Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondja mindenki hogy a...

Miért mondja mindenki hogy a hátsó kerekes az mekkora király?

Figyelt kérdés
Minden jött ment jön azzal,hogy legalább hátul kapar stb stb...értem én hogy ki lehet csapni a hátulját/keresztbemenni mondjuk egy 330i-vel De gyakran megveszik a 316i-t ami nem sok mindenre jó ebből a szempontból.A másik meg az hogy még azok mondják hogy mekkora jó hogy hátul hajt aki életében nem tette keresztbe a bmw-t és nem is fogja,nem is tudná. Normál közlekedésnél meg az első hajtás sokkal biztonságosabb,főleg télen.
2017. febr. 24. 18:19
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

"A súlyelosztás messze nem tökéletes a hátsókerekes autóknál sem."

Toyota mr2? Porsche 944s2?


"A féltengely hogy hol kapja a nagyobb terhelést, az pont nem izgat senkit, elsőkerekesnél is nagyon ritkán kell hozzányúlni."

Ez addig igaz amíg pár paciról beszélünk és nem 200 vagy felette lévőkről.


"Nagyobb motort beszerelése szintén a mérnökök baja, és nagyon jól megoldható elsőkerekes autóban is. "

Mondjuk 400-500Le is? Mutasd kérlek!

De nyomaték is legyen ne csak 200-300Nm és soktizezres fordulat!


"

Kanyarban, motorféknél nincs kellemetlen érzésed??? Ez mi? Mi köze van ennek a hajtáshoz? "


Próbálj ki egy minimum 3literes benzines fwd és rwd kocsit! Majd megérzed! Hirtelen vedd el a gázt ha besokaltál kanyarnál.

2017. febr. 24. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Hátsó kerék - télen mondhatják, hogy király, amikor elfötör a gumi.
2017. febr. 24. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
100%

#9:


"- 50-50% tömegelosztás(motor elől, váltó és difi hátul vagy motor középen és váltó difi motor között)"


Egyrészt hátsókerekes autóknak sem 50:50 jellemzően a tengelyterhelése, másrészt az sem teljesen helytálló, hogy az 50:50 lenne a tökéletes - a felhasználásból adódik mi az ideális.


"- nem alul kormányzott"


Nem, de ezt ne sorold fel előnyként, inkább túlkormányzottság jellemzi őket. Ha átélted mindkettőt, akkor tudhatod hogy egyik sem előny. A túlkormányzott viselkedésre csak gyakorlással lehet felkészülni, az alulkormányzottságra a természetes, ösztön szintű válasz is megoldást jelenthet (leveszi a delikvens a lábát a gázról pl.).


"- állóhelyből nagy nyomatékot hirtelen áttud vinni"


Amire te gondolsz, az a dinamikus átterhelődés hatása, de nagy nyomatékot át lehet vinni egy első futóművön is. A hirtelenség meg a tengelykapcsolón és a gumikon múlik. Meg a tengelyre eső tömegen. Meg az útfelületen.


"- kanyarban, motorféknél nincs kellemetlen érzésed"


Közúti körülményekről beszélünk? Mert nem szoktam nagy gázzal érkezni a kanyarhoz, hogy aztán leugorjak róla hirtelen. Maximum motorral. És nincs benne csúszókuplung.:)


"- kevésbé terheltek a féltengelyek"


Mire? Csavarásra? Mert ez így a csúsztatás kategóriája.


"- nagyobb méretű motor beépítése könnyen megoldható"


Nem függ attól, hogy hol hajt. Kell hely a féltengelyeknek meg a difinek elől ha ott hajt, de az nem akadályozza egy nagyobb motor beépítését. A Q7 6.0 V12 motorja mellett is csak elfért az első kerekek hajtása... Persze lehet kell valami műszaki "trükk", eltérő hosszúságú féltengelyek, döntve beépített motor, de elfér.


"- megcsúszás esetén is még kezelhető(oké rutinnal)"


Rutinnal és csak rutinnal. Emlékszem amikor először forogtam meg hátsókerekessel közúton, akaratomon kívül: nem volt hely megfogni, pedig elméletben tudtam mit kell csinálni. De kihúztak az árokból és nem halt meg senki.


"- hajtott tengely felfüggesztése vezérelhető elektornikus úton az útfelületet követve(első felfüggesztés jeladói alapján)"


Ez azért még kicsit sci-fi ízű az átlagos kínálathoz képest. De persze, sok pénzzel lehet szinte mindent. Mondjuk inkább parasztvakítás, mint gyakorlatilag hasznos dolog.


"Hirtelen csak ennyi ok jutott eszembe de még biztos van ezer meg ezer!"


Ha majd nem leszel elvakult, akkor fogod látni, hogy a másik rendszer mellett is szólnak érvek, nem csak gyártástechnológiai vonalon.

Persze egy gyári állapotú Sierra XR4i-t simán elfogadnék, de szabadidős autónak - munkába járni jó lesz a sima Focus ami most van.

2017. febr. 24. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
13-mas, köszi, hogy leírtad helyettem is a dolgokat :)
2017. febr. 24. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Volt hátsó kerék hajtású autóm. Most első kerekes van. Valahogy nem sírom vissza a hátsóst.

Lehet hogy én vagyok mazochista, de arra nem vágytam soha hogy keresztbe tegyem az úton az autót. Épp ellenkezőleg, inkább elkerülni próbálom mindig.


"- hajtott tengely felfüggesztése vezérelhető elektornikus úton az útfelületet követve(első felfüggesztés jeladói alapján)"

Ezt nem teljesen értem. Az első kerekes autómban is útviszonyoktól függő elektonikus lengéscsillapítás vezérlés van. Mind a négy gátlóban ott van az érzékelő és a mágnesszelep. És nem is valami mai ultramodern autóról beszélünk, hanem egy 12 évesről és nem is egy nagy presztízsmárka akkori csúcsmodelljéről, hanem egy lenézett márka tucatmodelljéről.

2017. febr. 25. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!