Mi lehet a baja az autómnak? Valószínű hengerfejes?
Adott egy 1998-as Audi A4 1.6 benzin. Az autót múlt év decemberében vettem kb. 3 hónapja.
Előzmények:
Megvétel után olaj, szűrők, vezérműszíj, görgők, vízpumpa, termosztát csere azonnal. ( mert így illik)
A problémám az autóval kb. egy hete kezdődött, amikor hazamenet elszállt a hűtővizem (a radiátorhoz vezető felső gumicső lejött a helyéről) Ez kb. 100 méterre volt az otthonomtól így hazagurultam, autó leállít( mindez nem tartott 15 másodpercig, még a hűtővíznek se volt ideje kicsöpögni mind), látom hogy a kocsi alatt áll a hűtővíz.. Mondom jól kezdődik a hetem. Rendszert feltöltöttem, minden oké. A problémám másnap jelentkezett. Reggel munkába indulás előtt biztos ami biztos megnéztem a vizet, plusz a csöveket. Amikor tekerem le a sapkát a kiegyenlítő tartályról, hallom, hogy nyomás van benne, a csöveken érzem, hogy "kemények" valami levegő, vagy gáz fogalmam sem volt. Érdekesnek találtam mert eddig, hideg motornál soha nem tapasztaltam, hogy lett volna benne levegő. Először arra gondoltam biztos levegős maradt a rendszer, amikor töltöttem vissza a vizet, és ez egyszeri alkalom, de azóta ezt már párszor eljátszottam, és ugyan úgy ott a levegő. Aztán teltek a napok, keresgéltem egy csomót a neten, olvastam hogy lehet hengerfejes az autó.
Valamelyik nap megszagoltam a hűtővizet és megdöbbenésemre, benzines, kipufogó gáz szerű szaga volt. Na mondom ez nagyon jó. Ezek után elkezdtem keresni a további tüneteket. Tél van, hideg van lecsavarom az olajsapkát, látom rajta a krémszerű kapucsínos emulziót.
Kevés távokat megyek egyszerre az autóval, munkahely kb 10 km.. Szóval ideje nincs elpárologni a lecsapódott víznek szóval ez valószínű természetes ilyen esetben. Pl most egy hosszabb távot 30km-t autóztam pl alig volt rajta ez az emulzió szerűség. Azt olvastam, ha már a nívópálcán olyan akkor van gáz, de a pálcán semmi elváltozást nem látok. Akkor ezek után kiegyenlítő tartály sapkáját levéve járattam az autót nézve buborékokat, de semmi, kb 5 percig néztem, nagyobb gázadásoknál, a víz még csak meg sem rezzent. Ezek után vízszintet nézegettem, de semmi fogyást nem tapasztalok, olaj szintúgy. Nézegettem a kipufogó füstjét az sem fehér, normális amilyennek lenni kell.
A vizet nem forralja, akármilyen dugó van, gyönyörűen beáll középre, és nem mozdul onnan.
Most akkor ilyenkor mi a helyzet??
A legnagyobb gyanúm a hűtőfolyadék szaga.
Szerintetek, valaki járt már hasonló cipőben?
Már nézegettem a környéken hengerfej szervizet is de sajnos keret hiányában pár napig még biztos nem lesz lehetőségem elvinni az autót.
Szia!
Ha nincs víz veszteség, abszolut kizárnám a hengerfej problémát. Hűttővíz benzin szagára nem tudom a magyarázatot. Olaj színére tudod a választ, azért ha alkalmad van menj 100 km-t egyhúzamba, kicsit tisztuljon a rendszer.
S ne aggódj, nincs gond.
Nálam hasonló volt a napokban, én is hengerfejre gyanakodtam.
Naponta néztem az olajat, első alkalommal a kupakban ugyanazt tapasztaltam, meg a nívópálcán is volt egy kicsi a fehéres cuccból.
A szerelő azt mondta, hogy az ég világon semmi baja, csak többet kell vele menni. (egyhuzamban)
Egy másik azt mondta, hogy bár nem fogy a hűtővíz, de lehet a hengerfej kezdetének a jele.
Én mindenképp záros határ időn belül megjavíttatom, mert biztos ami biztos, és nyáron itt a vizsgája is.
Hali. Szerintem olvasd el a cikket a vége pont segíthet.
A biztonság kedvéért így nem használnám amíg nincs megjavítva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!