Mi a négy kerék meghajtású terepjárónak a hátránya?
nagyobb fogyasztás
több hibalehetőség
ár?
Ezeken kívül nem tudok sok mindent mondani.Talán pozitívuma van csak.
Persze ,ha "olcsó" és tényleg terepjáró kell amivel erdőben meg ilyen helyeken akarod túrni a sarat akkor lada níva...Az erdészek nagy részének nem véletlen az van:)
előny
viszonylag elérhető ár
könnyű szerelni
a bontóban utánad dobják az alkatrészeket.
Viszont ,ha "városi" terepjárón gondolkodsz akkor az felesleges ugyanis a városban az ilyen kocsiknak nincs hasznuk.
Inkább 1 átlagos családi autót válassz.
Az összkerékhajtású autók mindig nehezebbek, mint a kétkerékhajtásúak. Ez konstrukciótól független.
Ha viszont a további hátrányokat nézzük, akkor már háromfelé kell bontani az összkerekeseket.
A kapcsolható összkerekes terepjárók hátránya, hogy "könnyű" terepen nem használható az összkerék, mivel nincs központi differenciálmű. Igaz, ezeknek a konstrukciója olyan, hogy mély sár kivételével elvannak ők kétkerékkel is, ahol meg kell az összkerék, ott a kutyát sem zavarja, ha csúszkál az autó. Viszont a kapcsolóberendezés tud kellemetlenségeket okozni, főleg, ha az újabb rendszerű, kerékagyba szerelt kapcsolóról van szó. Ennek működtető berendezése nem szereti, ha sokáig nem mozgatják, hajlamos "berohadni".
Az állandó összkerekes terepjárók problémája a teljesítmény csökkenése és a fogyasztás növekedése. Három differenciálművet kell pörgetniük, amik elég sokat elvesznek a motor erejéből. Ezen kívül az ilyen járművek néha eléggé érdekes hangokat adnak ki (lásd: Lada Niva), mert a hajtásban sok a fogaskerék-áttétel, amik különböző hangokon "énekelnek".
Az automatikusan kapcsolódó összkerekes autók esetén a kapcsolóegység a legnagyobb hibaforrás. A viszkokuplung pár tízezer kilométer alatt "elfárad", nem zár többé. A Haldex-kuplung jobban bírja, de az is kopik, egy idő után már lustábban zár. Ráadásul ezek a kapcsolóberendezések a a hagyományos, mechanikus változatokhoz (körmöskapcsoló és társai) képest érzékenyebbek is: nem szeretik a lökésszerű terheléseket, az autó aljának "odakoppanását" és főleg az új, elektronikus szabályozással kiegészített Haldexek esetén előfordul, hogy vizes, saras környezetben megbolondulnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!