Sportlégszűrő tapasztalatok?
Először is lenne egy kérdésem:
A típusspecifikus (tartályba helyezendő) sportlégszűrőknek is van olyan brutális szívóhangja, mint a tartályon kívülre helyezhető univerzális szűrőknek? Vagy ezeknél az eredmény a nagy csend, akár csak a parírszűrőknél?
Másodszor:
Van valakinek jó/rossz tapasztalata ezekkel a szűrőkkel kapcsolatban (bmp, K&N, JR)?
Nekem volt 8 évig egy GREEN OIL szűrő a SUZUKI SWIFT-emen.Nem jelentett hatalmas változást, csak a hang és a rögtön fordulat miatt jelentett előnyt!Nem kellett várakozni, hogy hirtelen gázadáskor elinduljon!
Nekem a szűrőházon kívüli volt és állíthatom, hogy nem érte meg!Rengeteget kellett mosogatni és szerintem csak a lepkéket szűri meg.A légszűrőház ugyanis sokszor poros volt, ami ugyebár beljebb található a rendszerben.A motor tartósságát szerintem jelentősen csökkent!De ez persze az én véleményem!
A "tartály" a szívászajtompító. Ha a légszűrő ezen belül van, akkor kevésbé ordít, mint a nyitott légszűrők. Ennek a doboznak épp az az értelme, hogy nagy térfogatú, benne a levegő "nyugodt", ha innen szív a motor, nincs miért kialakulnia a szívászajnak.
Vagyis ebbe a dobozba bármit teszel, nem fog üvölteni. Természetesen a hozzá tervezett papírszűrővel a legcsendesebb, a más formájú "direktszűrő" más áramlást kelt, jobban tud szólni vele a motor, de nem lesz feltűnő.
Nekem rövid ideig volt direktszűrő pár autómon (szívászajtompító nélküli, ordítós fajta) és jó tapasztalataim voltak vele. Sokat segített a rugalmasságon, jobb lett a gázreakció. Igaz, ehhez a karburátorba is bele kellett nyúlnom, mert a motor megérezte a kisebb szívóoldali fojtást.
Arról, hogy élettartamban mit jelent, nem tudok beszámolni, nem volt fenn egyik sem annyi ideig, hogy árthatott volna a motornak. De a rendszeresen takarított és olajozott dróthálós szűrőnek nem lenne szabad több port átengednie, mint a papírbetétnek.
Volt viszont negatívuma is a direktszűrőnek: a gyári meleglevegős szívócsonk nem működött vele. A kartergáz-visszavezetést még csak-csak bekötöttem, az nem okozott problémát, de ahol meleg levegőt is tudott szívni a motor, azt sosem tudtam rendesen összehozni a szűrővel. Ez pedig sok gondot okozott, mert télen szerette a motor az előmelegített levegőt. Így aztán sokszor az első tél vetett véget az előző tulajdonos által felmókolt direktszűrő pályafutásának: visszaszereltem a gyári szívórendszert, utána meg már nem volt kedvem abajgatni.
Köszönet! Szóval, ha jól értem:
1. a sportbetéttel (a tartály miatt) mem tudok segíteni az autó hangján, hogy azért egy picivel szebben énekeljen...
2. Nagyon/gyakran karban kell tartani ezeket a szűrőket...
Nekem is volt 3 évig.
Hát őszinte legyek nem éri meg. Egy nagy papírszűrős ház sokkal értelmesebb dolog. A finom port is beszívja. Max jól néz ki de sok értelmét én se láttam sok vele a macera hetente 2 hetente tisztogatni kell de ahhoz meg kell venni a tisztító spryt meg minden. Én ladánál egyszer úgy oldottam meg ezt a sportlégszűrő témát 0 forintból hogy levágtam körbe a légszűrőház oldalát. (Nesze sportlégszűrő) Ugyanolyan jól ment vele mint sportlégszűrővel még hasonlított is rá és ha elkoszolódott akkor 350Ft ért vettem bele másik betétet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!