Bizonyos autómárkáknál, hogyhogy nincs akkora "integráció", mint a Volkswagen konszernnél?
Véleményem szerint, a Volkswagen konszern nagyon hatékonyan működik, nagyon integrált az egész.
Például az Audi modelleknél, a középkategória és az alatti modellek, mindegyike egy Volkswagen modellből van csinálva.
Passat-A4
Golf-A3
Polo-A1
A Q nevű sorozat önálló,a magasabb A kezdőbetűs modellek szintén önállóak.
Hasonló a Renault-Nissan konszern is, ott a Suvok vannak megosztva,meg a Clio.
Ezzel mind a Vw, mind a R-N baromi sok pénzt takarít meg.Ugyanis, az adott modellt műszaki alapjait csak egyszer kell kifejleszteni.
Viszont, a Fiat teljesen ellentétes filozófiát követ.
A birtokukban levő márkák, név szerint Alfa-Romeo,Maserati,,illetve maga a Fiat, teljesen önálló életet él.Kicsik az átfedések a különböző márkák különböző modelljei között.
A Fiat maga elég vegyes autókat gyárt.Inkább vagány,de kevésbé drága autókra törekszik.
Az Alfa a német prémiummárkák konkurenciája elvileg.
A Maserati pedig a Porsche szintjén található.
Persze, mindjárt kiderül, hogy milyen jól csinálja a dolgokat a Fiat konszern :))
Mondjuk a VW is túl nagy, nincs még egy ilyen sok márkát felvonultató konszern. De az tuti, hogy nagyon hatékonyan, és átgondoltan csinálják a dolgokat.
Egyikünknek sincs részesedése egyik vállalatban sem, szóval teljesen mindegy, hogy milyen anyagi helyzetben van a cég. Nem ez volt a kérdés.
Neked bejön az, hogy egy Skoda hajaz a VW-re, hajaz az Audira, oké, semmi gond, a VW így csinálja. A FIAT külön viszi a Fiat ágat, külön a Lancia-t, külön az Alfa, tovább követi a Jeep jellegzetességeit és alakítja át, marad a Chrysler is a megszokott, Ferrarit sem piszkálja, max annyiban hogy a Giuliaba Ferrari blokkot tett, és ott a Maserati, az is a megszokott vonalon fut tovább.
Gazdaságilag nem hiszem, hogy padlón lenne, akkor nem tartozna alá ennyi márka. Nem szólom le a VW-t, de nekik kellet visszahívni rengeteg autót, ami keményen megfektette az anyagi helyzetet.
Nem az én pénzem, de az, hogy mennyi pénzük van, az jól mutatja, hogy melyik a sikeresebb.
És ja, a VW simán kiperkál rengeteg milliárd (!!!) dollárt, úgy, hogy nem rokkannak bele, és még közben is fejlesztenek. A Fiat jó eséllyel már egy párszáz milliós veszteségtől is becsődölne.
Ahha, szerinted. Kicsit képezd még magad a közgazdaságtan területén, mert sötét vagy hozzá a kijelentéseid alapján, aztán majd visszatérünk a témára.
Amúgy meg a kérdés nem az anyagi és gazdasági háttérről szólt, és totál nem tudtad megválaszolni, tehát nem tudod értelmezni, és ezért beszélsz másról.
Valamivel akartam érzékeltetni, hogy mennyire gyenge a Fiat konszern a VW konszernhez képest, ugyanis a kérdésben is erről volt szó.
Én még nem olvastam a cikket, hogy a VW konszern lehúzza a rolót, hanem éppen az új modellekről olvastam nemrég, amik nem is rosszak ráadásul. Hmm..
Beszéljünk akkor a Fiat újdonságairól az autószalonon. Jaaa, hogy nincs semmi?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!