Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyon árt az autónak ha...

Nagyon árt az autónak ha sokkal nagyobb az előgyujtás?

Figyelt kérdés
Azt mondta a szerelőm hogy majd kétszer akkora az előgyújtás az autómon (opel astra 1.4) mint aminek kéne lennie és visszavette amire úgymond kell .. viszont így sokkal lassabban gyorsul és olyan lett mint egy teknős :D És az érdekelne hogy ez ennyire káros az autónak hogyha ennyivel magasabb az előgyújtás ? mert ha csak kicsit akkor megkérem hogy állítsa már vissza :D

2017. febr. 1. 21:41
 1/5 anonim ***** válasza:
kopogni fog, es elobb-utobb szetesik.
2017. febr. 1. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Van par cikk a neten az előgyujtasrol......olvass mar utana mekkora kinzas az egy motornak....
2017. febr. 1. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Először keress egy másik szerelőt. Olvass utána a motor pontos előgyújtás értékeinek.

Aztán vidd el egy régivágású motordiagnosztához, aki pontosan leméri.

A gyári értékben szokott lenni tartalék,van ráhagyás a névleges oktánszámnál rosszabb benzinre, de nem sok.


Ha C14NZ motoros F-Astráról van szó, akkor az is lehet, hogy az alapelőgyújtást jól állította be, csak az oktánszám-állító dugó rossz pozicióban van. Mivel a motorban nincs kopogásérzékelő, nem tud a vezérlő alkalmazkodni az oktánszámhoz.

A kiegyenlítő tartály mellett van egy kábelvég, csatlakozóval, amibe be van dugva egy ovális dugó. A 95 feliratnak kell látszódnia, ha a 91 látszik, húzd ki és fordítsd meg.

A képen jól látszik, jobbra fent:

[link]


Ha van egy forgalommentes hosszabb emelkedős szakasz, "fülre" is belenyúlhatsz, csak nagyon óvatosan. A kopogásos égésnek nagyon jellemző fémes, kereplő hangja van. Mintha a blokk belsejében kalapácsokkal püfölnék a dugattyúkat. Tulajdonképpen a dugattyú üti a csapszeget, az meg a hajtókart, az meg a fötengelyt, minden csapágy gyilkolódik.

Szóval üzemmeleg motorral nekiállsz mondjuk kettesben vagy hármasban intenzíven gyorsítani az emelkedőn. Letekert ablakkal, hogy halld a motort. Alacsony fordulatszámról indíts (max. 1500) és egy-két másodperc alatt nyomd padlóig a gázt. Ha túl hamar nőne a sebesség, bal lábbal fékezve kicsit segíthetsz, hogy lassabban gyorsuljon (egy két !!!! ilyen fékezésbe nem hal bele a fék, de szeretni nem fogja) Addig növelheted az előgyújtást, ameddig semmiylen fordulatszámon és semmilyen gázpedál-állásnál nem csörren meg a motor. Jellemzően a csörgés kis fordulaton és hirtelen nagy gázadásra szokott jelentkezni.


Mindezzel csak óvatosan, lehet hogy jobban fog menni, de a környezetvédelmi normáknak nem fog megfelelni, csak gyári értékű előgyújtással vidd műszakira.

2017. febr. 1. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Rendben köszönöm szépen az infókat !
2017. febr. 2. 09:41
 5/5 anonim ***** válasza:

Amíg nem alakul ki a kopogásos égés addig nincs vele gond. Na de mikor alakul az ki? Hát jellemzően akkor ha relatíve nagy a motor terhelése (emelkdő, vagy gyorsítás). Ma már hazánkban nem kapható túl alacsony oktánszámú benzin, tehát a kis Astrát nem tudod "félre tankolni", de ez még önmagában nem garantálja hogy nem fog a motor kopogni. Apropó kopogás.. Ez a hang, amit kopogásnak nevez a szakma, inkább csilingelésnek lehetne nevezni ha hangutánzó szóval szeretnénk leírni.

Ez egyébként egy szép nagy témakör, olvashatsz is a neten róla unásig, szóval most nem kezdem el jobban kibontani a témát. A lényeg hogy oda legyen állítva a gyújtás ahová a gyártó előírta. Ha pontos értéket ír, akkor oda, ha egy tartományt ad meg akkor annak legnagyobb értékére célszerű állítani, tehát ha pl ha pl az előírt érték 5 fok +/- 2 fok, akkor 7 fokos előgyújtást érdemes állítani. Ekkor még a biztonságos sávban üzemel a motor, hacsak valamelyik üzemi jellemző nem vesz fel extrém értéket. Pl a külső hőmérséklet nem 45 Celsius fok. Nagy kánikulában elvileg visszább kellene venni az előgyújtáson, mert a beszívott levegő relatíve magas hőmérséklete fokozza a benzin-levegő keverék öngyulladási hajlamát. Szóval mint említettem, ez egy egész komoly tudomány, ennél már tényleg nem akarok jobban belemenni a részleteibe.

Tényként elmondható hogy a túl nagy előgyújtás igénybe veszi a motor szinte minden elemét a kopogásos égés során fellépő abnormális nagyságú erők miatt. Szélsőséges esetben akár a dugattyúk is megolvadhatnak, de a csapágyak túlterhelése viszont garantált.

2017. febr. 2. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!