Suzuki Swift 1.3 vagy akár más típus helyes hűtő (fagyálló) folyadék csere?
Figyelt kérdés
Jó néhány cikket elolvastam itt is és autós magazinokban is ezzel kapcsolatban ennek ellenére én sem a körültekintőbben jártam el. Leírom az általam észrevett buktatókat. a leeresztett folyadék a motorból a hűtőnél és a kiegyenlítőből összesen olyan 3.7 liter a gépkönyv szerint 4.7 liter a teljes térfogat. Tehát a régi fagyállóból ezek szerint 1 liternyi a blokkban marad (természetesen a hűtőzáró sapkát levettem és a csöveket is megnyomkodtam és egy jó ideig hagytam még csorogni). Utólag okulva a helyes az lenne felönteni desztillált vízzel megjáratni a motort leengedni a desztillált vizet és ekkor már kevés régi fagyálló maradna abban az 1 liternyiben ami a blokkban maradna, de a feltöltésnél alapból abból kellene kiindulni hogy 1 liter desztillált víz már van a rendszerben tehát mondjuk 2.15 l -72 fokos koncentrátumot beleönteni a hűtőbe és ezután ha minden igaz 1.15 l desztillált víz kellene hogy tele legyen (légtelenítésekkel) és hogy minden pontos legyen 2 dl koncentrátumot és 2 dl desztillált vizet meg a kiegyenlítőbe kell tölteni.2017. febr. 11. 08:51
1/5 anonim válasza:
Miért kell lecserélni? Azokra nem szabad hallgatni. Megszokták mérni a fagyállót hogy hány fokig birja és ha kell tölteni utána. Nem romlik meg a fagyálló. De egyébként meg számold ki és kb -25 fokosra töltsd, az úgy jó.
2/5 A kérdező kommentje:
Lehet valamit nem jól látok, az adatok szinte pontosak szép lapos nagy tálba engedtem le a fagyállót sőt még az autó hátsó kerekeivel némi emelkedőre is álltam természetesen a fűtéscsap fullra nyitva (épp csak fejre nem állítottam az autót)azután üvegekbe öntöttem és ezért tudom a mennyiségeget szinte decire pontosan. Végül is ügyeskedtem előre kevertem össze a koncentrátumot a desztillált vízzel és nagyobb térfogat arányt tettem bele mint vizet, sajnos így a régi fagyállóval kicsit keveredik ami egyébként nagyon tiszta színű volt, tehát ha újrakezdeném azt a 4 liternyi desztillált vizet rááldoznám kiöblítésre. Már több korábbi autómban is cseréltem korábban természetesen azoknál is ugyanezt tapasztaltam nem jön le az összes mennyiség. A légtelenítésnél is írogatnak az ötletadók némi hülyeséget nem addig kell járatni hogy a ventilátor bekapcsoljon hanem addig hogy a termosztát kinyisson ezt meg úgy lehet megtudni hogy a termosztát és a hűtőt felül összekötő csőben elkezd áramlani az igen forró folyadék.
2017. febr. 11. 09:11
3/5 A kérdező kommentje:
Hogy miért kell lecserélni? Mert tőlünk okosabbak kitalálták hogy a hűtőfolyadék vegyi összetétele a használat folyamán megváltozik (nem a fagyállóságára gondolok) hanem az oxidáció mentességét úgy jó 3 év után elveszti ami az alumíniumot a vízpumpát stb. károsítja, persze igaza van biztos vannak olyan autók is amelyekk akár 10 éves fagyállóval járnak nem mindig és minden esetben mutatható ki az arányos károsodás ez inkább olyan megelőzésnek számító tevékenység ha már ajánlott és nyilván nem azért van kitalálva hogy kidobáljuk a pénzünket fölöslegesen de más tényezők miatt a fékolajat is tudjuk hogy kb. 3 évente illik lecserélni.
2017. febr. 11. 09:22
5/5 anonim válasza:
Le kell cserélni időnként, de mindenképp maradni fog benne az előzőből. Ezért kell a desztvizes módszer ahogy te is írtad, majd utána az újat beletenni. Matekozni csak nagyjából kell, majd utána megméred a benzinkúton kapható cuccal, hogy jó-e a fagyállósága és korrigálod ha kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!