Ladáknál mit jelent az, hogy fel van fúrva?
A hengerfal újramunkálását - annyi biztos.
Hogy mi volt vele a cél, a lökettérfogat növelése vagy javítás az más kérdés.
A Lada blokkok nem a világ legtartósabb darabjai, szóval javítás miatt simán elképzelhető a dolog. És ez egy bevett javítási technológia, ha jól van megcsinálva akkor semmi gond. És a jól itt azt jelenti, hogy szakszerűen, tehát túlméretre/javítóméretre fúrni, dugattyúkat és gyűrűket cserélni. És ehhez a blokkot komolyan meg kell bontani, szóval utána egy szakszerű összerakás következik elvileg, részben új alkatrészekkel, nyomatékkulccsal és ahogy szokás.
Persze látott már ezt-azt a világ, gányolást meg szakszerűtlen szerelést, megbontás nélkül azt legfeljebb az autó mellett állva, (lehetőleg gyakorlott szemmel) megfigyelve lehet észrevenni.
A lökettérfogatot mondjuk inkább a blokk cseréjével szokták megoldani, mert egy 2101-nél a 0,2; 0,4; 0,6 mm túlméretek nem hoznak nagy nyereséget.
Ha mégis ezt játszotta valaki, mondjuk a 79 mm-es furatú blokkból csináltatott 82-eset, akkor lehet inkább hagynám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!