Audi A5 1.8 TFSI (170PS) vagy 2. 0 DTI (177PS)? Diesel/benzines pro és kontra?
Főleg városban használom az autót, 2012-2013 as évjáratról lenne szó. A dieselnek jobb a fogyasztása és a szervizelés is olcsóbb.
Most egy 2009-es 2.0 DTI van, kicsit sok benne a kilométer, de elégedett vagyok vele.
177ps DTI erősebb,nyomatékosabb kevsebbet fogyaszt.
1.8 TFSI is biztosan jól megy,de ha annak taposod akkor iszik is rendesen.Dízellel sokkal jobban lehet haladni tempósan relatív alacsony fogyasztásssal.
Varosba teljesen felesleges mindkettő motor.....de főleg egy A5-ös audi!
Az olcsóbb dízel szervizelesre meg csak egy 3 betűs szó jut az eszembe:LOL
TDI, betűzd: TéééDéééÍÍÍÍ. Nem DTI.
Nekem az A5 mindig is álomautó volt, de csakis nagy motorral venném, azaz 3.0 minimum. Ebbe illik jól a benzinmotor, lehet hogy én is azt venném. Az 1.8 TFSI nagyon megbízható és jó motor, de azért a 3.0 TFSI sem rossz :DD
"szervizelés is olcsóbb. "
Mármint?
Kényes dolog a közvetlen befecskendezésű turbóbenzin,de a CR dízel akkor is drágább,ha hozzá kell nyúlni.
Ha a CR-el gond van,akkor az általában vagy a magasnyomású vagy a porlasztók.Ezek a komoly tételek,illetve még a kettőstömmegű.
A többi nyavaja az nem olyan érdekes,azok általában 100 ezer alatt megvannak (turbófelújítás,szívó oldal tisztítás,és hasonlók)
Ha csak két évre veszed,akkor anyagilag jól járhatsz a dízellel,ha a 2 év alatt egyszer sincs olyan baja,amivel ne indulna el.
Viszont ha lesz,akkor sokkal többe fog kerülni,mint a turbóbenzin javítása.
A TFSI-nél leginkább a vezérlés ami kényes,illetve városba hamar lekokszolódik.
Egyébként mégis mit vársz kérdező?
Helyeseljünk hogy igen,nagyon ügyes vagy hogy feltöltött autót akarsz városba használni?
Meg ringassunk tévhitekben,hogy a dízelt majd milyen olcsó lesz javíttatni?
Egyik motor se való városi használatra,és egyiket sem olcsó javíttatni,ha komolyabban bele kell nyúlni.
Ha motorikusan megbízhatót akarsz,akkor vegyél szívóbenzint.
Ott a Mazda 6,kapni 2 literes 160 lovassal,meg 2.5-s 195 lovassal is.
Többet fog enni mint a dízel,kevesebbet mint a turbóbenzin,de 20 év alatt se nagyon kell a motorhoz nyúlni,nem hogy 2 év alatt.
Köszi nektek. Pont, hogy a régebbi FSI-től hallottam, hogy megmegy benne a turbó 150.000 km körül. A TFSI-vel kapcsolatban nem tudok semmit.
Én sem tudom mit vártam a válaszoktól, esetleg tapasztalatot, de inkább külföldi fórumokon olvasgatok. Nagyobb autóból eddig csak dieselem volt/van, benzinesből egy kicsi 1.0-s motoros. Ragaszkodom az A5-höz, majd 2 év múlva is csak az újabbat akarom megvenni. A szervizeléssel kapcsolatban meg lehet hülyeséget mondtam, igazából lényegtelen is.
"a régebbi FSI-től hallottam, hogy megmegy benne a turbó 150.000 km körül. A TFSI-vel kapcsolatban nem tudok semmit. "
Hát el tudom képzelni, hogy van olyan ember, akivel a FSI-ben is kifizettette egy szerelő a turbócserét :)))))
"Helyeseljünk hogy igen,nagyon ügyes vagy hogy feltöltött autót akarsz városba használni? "
Felejtsd már el a szívómotorokat, itt egy 2013-mas autóról van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!