Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a négy kerék meghajtású...

Mi a négy kerék meghajtású terepjárónak a hátránya?

Figyelt kérdés
...
2011. márc. 17. 16:46
 1/4 anonim ***** válasza:
magasabb fogyasztás, több kopó alkatrész.
2011. márc. 17. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

nagyobb fogyasztás

több hibalehetőség

ár?

Ezeken kívül nem tudok sok mindent mondani.Talán pozitívuma van csak.

Persze ,ha "olcsó" és tényleg terepjáró kell amivel erdőben meg ilyen helyeken akarod túrni a sarat akkor lada níva...Az erdészek nagy részének nem véletlen az van:)


előny

viszonylag elérhető ár

könnyű szerelni

a bontóban utánad dobják az alkatrészeket.


Viszont ,ha "városi" terepjárón gondolkodsz akkor az felesleges ugyanis a városban az ilyen kocsiknak nincs hasznuk.

Inkább 1 átlagos családi autót válassz.

2011. márc. 17. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2011. márc. 17. 16:59
 4/4 anonim ***** válasza:

Az összkerékhajtású autók mindig nehezebbek, mint a kétkerékhajtásúak. Ez konstrukciótól független.

Ha viszont a további hátrányokat nézzük, akkor már háromfelé kell bontani az összkerekeseket.

A kapcsolható összkerekes terepjárók hátránya, hogy "könnyű" terepen nem használható az összkerék, mivel nincs központi differenciálmű. Igaz, ezeknek a konstrukciója olyan, hogy mély sár kivételével elvannak ők kétkerékkel is, ahol meg kell az összkerék, ott a kutyát sem zavarja, ha csúszkál az autó. Viszont a kapcsolóberendezés tud kellemetlenségeket okozni, főleg, ha az újabb rendszerű, kerékagyba szerelt kapcsolóról van szó. Ennek működtető berendezése nem szereti, ha sokáig nem mozgatják, hajlamos "berohadni".

Az állandó összkerekes terepjárók problémája a teljesítmény csökkenése és a fogyasztás növekedése. Három differenciálművet kell pörgetniük, amik elég sokat elvesznek a motor erejéből. Ezen kívül az ilyen járművek néha eléggé érdekes hangokat adnak ki (lásd: Lada Niva), mert a hajtásban sok a fogaskerék-áttétel, amik különböző hangokon "énekelnek".

Az automatikusan kapcsolódó összkerekes autók esetén a kapcsolóegység a legnagyobb hibaforrás. A viszkokuplung pár tízezer kilométer alatt "elfárad", nem zár többé. A Haldex-kuplung jobban bírja, de az is kopik, egy idő után már lustábban zár. Ráadásul ezek a kapcsolóberendezések a a hagyományos, mechanikus változatokhoz (körmöskapcsoló és társai) képest érzékenyebbek is: nem szeretik a lökésszerű terheléseket, az autó aljának "odakoppanását" és főleg az új, elektronikus szabályozással kiegészített Haldexek esetén előfordul, hogy vizes, saras környezetben megbolondulnak.

2011. márc. 17. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!