Gyorsulásnál mi számít döntőnek?
Arra vagyok kiváncsi hogy 0-100ra mi a meghatározó? A lóerő vagy a nyomaték?
Pl.: 150 ló 250nm benzin vagy 140 ló 340nm. Melyik gyorsul jobban?
"Ha veszel egy TDI-TFSI duót, azonos kasztniban és azonos nyomatékkal akkor az a helyzet áll elő, hogy 1500-tól 2500-3000-ig egyformán megy a két autó,a felett a dízelnek nem nő úgy a teljesítménye, mint a benzinesnek, hamarabb el is kell váltani így 1-1,5 másodpercig a benzines megy jobban, majd akkor a benzines vált és a dízel behozza aztán a gyári gyorsulási adataik között van +-0,2sec eltérés :D "
Nagyon szuper a TFSI, csak többet eszik vagy 3 literrel a TDI-nél, és többet kell hordani szervízbe, mint egy TDI-t, annyi baja van :DD
Amúgy az említett 150 dízel vs 140 ló szívóbenzinnél a válasz: lehet hogy a benzines ugyanúgy, vagy hamarabb gyorsul, mint a dízel, de csak akkor, ha üveghangig forgatod, úgy lesz meg a 9-10 másodperc kb. De a dízelt elég, ha elforgatod 2500-3000 fordulatig, és akkor is fog hozni egy 12 mp körüli gyorsulást. A benzines hasonló vezetési móddal 16-17 másodperc alatt jó, ha eléri a 100-at (az adatok hozzávetőlegesek).
Katalógusadatokkal semmit nem lehet megmondani, ezek max értékek, amit franc se tudja mekkora tartományban adnak le a motorok, mennyit adnak le alatta, meg milyen maga az autó, a hajtása, súlya, légellenállása...
Én itt látatlanba a dízelt mondanám gyorsabbnak, azért, mert a -10 lóerő nem egy nagy cucc, ellenben a +90Nm már nem elhanyagolandó.
Viszont ha a dízel egy 5 ajtós kombiba van, a benzines meg egy Golf méretű valamiben akkor az lesz a gyorsabb mindenképp.
CVT nagyon jó dolog, csak sajnos nagyobb a vesztesége is. Bár még így is jobb gyorsulást érni el vele valószínű, mint fokozatokkal.
Nem is tudom mi volt a nagy akadálya annak, hogy elterjedjenek, motoroknál igencsak lenyomta a CVT a többit.
"Nem is tudom mi volt a nagy akadálya annak, hogy elterjedjenek, motoroknál igencsak lenyomta a CVT a többit."
Kizárólag a robogókban van CVT váltó a motoroknál, az nem lenyomás.
A megbízhatatlanság az oka, hogy nem terjedt el, és az, hogy nagy a vesztesége. Meg bőgeti a motort. Az olcsóbb autókban a CVT váltók siralmasak, az Audikban már jól működne, de ott meg képbe kerül a megbízhatatlansága.
"Nagyon szuper a TFSI, csak többet eszik vagy 3 literrel a TDI-nél, és többet kell hordani szervízbe, mint egy TDI-t, annyi baja van :DD "
Nem szerepelt a kérdésben a fogyasztás, nem is releváns a kérdés szempontjából.
"Amúgy az említett 150 dízel vs 140 ló szívóbenzinnél a válasz: lehet hogy a benzines ugyanúgy, vagy hamarabb gyorsul, mint a dízel, de csak akkor, ha üveghangig forgatod, úgy lesz meg a 9-10 másodperc kb. De a dízelt elég, ha elforgatod 2500-3000 fordulatig, és akkor is fog hozni egy 12 mp körüli gyorsulást."
Mert gyorsulásnál a dízelt nem forgatják le teljesítménymaximumig...
"A benzines hasonló vezetési móddal 16-17 másodperc alatt jó, ha eléri a 100-at (az adatok hozzávetőlegesek)."
Így van, a dízelt forgassuk a teljsítménymaximumhoz tartozó fordulatszám 75%-án, a benzinest meg a 40%-án..
Szóval ha egy majmot és egy delfint összehasonlítunk, akkor a delfin hülye, mert nem tud fára mászni :D
Tudtam én, hogy valaki megmagyarázza, hogy akkoriscsak a dízel a jó :D
"Mert gyorsulásnál a dízelt nem forgatják le teljesítménymaximumig... "
Igazad van, hogy a gyorsulásnál kihúzatjuk max fordulatig, és akkor lehet a benzines a nyerő. De a mindennapokban nem fogod egyiket sem padlózni, hanem normálisan nyomod a gázpedált, főleg ha hideg motorral kell szaladgálj városban. És akkor bizony a dízel lesz a nyerő, mert azzal szempillantás alatt felgyorsulsz úgy, hogy nem nagyon kell nyomni neki. Én ezt szeretem benne a legjobban.
De tudom hogy te úgyis mindig megmagyarázod, hogy a benzines a jobb :D És igen, a TFSI is húz úgy, mint a TDI, ha már a fogyasztás úgysem számít (dehogyisnem).
Hogy az alap kérdésre is válaszoljunk, ha már ennyire sablonos. Ha át tudja adni az aszfaltra az erőt, ergo nem pörög el a kerék. Akkor induláshoz és 3. fokozatig a nyomaték lesz mérvadó, utána a légellenállás brutális emelkedése és az áttételből adódó nehézségek miatt a teljesítmény jön képbe.
Lényegében, ha egy elektromos autóhoz hasonlítjuk, akkor a benzin és a ízel is egy nagy határ szar.
"Igazad van, hogy a gyorsulásnál kihúzatjuk max fordulatig, és akkor lehet a benzines a nyerő."
Ilyet nem írtam.
"De a mindennapokban nem fogod egyiket sem padlózni, hanem normálisan nyomod a gázpedált, főleg ha hideg motorral kell szaladgálj városban. És akkor bizony a dízel lesz a nyerő, mert azzal szempillantás alatt felgyorsulsz úgy, hogy nem nagyon kell nyomni neki. Én ezt szeretem benne a legjobban. "
Ez továbbra sem releváns a kérdés szempontjából.
"De tudom hogy te úgyis mindig megmagyarázod, hogy a benzines a jobb :D "
Ilyet sem írtam.
"És igen, a TFSI is húz úgy, mint a TDI, ha már a fogyasztás úgysem számít (dehogyisnem)."
A kérdésben nem szerepelt fogyasztás...
:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!