Mazda RX-8-ba Otto-motor?
Mennyire költséges nagyságrendileg egy RX8-ba Otto motor beszerelése?
Háttér: Nagyon szimpatikusak az RX8-ak, gyönyörű a formatervezése. Amikor lesz lehetőségem, lehet vennék egyet. Elsősorban hobbinak és driftelésre, de úgy tudom rövid életű a Wankel benne, így ha egy rossz példányt fognék ki, ami előbb utóbb megadná magát, és nem lenne tartalék motor hozzá, akkor akár kivonnám a forgalomból és egy Otto motorral használnám hobbiból driftelésre. Ennek mekkora az anyagköltsége nagyságrendileg, megoldható-e ésszerű kereteken belül? Édesapám autószerelő, úgyhogy a munkadíjat nem kell figyelembe venni.
Köszi előre is a válaszokat!
Azon túl, hogy utcai használatra a wankel annyira hasznos mint egy strand papucs télen, az át építgetése se hülye gyerek szint.
Viszont azon érdemes elgondolkodni, hogy a Mazda befejezte ezután a wankelezést, a szerelők se szívesen foglalkoznak vele, a tulajok szabadultak ezektől az autóktól ahogy lehetett.
Nem véletlenül árulják ezeket a kocsikat gombokért.
Köszi a linket, elképesztő projekt. Egyértelmű, hogy okkal ilyen olcsók az RX8-ak. Utcai használatra sokkal jobb alternatívák vannak.
Ahogy néztem átlagosan maximum 100 ezer kilométert szoktak jósolni ezeknek a motoroknak, mi a véleményetek a 90-150 ezer km-es hirdetett RX8-asokról? Ilyen menettulajdonságokkal ennyiért nem igazán van konkurenciája.
Szerintetek voltak már felújítva és van bennük még pár ezer km, vagy nagyon hamar beadják a derekukat és nem érdemes foglalkozni velük? Karbantartva kezdő drift autónak alkalmas lenne pár évig? Mivel kevés km-t menne, viszont azt nagyobb terhelés alatt.
Senkinek nincs röntgen szeme,igy nem latunk bele a motorba hogy mennyi van még benne.......kerdezd meg a tulajt inkabb,hogy volt-e mar felujitva stb!Persze ha rahazudja hogy ó igen,azzal se sokra mész.....
Ilyen autót csak kimerithetetlen anyagi forrás mellett vegyél,meg akkor ha csak hetvegere csapatni kell,es nem kell amiattnizgulni hogy valami leterdel benne azt allhatsz vele az ut szelen.......
Egyebkent driftelni az rx8-tol sokkal több mas es jobb,de legalabbis bejaratott auto van....nem tudom miert egy ilyen specialis ritka es draga es amugy sem tul tartos konstrukcioval kell veretni menni.....
Így van, tudni nem lehet, hogy mennyit megy, viszont lehetnek árulkodó jelek. Egy példa a vibráció, ha nem egyenletesen jár a motor, akkor valószínűleg el van kopva. Ilyen szempontokra gondolok, hátha mást is meg lehet nézni vétel előtt. A tulajokra nem alapoznék.
Miért RX8?
-gyári állapotában is alkalmas rá (nagy előny)
-súlyelosztás, teljesítmény, nyomaték
-jól kezelhető, azt írják
-olcsó (esztétikai hiba, jobbkormányos sem gond)
-az meg szubjektív véleményem hogy szép modell
Hátrányok:
-nagy fogyasztás (itt nem probléma)
-60-100 ekm-t körül bírja a motor (ennek a töredékét menné, pályán)
Mivel nem utcára lenne, így pont a legnagyobb hátrányai nem lennének olyan jelentősek. Ennek ellenére se érdemes vele foglalkozni? Más márka, típus célszerűbb lenne első drift autónak?
Miért RX8?
-gyári állapotában is alkalmas rá (nagy előny)- a parkolóban megforgatni, de nem komoly driftautónak
-súlyelosztás, teljesítmény, nyomaték- van még sok ilyen
-jól kezelhető, azt írják- van még ilyen, de driftautónál a futóművet is szokás átépíteni
-olcsó (esztétikai hiba, jobbkormányos sem gond)- mást is veszel olcsón, nem utcán használod villogni
-az meg szubjektív véleményem hogy szép modell- drift során elkerülhetetlen hogy ne csapd oda soha semminek, szerintem nem a kinézet a legfontosabb
Hátrányok:
-nagy fogyasztás (itt nem probléma)-...
-60-100 ekm-t körül bírja a motor (ennek a töredékét menné, pályán)- egy Otto motor (pl M3 BMW) utcán elmegy 400ezret is, de drift mellett ne reménykedj. Teljesen mindegy hogy wankel vagy ott, néhány alkalmanként darabokra kell szedned a motort
Nézz meg pár driftet, én onnan választanék autók.
Magyarország:
SR20 Drift Team: Nissan)
Markom Racing Team: Merci, BMW
És akkor még beesik 1-1 Mustang vagy Sierra. Biztos építettek valami király RX8at is, de nem éppen jellemző.
Ha mindenképp ez kell: [link]
Végül is csak a lényeg veszik el, ha egy RX8-ba Otto motort raknak, legalábbis szerintem. :) Ha hasonló teljesítményt akarunk bele Otto motorral, akkor az a motor garantáltan nehezebb lesz mint a Wankel, szóval az a kellemes súlyelosztás már el is tűnt, arról nem beszélve, hogy az Otto motor közel sem fog úgy pörögni.
A fogyasztás meg megint olyan dolog, hogy valahol olvastam egy cikket, hogy tulajdonképpen egy közel 4 literes blokkhoz kéne hasonlítani, legalábbis fizikailag. Mire egy kört megtesz a dugattyú tulajdonképpen három 650ccm körüli részben megy végbe a munkaütem, " dugattyúból " meg ugye van kettő.
Ha így vesszük, és ezt vesszük alapul, akkor már nem is olyan veszélyes a fogyasztása.
RX8-al én akkor kezdenék foglalkozni, ha van legalább 1 misi úgy félretéve, hogy bármikor hozzá tudok nyúlni. Annyiból már bőven kijön egy motorgenerál a Wankelhoz is, sőt, és akkor megmarad az eredeti karakter.
Meg az az átlag 100.000 is oylan dolog, hogy kérdés mennyi menne évente, mert ha 10.000-el is számolunk, akkor is kell 10 év mire belemegy az a 100.000 és az se biztos, hogy tönkre fog menni ennyi km alatt, persze mehet tönkre előbb is, ha az ember nem figyel a sok apróságra ami hozzátartozik a Wankelhez. ( Hidegen nem leállítani, olajszint mindig maximum közelében, megfelelő olajjal, néha megpörgetni, stb. )
Nem lehet összehasonlítani a négy literes blokkal. Az erősebb Renesis 230 lovas, van olyan szívó 2 literes motor ami tudja ezt, de a legtöbb három literes kényelmesen, a feltöltöttek meg...
Azt máig nem értem, miért baj ha nem pörög annyit a motor? Ha nem 10 000-ren adja le a 230 lovat, hanem 5800-on az már nem is jó? :D
A súlyeloszlás tényleg fontos, a Renesis folyadékok nélkül 112kg, míg egy 2.0TFSI 135-140 körül. Ha én vezetem a Renesis-est az olyan, mintha a 40 kilóval könnyebb haverom vezetné a TFSI-st? (nyilván elméleti szinten):D
Köszi az ötletelést mindenkitől! Az egész projektre 1 milliót szánnék első körben (2db RX8), aztán ha megtetszik, természetesen többet is, de végig szem előtt tartva a racionalitást. Ha RX8 mellett döntenék, az első mellé később vennék még egyet, hogy megoldott legyen az alkatrész ellátás.
Úgy látom nagyon segítőkészek vagytok, így lenne még pár kérdésem.
Ez után a 600 fontos RX8 hirdetés után felmerül a kérdés, hogy érdemes (mindent összegezve) személyesen angliából vagy máshonnan behoznom erre a célra autót? Vagy itthon neppertől (fenntartásaim vannak) vagy várni magánszemélytől egy jó ajánlatra?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!