Benzines terepjárók közt van reális riválisa a Lada Niva-nak?
Az utóbbi időben sokat nézegettem a terepjáró kínálatot HaHu-n és akármekkora szadizmusnak tűnik én a benzineseket néztem
Én nem szeretem ha kormol és egy szívó benzint én is megjavítok ha valami baja van meg olcsóbb is karban tartani (itt kérem csak a dízelek miatt ne írjon senki most nem ez a téma)
Ráadásul ha ritkán használja az ember fia pár liter plusz nem számít
De ha olcsón fenntartható (alkatrészek és adók) autót keres az ember ráadásul olcsón akkor fél millióig csak a Niva van felette pedig millióig belép egy két Suzuki és még több Niva
Akadna még egy két Pajero is de azok csak átírásnál benne vannak egy Niva árában meg azt nem lehet kislagozni egy sárosabb használat után
És ha valaki még a dízelre is esküszik akkor sincs millió alatt használható konkurens és azok se biztos hogy makulátlanok...
Van bármilyen reális konkurense a Niva-nak?
Ezt most nem márka fanként kérdem csak személyes tapasztalataim végett érdekel.
Most a vételárat félretéve mire gondolsz?
Én még a Suzukikra tudnék de a Samurai még a Niva-nál is kisebb az tényleg max 2 ember ha cuccuk is van a Vitara meg talán már nem olyan erős terepen bár ki tudja azzal nincs semmi tapasztalatom
A Niva amúgy egy olyan váltóval lehet érdekes még mint amit a speedzone-ban láttam nemrég (a tulaj ukránnak nevezte), hogy kapcsolható benne az összkerék
csak két kerékkel a fogyasztás is jobb picit
500 ezer alatt tulajdonképpen még a Niva is zsákbamacska kicsit.
Nem igazán kapsz jobbat nála,viszont napi használatra nem vennék Niva-t,de még Vitara-t se.
Egy idoben nagyon akartam Nivat. En is azt hittem hogy ha majd meg lesz akkor még a hazak tetejen is atmegyek vele :)
Beszeltem ismerosokkel akik Nivasok es mindegyik azt mondta hogy akkor vegyek ilyet ha van kedvem minden hetvegen kocsit szerelni, mert h az azert barokkos tulzas h jo auto...
Persze azert a mai napi eljatszok neha a gondolattal :)
A regi fekvo lampasok tetszenek!
Kisróka!
Vegyél már egy Nivát és kezdj végre bele a terepezésbe :) Elég régóta keresgéled a neked valót, de lássuk be, pénz nélkül nem lehet terepjárózni. Egy terepjárót mindig drágább fenntartani mint egy átlagos autót, ha meg az off road felé kacsintgatsz, az már egy pénztemető, bármilyen típussal.
A Niva nagyon jó tanulóautó. Megtanulhatsz rajta szerelni, ha veszel egy olcsó porbeles hegesztőt kitanulhatod rajta lakatolást és a végén a fényező szakmába is belekóstolhatsz.
Amikor mindennel végeztél jöhet a dagonyázás és jön majd a hidegzuhany. Kiderül, hogy a legendákkal ellentétben, a Niva sem megy el mindenhol.
És akkor indulhat a móka! 4 széles felni, traktorgumikkal, 10 centi emelés, hogy elférjen a gumi, csörlő acéllökhárítóval, snorkel, hogy levegőt is kapjon és még sorolhatnám a sok nyalánkságot, de egyszerűbb annyit mondani: pénz-pénz-pénz
Egyébként a Lada benzinmotorjától, még a legöregebb karburátoros Samu, vagy Vitara motorja is nagyságrendekkel jobb.
A benzinmotor ilyen kis kategóriás autóknál jó, a nagyoknál meg még jobb, csak ott már nagyon gazdaságtalan.
Egy 4.0/V8 hangja és ereje lealázza a dízel csettegőket, de a 25 -30 literes fogyasztása eléggé fájó pont tud lenni.
Visszatérve a Nivára, egyetlen előnye van a többi hasonló kategóriájú géppel szemben, ez pedig az állandó 4x4 hajtás. Amíg nem kell bezárni rajta a középső difit ez előnyt jelent. Mihelyt bezárják, pont úgy fog viselkedni, mint a kapcsolható 4x4-es társai. Hasonló méretű autóknál a terepjáró képesség pedig inkább gumifüggő, mintsem típus.
Szóval vegyél egy Nivát és vágj bele, mert itt a neten sosem lesz sáros és olajos a kezed :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!