Egy autóversenyző mennyivel tud jobban vezetni mint egy rutinos/átlagos sofőr?
A kérdezőt zavarja, hogy a driftben vannak csajok, értem. De mondom, hogy a pályaautózásban is vannak, sőt, kupájuk is van. Sőt, a raliban is vannak nők, mind a mai napig. Ha pedig mond valamit Michele Mouton neve, akkor nincs kérdés.
Én, ahogy Veterán Vas is, rali rajongó vagyok, szintén némi belső ismerettel, de vezetni nem vezettem. Viszont ültem eleget versenyzők mellett és hidd el, az egyik legjobb reflexeket kívánó sportág.
Definiáld a "jobban vezetni" kijelentést!
Segítek: ilyen álltalánosítást az említett két autóvezető típusnál nem lehet tenni.
Kezdjük az alapokkal!
Egy rutinos sofőr a kresz betartása mellett képes mások - balf.-ok és kezdők - hibáit baleset mentesen kivédeni, azaz előrelátóan vezet. Valamint vészhelyzetben, pl megcsúszáskor képes kordában tartani az autót ezzel szintén megelőzve a bajt. Ettől lesz rutinos AUTÓVEZETŐ.
Egy autóversenyző az átlag autóvezetőnél, de még a rutinosabbaknál is jobban képes kezelni egy autót annak megcsúszási és teljesítményi határain akár változó időjárási (vizes pálya, száraz pálya, hirtelen idegen tárgy a pályán és egyéb) körülmények között végig stresszhelyzetben autózva. Ettől lesz AUTÓVERSENYZŐ.
Tehát a két vezető típus két teljesen különböző élethelyzetben ül a volán mögé, így nem összehasonlítható, hogy melyikük tud "jobban vezetni".
Ebben a videóban ötvözve van a kettő. Közút is meg autóverseny is, mégis itt valóban látszik, hogy versenyzőről van szó.
Vagy bárki képes volna rá?
Igen, vagyis ha egy ilyen "csak óra ellen" versenyző is ennyire jó akkor milyen egy André Lotterer?
Egy átlag ember évi 10.000 km-el ha örökké élne se lehetne olyan, mint egy F1 vagy WRC pilóta.
Az autóversenyzők egy része nagyon tehetséges, de a legtöbbjük csak simán sokat tanul, gyakorol. Pl. Jan Kopecky amikor a Skoda gyári pilótája volt, májusra már többb ezer km-t tesztelte a versenyautót. Ezt soha semmivel nem lehet pótolni, tehetséggel sem.
Az a baj, hogy azért, mert valaki sokat vezet (az évi 40 ezer km felett kezdődik), akkor sem vezet jobban, csak rutinosabb. Ugyanis nem feszegeti az autó határait, mert a közúti forgalom nem erről szól. Az autó kezelése más a közúti forgalomban. Nyilván ott az az elvárás, hogy biztonságosan, kényelmesen eljusson A-ból B-be úgy, hogy közben senkit nem tart fel, vagy veszélyeztet. A versenyző pedig az autó és a saját határait feszegeti, lezárt utakon.
Bizonyos helyzetekre biztos jobban reagálnak, az autót jobban "érzik". Ellenben, a manőverezés, városi forgalom nem biztos hogy "jól áll nekik". Lásd amit említettek az elején.
De ez olyan mint a bicikli. Nézd meg Sam Pilgrim elvetemült videóit, amikor egy Csepel-féle bringával zúz le a hegyről. És lejön vele.
Más meg lehet egy enduro bringával még az egyszerű földúton is felborul.
Egyértelműen sokkal jobban vezetnek.
Edzésen, verseny közben az autó határait feszegetik, pontosan tudják mit fog csinálni az autó, ismerik az adott autó fizikai erőhatásait. Ők már előre terveznek, minden kanyarban már a következőnél járnak fejben. Folyamatosan fizikai edzésben vesznek részt, fittek, képesek higgadtak maradni veszélyes szituációkban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!