ANTIPOLLUTION FAULT Van egy Peugeot 307 1,4 Hdi kocsim. Tapasztalatok?
Van egy Peugeot 307 1,4 Hdi kocsim is elkezdte megint a marhaságát,hogy kiírja ANTIPOLLUTION FAULT 4 hónapig semmi baja nem volt de most megint elkezdte és nem tudom miért.
A jelenséggel az is párosul,hogy kiakad a vizfőfok óra pár másodperc és utána megint semmi baja.:S
Olyasmit is észrevettem hogy a lábam környékére jön a meleg mint állat ugy,hogy nincs felrakva fütés ez sem volt elötte.
A hütővíz renben és vízpimpával sincs gond.
Akinek van hasonló tapasztalata kérem ossza meg velem.Ta pasztalatok? kinek volt már ilyen és mit csinált vele?
Gondolom azóta már megoldódott ez a problémád, de azért én válaszolnék rá mégis mert nem lehet tudni, hogy kiket vet erre a gugli és nekik azért hasznos lehet a válasz. Nekem is FAP-os(gyengébbek kedvéért részecskeszűrős) 2.0 Hdi-m van és átestem ezen a herce-hurcán.:-( Olvastam itt, hogy vmi pollenszűrőt vagy mit kellene cserélni:-) Felejtsd el! Pollution=szennyeződés, Fault=nem működik, üzemképtelen, az Anti meg tudjuk, hogy mit jelent. Tehát: A DPF vagy Franciáéknál FAP szűrő adta meg magát ez már gyanítható, na ilyenkor kell nyitni a bukszust, mert ez olyan 160 ezer birodalmi, inflációmentes, kemény Ft-ba szokott fájni a kedves oroszlán- tulajdonosnak. Ez az új ára, felújitottan olyan 80 körül van + a belevaló folyadék 12000Ft/L!! De erről később bővebben. Először a működési elv: Mivelhogy a fanatikus zöldeknek köszönhetően már olyan természetvédelmi normákat erőltettek az autógyártókra, hogy kénytelenek voltak előrukkolni ezzel a horror költségekkel járó, abszolút kiforratlan technológiával. Na szóval van ez a szűrő meg a diesel ami szokott kormolni nem is kicsit.KOROM??? Erre szokott kinyílni a zöldek zsebében a bicska! Tehát a nemkívánatos kormot belevezetik ebbe a kerámiaszűrőbe, és ott az meg szépen lerakódik. Ok megfogtuk, de hogyan szabaduljunk meg tőle?? Hát égessük el! Ilyenkor az autó "égető üzemmódba" kapcsol és kb 60-al kéne menni úgy 20 percig folyamatosan, ez komoly? Hol? Mikor? Szóval ez egy vicc. Ilyenkor felhevül annyira, hogy befecskendezheti a 12 rongyos lötyit, ami a felforrósodott égéstérbe jutva szó szerint hamuvá égeti a kormot, ami ezután távozik a szabadba. Szine látom a zöldeket, ahogy elégedetten hátradőlnek: "Ez a tuti, ez már nem veszélyes". Kb 140 ezernél már nem képes regen.-álódni, ezért csere(160 Ezer). Lehet tisztítgatni de azzal mennyire vagy kisegítve? 3-4-ezer km-rel? Aztán tele lesz majd megint és lehet leszerelni.A leleményes Magyar mit szokott tenni az ilyen felesleges, csak + költséggel járó haszontalan vacakkal?? Hát megszabadul tőle! Én is ezt tettem. Folyamatosan nyomta a hibakódokat a végén már leszabályozta a teljesítményt és ez miatt gyakran forrt a vizem, megnőtt a fogyasztás...szóval hülyét kaptam már tőle és alig vártam, hogy megszabaduljak tőle vhogy. Elmentem egy jó kipufogós barátomhoz, és szimplán kivágta a francba ezt a szemetet alóla, majd a kipótolta a hiányzó részt nagyon profin. Természetesen szoftveresen még le kellett rendezni a dolgot, mert a rendszer csak pillázik ilyenkor, hogy hova a francba tűnt a szűrő? Ezt egy másik barátom (chiptuningos) kb 15 perc alatt megoldotta. Olyan parancsot adott, hogy nincs is ilyen szűrő a rendszerben. Onnantól láss csodát, a leszabályzás megszűnt, a fogyasztás rendbe jött, a teljesítmény nőtt (egy fojtással kevesebb) És mindezt egy új szűrő árának töredékéért végleg megoldva!! Ok, ha odalépek picit kormol, de ki nem sz...ja le? Ilyenkor szoktak azzal jönni, hogy hogy lesz ezen majd z.kártya? Hát okosba! Ez itt Hungarisztán, itt mindenre van megoldás, majd egy másik diesel adataival! Szóval azóta teljesen megszűnt a probléma, és mindenkinek csak ajánlani tudom szívből, hogy
iktassa ki ha ilyen van a kocsijában. De csak szakemberrel végeztesse, mert bele lehet ám barmolni is rendesen ha nem hozzáértő csinálja és annyit meg nem ér. Bocsi, hogy ennyire bő lére eresztettem de remélem, hogy sok "sorstársnak" tudtam segíteni és hogy tanúlságos volt ez a történet. Ha bármiben tudok segíteni, akár a kiiktatásban, írjatok bizalommal! E-mail: soros21@freemail.hu
Szia! köszi a válaszodat, sajnos még nem oldódott meg a dolog... a hibaüzenet továbbra is elő jön napi rendszereségel, igazából a hibaüzeneten kivül semmi negatív dolgot nem érzek nincs teljesítmény csökkenés se fogyasztás növekedés( 4,5 max 5 l/ 100km) szóval semmi ezért is nem nagyon foglalkozom vele... néha gondol egyet és napokig nem jön elő:S Diagnosztikán pedig semmit nem találtak, de mondjuk szerintem átvágtak mert gyanúsan hamar kész lettek...
De lenne még egy gondom is lehet tudnál rá tanácsot adni a vízfőfok órán néha kiakad teljesen de a víz nem forr és vízpumpával sincs gond, miután kiakad mintha misem történt volna visszaáll:S talán a vízfőfok jeleadó?
Válaszodat előre is köszönöm.
alszik el , „anti-pollution fault” is ki van írva találgatások miatt már rákentem 30 Ezret, max a megoldásra akarok költeni légyszi segítsen aki tud valamit.
Én a katalizátorra gyanakszom, mert a kocsi fuldoklik is ma is egyszer csak lefulladt, majd csak 10 el lehetett menni majd újraindítom megy mint az állat
vagyis ez sry
Nekem is 1.6 benzines 307(2002/12) es és ugyanaz a probléma mint nektek, motordiagnosztika nem alszik el , „anti-pollution fault” is ki van írva találgatások miatt már rákentem 30 Ezret, max a megoldásra akarok költeni légyszi segítsen aki tud valamit.
Én a katalizátorra gyanakszom, mert a kocsi fuldoklik is ma is egyszer csak lefulladt, majd csak 10 el lehetett menni majd újraindítom megy mint az állat
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!