghajtású autóim voltak, azoknál nem jelentkezett sosem ilyen probléma.
Troll kérdés akar lenni, vagy komoly?
Amúgy: teljesen kitekert kormánynál nem adunk nagy gázt semmilyen autónak, ez nem BMW, hogy driftelni akarj vele. Nem tesz jót a féltengelyeknek sem, meg valóban alulkormányzott lesz.
Meg amúgy is: akkora gázzal indulni, hogy kipörögjenek a kerekek? Vagy ez valami nagyon megchippelt TDI?
Nem troll kérdés.
2,5-ös TDI motor van benne. Eddig nekem megszokott volt a dinamikus indulás, ezzel viszont sehogysem jön össze. 14 éve van jogosítványom, eddig főleg Ladákat, Fiatokat, illetve Wartburgokat vezettem, ez a Passat nagyon idegen számomra. Annak ellenére, hogy nagyobb gumik vannak rajta, rosszabbul gyorsul mint a nemrég eladott Ladám (2106, 1.8-as motor, Niva tengely, dupla Dellorto karbik). Pedig teljesítményben jobb, de úgy 40-50 km/h-ig érezhetően lassabban gyorsul. Először azt hittem, hogy a gumikkal van a probléma, de azok még viszonylag újak, alig koptak, és interneten is jókat írnak róla, úgyhogy nem hiszem hogy az lenne.
Azt is hallottam, hogy elsőkerekesek rosszabbul gyorsulnak, mert a súlypont hátrább helyeződik, így az első kerekekre kevesebb súly jut, amik így könnyebben elpörögnek. De ez az álló helyzetből történő kanyarodást hogyan tudná befolyásolni? Szerintem sehogy...
Szóval akkor megszokott ez a jelenség? Mindegyik így viselkedik?
2.5 TDI-nek nagyon rövid az 1-es meg a 2-es fokozata, kicsit el van khúrva az áttételek kiosztása szerintem. De azért olyan 50-60 felett már lehagyja az átlagautókat.
Az meg hogy eddig Wartburgot, meg Ladákat vezettél, megmagyarázza a vezetési stílusod. Hozzá vagy szokva a padlógázhoz. Attól, hogy ez egy 180 lovas autó, nem jelenti azt, hogy állat módjára kell vele megfordulni szűk helyeken is. Csak szépen, lazán. Akár gázadás nélkül. Nagy gázt csak egyenesben adj neki.
Majdnem masfelszerese sulyban a Passat...
Joval erosebbnek kellene lennie, hogy osszehasonlithato legyen a gyorsulasa 0-rol 50-ig..
"Nagy gázt csak egyenesben adj neki."
És ha én kanyarban is gyorsan szeretnék menni? Az említett autókkal ez megtehető volt, úgynéz ki hogy ezzel nem.
Tényleg elég rövidek a fokozatok. Még padlógázt sem kell nyomnom ahhoz, hogy kipörögjenek a kerekek.
Próbáltam kis gázadással is, akkor nem húzza úgy el az orrát, viszont nagyon hamar megpördül valamelyik kerék (gondolom a belső), és kanyarodás közben rendesen gyorsítani nem lehet. Hiába van benne erő, csak pörög de nem gyorsul. Egyenesben nem ennyire rossz, azzal meg tudnék barátkozni.
De vissza a kérdéshez: Ez mindegyik autónál így van? Vagy csak én fogtam ki valami selejtet?
Ez nem selejt, neked kell megtanulnod újra vezetni, mert amikkel eddig mentél azok voltak az ősember fáról lemászás időszakában, most pedig egy autóba ültél át.
Van kipörgésgátló elvileg, érdemes lenne bekapcsolva hagyni.
Ahogy megindulsz, az autó eleje emelkedni kezd, a súly hátra tódul, első kerék pedig pörög is el, ha kanyarodsz pláne a belső íven lévő. Mondom én meg kell tanulni újra vezetni.
Esetleg építtetsz bele sperrdifit előre, akkor nem fog elpörögni és jobban is ugrik majd. Féltengelyt kicsit gyorsabban koptatja, de ez vele jár.
Óh, hát akkor tényleg meg kell tanulnom újra vezetni. Akkor sajnos a dinamikát ebben (legalábbis gyári állapotában) nem fogom megtalálni :(
De nem is ez a bosszantó, hanem az, hogy mindenkitől akit megkérdeztem (még itt is tettem fel valamikor kérdést) CSAK azt a választ kaptam, hogy a Ladánál/Wartburgnál fényévvel jobb lesz, erre meg épp az ellenkezőjét tapasztalom. Bár autópályán tényleg jobb, végre lehet beszélgetni is utazás közben (eddig elnyomta a beszédhangot a menetzaj), és meg is értem, hogy emiatt a legtöbben jobbnak tartják.
Sperr differenciálmű jó ötlet lehet, ennek utána is fogok járni.
Esetleg ha van haver aki már ment hasonló autókkal próbáljátok ki vele is a kocsit, hogy szerinte milyen.
Azért egy ekkora dízel, gondolom PD is meg VGT turbós, rengeteg nyomaték van alul az aztán mint a fika úgy rúgja ki a kereket, nem nehéz vele elpörgetni. Én az 1.4 TSI-vel voltam így mikor egy ideig használhattam, azét az én szívó 2 literes benyásomhoz képest ezek valami durván erősek alacsony fordulaton. Persze aztán el is fogynak, de durván alulra vannak méretezve, nekem is szokni kellett.
Esetleg ECU átírás, hogy alacsony fordulaton gyengébb legyen, de ezek már tényleg eléggé szőrszálhasogató módszerek.
Legközelebb 4x4 kocsit vegyél VW konszern autóiból pont van sok is, Audiból is pl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!