Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mazda RX-8-ba Otto-motor?

Mazda RX-8-ba Otto-motor?

Figyelt kérdés

Mennyire költséges nagyságrendileg egy RX8-ba Otto motor beszerelése?


Háttér: Nagyon szimpatikusak az RX8-ak, gyönyörű a formatervezése. Amikor lesz lehetőségem, lehet vennék egyet. Elsősorban hobbinak és driftelésre, de úgy tudom rövid életű a Wankel benne, így ha egy rossz példányt fognék ki, ami előbb utóbb megadná magát, és nem lenne tartalék motor hozzá, akkor akár kivonnám a forgalomból és egy Otto motorral használnám hobbiból driftelésre. Ennek mekkora az anyagköltsége nagyságrendileg, megoldható-e ésszerű kereteken belül? Édesapám autószerelő, úgyhogy a munkadíjat nem kell figyelembe venni.


Köszi előre is a válaszokat!



2017. márc. 16. 14:27
1 2 3
 1/22 crudy ***** válasza:
88%
Ezt naagyon nehéz megválaszolni. Azért mert egy motort beszerezni az még az egésznek a könnyű része. De mivel a wankel motorhatásfoka jobb mint az otto motoroknak így valójában sokkal kisebbek. A működési elvük miatt is lehetett faragni egy kicsit a méretéből. Ha édesapád amellett, hogy nagyon jó szerelő és remek szakember műszaki téren akkor ki kell találnotok, hogy hogyan préseltek be egy motort ami hozza ugyan azt a teljesítményt vagy legalább közelit, Hogyan építitek be a hajtás láncba, ha nem megy akkor új váltó is kell és én ezt tartom valószínűbbnek. Ha kibelezitek teljesen akkor persze már elég egyszerű újra építeni otto motorral. Ha csak a motorról van szó akkor az lehet valami bontott gyenge de jó állapotú motortól (kb100 ezer) egy erősebb komolyan agregátorig (500 ezer) plusz a váltó ami megint csak elég drága dolog (500-1000 ezer ig) és ebben csak a főbb alkatrészek vannak benne, sok dolog kell még bele, üzemanyagrendszer átalakítás, vezérlés stb.
2017. márc. 16. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
26%

Meg is van a hét tunerjóska kérdése.....

Amugy az egesz mar ott megbukott,hogy egy autot nem tudsz ugy kivonatni a forgalombol,hogx aztan az nalad maradjon......

A másik meg,hogy akinek tenyleg lenne annyi penze,hogy csak ugy vesz egy rx8-at driftelgetni meg csapatni,az nem itt a gyakorin kerdezne a vakot.......

A harmadik meg,hogy a valton at a teljes hajtaslanon keresztül gyakorlatilag minden cserés,mert az nyugodtan elfelejtheted,hogy te csak ugy belógatsz valamilyen masik motort a wankel helyere,aztan mar lehet is szúrni egy karót azt mehetünk....

A negyedik meg,hogy egyaltalan nem olyan egetveroen draga egy wankelt felujitani,hogy megérje ilyen hülyeséggel kinlodni amit akarsz....

2017. márc. 16. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
Abszolút értelmetlen dolog. De mint minden ez is megvalósítható csak annyi pénz fog beledőlni ,hogy azért vehetnél még 2 új wankelt bele .
2017. márc. 16. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 Beviz Elek ***** válasza:
78%

Megoldható, de egy kicsit drága buli, kezdjük azzal hogy egyedi alkatrészt kell legyártatni.

Valahol az Otto motort össze kell hozd a hátsó kerekeiddel. Garantálom hogy egy plug and play alkatrész sincs, tehát lehet legózni.

A motort nem spaniferezheted csak a motortérbe, tehát lehet heggeszteni, megoldani hogy a tartóbakok jó helyre kerüljenek. Gondolom az új motor leömlője sem fog pontosan csatlakozni a gyári kipufogóra, lehet gyártatni egy passzoló darabot. Egy kipufogós szépen megcsinálja és nem is túl drága, de ahhoz oda kell trélerezni.


Szóval legyen egy autód amivel viszed, egy trélered, sok szabadidőd és 2 zsák pénzed.

2017. márc. 16. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
36%
A Wankel helyére max egy kispolák blokk fér be, leginkább e miatt felejtős.
2017. márc. 16. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 Beviz Elek ***** válasza:

#5

Kivéve amelyik fent van a youtube-on V8-as motorral :D

2017. márc. 16. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
26%

Az origi motortér wankellal:

[link]


Rakhatsz te bele 55-ös AMG blokkot is:

[link]


De az már annyi meló(meg pénz), hogy az apja el fogja hajtani :D

2017. márc. 16. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hasznos válaszokat! Még az egyedi alkatrészek legyártásával se lenne gond, mert CNC a szakterületem, de összefoglalásképpen akkor egyszerűbb és olcsóbb megoldás a típusazonos motorcsere, aztán a karbantartása.



"Marcello Gandini", érdekes stílusban adtad elő magad, habár nekem egy rossz szavam nem volt feléd. Csak röviden megcáfolnám a feltételezésedet: hidd el, nincs gond az árával. Azért kérdeztem itt, mert gyors választ vártam, több nézőpontból is, amit meg is kaptam.

2017. márc. 16. 19:58
 9/22 crudy ***** válasza:
47%
Lényegében igen, felújítani egy wankelt olcsóbb mint átalakítani az egész gépet. Egyébként 100e kilométerig szokták bírni elvileg a wankelek (kb), utána egy ,,blokkot" és forgótárcsát kell cserélni illetve tömítéseket de az már aprópénz.
2017. márc. 16. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
49%

Ha CNCzel és hozzáférsz többféle géphez és kellően perverz vagy akkor építhetsz több tárcsás wankelt is, nem te lennél az első.


[link]

2017. márc. 16. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!