Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a sport; direkt légszűrő...

Mi a sport; direkt légszűrő előnye és hátránya? Mi a kettő között a különbség? Melyik a jobb a gyári vagy a 2 közül vmelyik? (dízelnél is benzinnél is benzin- gáznál is érdekelne)

Figyelt kérdés
2011. márc. 31. 14:46
 1/6 anonim ***** válasza:
0%
Bocs ,de ilyet fiatal sippantók használnak csak.
2011. márc. 31. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
95%
Sport/Direkt ugyan az.. a lényege h. könnyebben átszívja rajta a motor a levegőt + ugye ezt ki lehet vezetni a motortér elejébe így hidegebb levegőt kap ami teljesítménynövekedéssel jár (persze nem valami észrevehető) néhány Le viszont az autó hangja ezerszer jobb lesz
2011. márc. 31. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
TurboDiesel- nél is másabb lehet a hangja? Mélyebb elnyomja a ketyegést?
2011. márc. 31. 15:31
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
A direktlégszűrő vagy sportlégszűrő nyitott, ezért kisebb az áramlási ellenállása, viszont jelentős szívóhangja van. Ez mély, horkantó hangként jelentkezik. A kisebb áramlási ellenállás jó hatással van a motor rugalmasságára: hamarabb reagál a gázparancsokra. Turbódízelnél is hallatja a hangját, de a ketyegést nem tudja elnyomni. Egyrészt a motor működéséből adódó ketyegés eléggé hangos, másrészt alapjárat közelében jelentkezik a legintenzívebben (magasabb fordulaton átmegy búgásba), márpedig a direktszűrő hangja a fordulatszám növelésével erősödik, ahogy egyre több levegő halad át rajta. Vagyis fenn, ahol már nem zavaró a ketyegés, képes lenne akkora szívászajt hozzáadni a motorhanghoz, amekkora szükséges lenne a ketyegés elnyomásához.
2011. márc. 31. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 T5- ***** válasza:
86%

És, hogy melyik a jobb?

A motornak egy jól karbantartott direkt szűrő jobb.

Ugyanis míg a gyári szűrők, (olcsó, nagy mennyiségben előállított, "egyszer használatos") jellemzően száraz papírszűrők. Ezeknek a szűrési küszöbe olyan 5-15 mikron közötti, ez nagyban függ a gyártótól, és az adott modelltől. Persze ahogy elkezd elhasználódni, a szűrési küszöb és a légáteresztő képessége is csökken.

Ezzel szemben a direktszűrők szivacsos anyagból vannak, és nedves szűrők. Ami azt jelenti, hogy a rendeltetés szerű működésükhöz elengedhetetlen az olajozás. Ez a olaj filmréteg fogja majd fel a szennyeződéseket. Ezeknek a szűrőknek a szűrési küszöbe olajozva maximum 5 mikron, de akár 2 mikron is lehet, mindamellett a légáteresztő képessége jóval meghaladja a papíros társait. Ehez azonban elengedhetetlen a rendszeres és alapos karbantartás. Ugyanis, ha a direktszűrő elkezd elkoszolódni, vagy elhanyagoljuk és kiszárad, akkor több mint 1mm-es szennyeződések is átjutnak rajta.

Viszont egy örök élet, szóval ha karban van tartva, rendszeresen mosva és olajozva van, akkor az kitart amíg megvan az autó.

Vannak egyébként típusspecifikus sportszűrők is, amik a gyári szűrő helyére tehetők be, de ezekért elég borsos árat szoktak kérni.

2011. márc. 31. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
41%
Leírták az előzők.
2011. ápr. 1. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!