Milyen autót válasszak?
Sziasztok,
Per pillanat egy 1.6-os Hyundai Tiburont vezetek. Mikor megvettem, sajnos nem tudtam, hogy ennyit autóban fogok ülni, így kezd kényelmetlenné válni.
Amire szükségem lenne: kényelmes, felszerelt autó, bírja a magyar utakat, 150 lóerő körül legyen, és nem lenne baj ha lenne automata váltós is, bár ezzel meg tudok barátkozni. Ne legyen egy vagyon bele az alkatrész.
Napi 150 km-et autózok munka miatt, és kizárólag városban. Nem tudom ez számít-e, gondoltam megírom.
Durván 2.5 millió körül gondolkozok.
Amik tetszenek: Audi A3, Audi A4, Lexus IS 220, Mitsubishi Lancer, C Mercedes (2007-től), valamilyen Ford esetleg Skoda Octavia.
cca 2 mill. még meg is maradhatna:
Ha főleg városban furikázol, akkor bizony egy Audi A4 mondjuk elég nagy dög. Városba kicsi autót érdemes venni, már csak a parkolás miatt is.
Egy nyamvadt kutya miatt meg miért lenne indokolt a 150 LE?
A te pénzed, te autód, de ha már előre eldöntött válaszod van, akkor minek a kérdés?
(#3 és #9 vagyok) De-de. Pont hogy ajánlom a felsoroltak közül pl. a Ford Focust, figyelembe véve, hogy a hosszabbutakhoz szükséges a nagyobb teljesítmény.
Az 1.8-as (2006-2010, 115 Le), 2.0-ás (2004-2010, 145 Le) már megy is, cserébe eszik is. Utóbbi valós-vegyes fogyasztása 8,25 liter/100km, ami városban inkább a 10l fele fog eltolódni.
Az 1.8-as gyakorlatilag ugyananyit eszik: 8,2
Napi 150km megtétele esetén már számolni kell az üzemanyagköltséget:
250 munkanap/1év, az évi 37500km. 150 Le környéki autó 10 liter körül fog fogyasztani, mely évente 360*37500/100*10= 1.350.000 Ft
Ha a városi használat taxi üzemhez hasonlít, akkor meggondolandó a dízel motor is. Kb. 7 literrel becsülve az üzemanyagköltség 370*37500/100*7= 971.350 Ft, azaz még akár évenkénti turbó és lendkerék csere is beleférhet.
Ha nem taxi, hanem háziorvos jellegű az üzemelés, akkor az a benzines kocsinak sem lesz kellemes. Erre a terhelésre a hibrid kocsik valók.
Összegezve: legalább egy szempontból kompromisszumot kell kötni, mert nem lehet egyszerre városi közlekedésre való és erős és takarékos és nagy is egy autó.
Köszönöm! Igen, értem a problémát. Nyilván az erő a takarékosság rovására megy. Ez önmagában még nem probléma számomra. Lehet félreérthetően fogalmaztam. A szervizeltetése ne legyen egy vagyon.
Pl.össze van törve a kocsim sárvédője. Nem gyártanak hozzá javitóívet. Kereshetek bontóban egész sarvédőt ami kb esélytelen, mert ritka autó. Egy "divatosabb" autónál pikpak megoldódna a gondom én meg xopok. Hgyanekkor tört be a ködlámpám is. Azt sem gyártanak, arra is vadásznom kellett. Ilyesmibe nem szeretnék még 1x belefutni...
Gobdolom egy Focusnál megrendeltem volna a ködlámpát, másnap beszerelem és viszonlát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!