Miért puhább a fékem járó motorral mint leállított motorral?
Egy Passat B6 ról van szó.
Az autó kb 3 hetet ált a garázsba viszont míg a garázsban ált egyszer felemltem az elejét és úgy járattam az első kerekeket, még 4- esbe is tettem, behúzott kézifékkel. A kézifék elektromos és a hátsó két féket pompálja fel ha behúzom.
Most mentem vele a városba (3 hét pihenés utánn) és észrevettem hogy menet közben (járó motorral) sokkal nagyobb a fékpedál játéka mint leállított motorral. Tehát ha rálépek a fékre és beinditom a motrot, akkor a lábamon a pedál lazább lesz viszont ugyan úgy fog mint régen.
Elősször arra gondoltam hogy a sok pihenéstől levegősösött a rendszer, de már kb 300 km-t tettem meg azóta és még mindig ugyan olyan.
Vajon a behúzott kézifékkel való első kerekek járatása miatt elmozdultak a hátsó fékbetétek poziciója és több folyadék kell amíg összeér a féktárcsával? és ha így van akkor mi a teendő? lehet igy is járni vele vagy idővel tönkreteheti az egész rendszert?
"észrevettem hogy menet közben (járó motorral) sokkal nagyobb a fékpedál játéka mint leállított motorral."
Ez minden kocsiban így van, amit felszereltek fékrásegítővel. Gyakorlatilag a 80-as évektől minden kocsiban van.
Nem is értem, eddig hogy nem tűnt fel neked.
Addig örülj, amíg így működik, és így változik a pedál keménysége, a motor beindítása után. Ugyanis ez a normális.
Az, hogy 3 hét állás után úgy tűnik, vagy úgy emlékszel, nem számít.
Az írásod első harmadát, azt, hogy "felemeltem.. járattam az első kerekeket...4-esben.." ha nem haragszol, inkább nem minősíteném. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!