Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Bio-ethanolnak van valami...

A Bio-ethanolnak van valami hátránya? Akármi?

Figyelt kérdés

Márminthogy hamarabb kophat-etőle a motor, szelepeknek árthat-e valamiben, mennyire fontos az "átalakító" rendszerek beszerelése?

Valakinek bármi tapasztalata e téren?


2010. máj. 10. 19:36
 1/7 anonim ***** válasza:

A gumitömítések és műanyagból készült alkatrészek nem mindig szeretik (mármint azok, amik érintkeznek vele).

Az átalakító rendszerek beszerelése azért fontos, mert a bioetanol tökéletes égést biztosító üzemanyag-levegő keverési aránya nem 1:16 (m/m), mint a benzinnél, hanem jóval több bioetanol kell, amit a befecskendező rendszer nem tud, mert azt benzinhez kalibrálták.

2010. máj. 10. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

nem árt a motornak, sőt pucolja is kicsit, mivel erősebb oldószer, mint a benzin.


Hátrányok:


Hidegben nehezebben indul (5 másodpercig pörgeti kb az önindító)


többet fogyaszt vele az autó és gyakrabban kell tankolnod (ha ez hátránynak számít)

2010. máj. 10. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Köszi szépen.

Karburátoros kocsiba szeretném kipróbálni ,utánaolvastam neten ott nagyobb fúvókákat javasolnak csak, meghogy valamit baszakodtak a gyújtással, illetve a magasabb hőértékű gyertyákat írták még.

Teljesítmény terén javulás várható? Tisztán ethanollal mehetek a 30000 ft os rendszer nélkül? vagy nem tesz jót a motornak hengerfal, és a dugattyú, ill a gyűrűk, és szelepek nem kopnak jobban?

2010. máj. 10. 20:19
 4/7 anonim ***** válasza:
karburátorosba nem kell átalakító, csak a karbi állítás :)
2010. máj. 10. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Valóban, a karburátorosnál nincs szükség átalakítóra. Az átalakító a befecskendezéses rendszerekhez kell, az biztosítja a többletüzemanyagot (vagy az ECU átírása, fúvókák cseréje, üzemanyagnyomás növelése, miegymás). A karburátorosnál a főfúvóka méretének növelése, illetve a benzinszint emelése szükséges és az előgyújtást is nagyobbra tudod állítani, mert bioetanollal később "csörög be" a motor. Persze itt is szükséges a kötelező biztonsági óvintézkedések megtétele: üzemanyagszűrő cseréje, kiegészítő szűrő beszerelése vagy pedig egy tartalék gyári beszerzése, hogy ki tudd cserélni, ha eldugul (a benzin által "békén hagyott" lerakódásokat a bioetanol oldja és rettentő hamar el tud dugulni a szűrő). Illetve érdemes a gumialkatrészeket is figyelni, ha valamelyiknél alakváltozást tapasztalsz, akkor azt is ki kell cserélni valami ellenállóbb darabra. Ha viszont megtalálod a megfelelő alkatrészeket, az autó (a kissé nehezebb hidegindításon kívül) ugyanúgy használható, mint benzinnel.

A motorra nézve egyébként káros hatása nincs, az üzemanyag hűtőhatása is megfelelő, az olajban sem tesz kárt, mikor a hideg motorban esetleg összetalálkoznak és jól beállított keverékképzés, illetve gyújtás mellett szétégetni sem fog semmit.

2010. máj. 10. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Ezt jó hallani!

persze szűrőket cserélek az 1értelmű, meg oda is figyelek, egyszerre maj csak kevéssel próbálom ki úgyis...

alig várom hogy kifoggyon belőle már!!!!!!!!(3-4 litykó benzin ha van benne...)

2010. máj. 10. 21:40
 7/7 anonim ***** válasza:

3-4 liter az nem sok, szerintem fél óra alatt ki tudod hajtani belőle:D


sok sikert!

2010. máj. 11. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!