BMW 318 ci 1995 cm3 143 LE Kívül belül M-pockettes,220000 km-el, full extrás, még monitor is van az első fejtámlában, szép megkímélt állapotú,2002-es, de állítólag nem faceliftes 1600000-ért megéri?
Egy szép E46 megér ennyit, de ezt a motort én is kerülném.
Facelift előtt is lehetett benne ilyen motor elvileg, a coupét ráadásul úgy tudom, később frissítették.
Gondolkozz el, hogy nem lenne jobb keresni helyette egy átlagosabb autót ennyiért.
Majdnem mindegyik BMW-nek van valamilyen típushibája. Ez alól a BMW-sek imádott 6 hengeresei se kivételek, és ezek a 4 hengeresek se. A statisztikák szerint legalábbis ugyanolyan a meghibásodási arányuk.
A faceliftes motorok már tartósabbak, mint az elődeik (igaz én nem is vagyok a régen minden jobb volt mozgalom tagja).
Számoljunk.
Ezzel a motorral, amivel venni akarod, 0 km-es korától elmegy biztosan 400 000 - 500 000 km távot, megfelelő karbantartással, a Nicasil bevonat miatt alig kopnak, a V.tronic vezérlés tönkremenetele esetén is tovább használható, hagyományos pillangószelepesként, ezért nem fogsz lerobbanni.
De. Valószínűleg visszatekerték már az óráját és ebben az esetben csak az a kérdés, hogy 440 000 -ről, vagy csak 350 000 -ről.
Ha nem tekerték meg az óráját, akkor lehetséges, hogy megéri 1 600 000 -ért. De. Ha már visszatekerték tegyük fel 350 000 -ről, akkor lehet még benne legfeljebb 50 000 - 100 000 km, amit talán még biztonsággal leautózhatsz vele, megfelelő karbantartással. Ebben az esetben már nem is az a lényeg, hogy mennyire éri meg, hanem hogy konkrétan átbsznak egy majdnem elhasznált motorú autóval.
A motorján kívül fontos a futómű is, ami elég kényes, nem szereti a rossz utakat. A kopogás, nyöszörgés jelezhet kis, vagy nagy bajt. A differenciálmű állapota is kérdéses.
A többi extra beépített kütyüről (fejtámla monitor, eredeti navi) az a véleméynem, hogy ma már elavultak, ezért nem sokat nyomnak a latban. A bőrülés többet ér, ha ápolták is. Ha elhanyagolták, akkor fel lehet újíttatni, de az is pénzbe kerül. Sok kérdést kell még megválaszolni. Milyen állapotú a karosszéria? Volt balesete az autónak? Ha volt, akkor milyen minőségben javították meg?
Kérdező kommentje #6:
A motorok fejlődnek, egyre jobb megoldásokat és anyagokat tartalmaznak, bonyolultabbak az előző generációknál, amit sokan rosszallóan néznek*. Ezeket a faceliftes 318i motorokat még a későbbi E90 320i-ben is felhasználta a BMW. Jó motor, nem kell túlaggódni.
Kizárólag azért tudnám javasolni a nagyobb számozású motorokat, mert erősebbek és nyomatékosabbak, azokból is legalább 200 lóerőt megkörnyékezőket. A BMW-nél a súly miatt nagyobb léptékekben kell gondolkozni, ha szignifikáns különbséget akarsz tapasztalni a menetdinamikában, ezért ha többet szeretnél, akkor az E46-on belül a 320i-t ki kell hagyni és minimum a 323-al kezdeni. Ha beéred egy átlagos dinamikájú autóval, cserébe az alacsony fogyasztásért, akkor ez a 318ci coupe tökéletes választás. Mégiscsak jobb, mint egy alap 316i.
*Sokan azért óvnak ezektől a kisebb számozású motoroktól, mert 6 hengeres hívők, vagy régen minden jobb volt hívők, vagy tervezett avulás hívők.
Tudod milyen az emberi elme, elég egy rossz vélemény és akkor mindenki szkeptikussá válik.
Ugyanez megy a Lexus fanok köreiben is, ahol a 4 hengeresek és a dízel motorok sokkal rosszabbnak vannak beállítva, ami egyszerűen nem igaz, már csak statisztikailag sem.
8: ehhez nem hit kell. Sem a hathengerre, Sem hogy régen jobb Volt. Ki kell próbálni, egy négyhengerest, egy hathengerest meg egy V-nyolcast. És utána dönteni.
Az igazság az hogy minden vétel előtt sok autót kell kirpóbálni.
Én rutinos használtautóvásárló vagyok, bár sosem kereskedtem vele.
Vétel előtt mindig a kinézett típusból az elsőt mindjárt megvettem volna, de mindig megszólalt valami, hogy még azért nézzünk körül. És mindig ahogy egyre többet megnézek, egyre elbizonytalanodok, mert 4-5 ugyanolyan autóból már van mihez viszonyítani.
Volt 4 hengeresem is, van V8 is épp hobbiautóként.
Hiába rajzolgatják a görbéket, hogy egy négyhengeresből kihozzák azt amit egy 6-osból régen, más érzés lesz a hatost vezetni.
A V8 mellett kellett egy autó napi 70km-t ingázni, meg arra hogy a hengermű pora ne a hobbiautóba rágja be magát. Na ez egy E46 320d lett. Még a szerelőm is azt mondta, hogy azzal nagyon vigyázzak, a 30-as jobb lenne. De azok annyira drágák voltak, hogy annyiért nem sajnálnám egy vasműben leamortizálni. A 320-as még a 136 lovas 192 ezerrel került hozzám, most van benne 242 Ezer, vételkor cseréltem 2db 30 eurós termosztátot, meg most ha bejön a meleg tavasszal, kell a fűtésszelepet cserélni 200 euróért.
Szerintem 2 év és 50 Ezer km alatt nem rossz mérleg.
200-at ez is megy, bár nem használom ki.
Kérdező:
Kérdezted hogy diesel vagy benzines?
Attól függ mire kell. Ha túlnyomó részt városban mész akkor valami kis benzines.
Ha nagyobb távokat akkor diesel.
Ha vegyes, akkor én a nagyobb motorokat preferálom, mert nekem eddig nagy motorral is sikerült takarákosan járni (jó ehhez kell pár százezer km, vagy valami jó adottság. Nekem az első adott), viszont ha kell van ménes.
A kicsivel lehet takarákosan járni, lehet nem takarákosan is, viszont menni azt nem fog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!