Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sportlégszűrő tapasztalatok?

Sportlégszűrő tapasztalatok?

Figyelt kérdés

Először is lenne egy kérdésem:

A típusspecifikus (tartályba helyezendő) sportlégszűrőknek is van olyan brutális szívóhangja, mint a tartályon kívülre helyezhető univerzális szűrőknek? Vagy ezeknél az eredmény a nagy csend, akár csak a parírszűrőknél?


Másodszor:

Van valakinek jó/rossz tapasztalata ezekkel a szűrőkkel kapcsolatban (bmp, K&N, JR)?


2011. okt. 19. 00:48
 1/10 anonim ***** válasza:
40%

Nekem volt 8 évig egy GREEN OIL szűrő a SUZUKI SWIFT-emen.Nem jelentett hatalmas változást, csak a hang és a rögtön fordulat miatt jelentett előnyt!Nem kellett várakozni, hogy hirtelen gázadáskor elinduljon!

Nekem a szűrőházon kívüli volt és állíthatom, hogy nem érte meg!Rengeteget kellett mosogatni és szerintem csak a lepkéket szűri meg.A légszűrőház ugyanis sokszor poros volt, ami ugyebár beljebb található a rendszerben.A motor tartósságát szerintem jelentősen csökkent!De ez persze az én véleményem!

2011. okt. 19. 04:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
65%
detto:) nem éri meg...ha kapsz is 2-3%os teljesítménynövekedést akkor sem mert az a 2-3% nem érezhető..pl egy 100lóerős kocsinál aza +2-3lóerő...eléred azt azzal is hogy pl shell vpowert töltesz a kocsidba:) és az nem károsít:)
2011. okt. 19. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
66%

A "tartály" a szívászajtompító. Ha a légszűrő ezen belül van, akkor kevésbé ordít, mint a nyitott légszűrők. Ennek a doboznak épp az az értelme, hogy nagy térfogatú, benne a levegő "nyugodt", ha innen szív a motor, nincs miért kialakulnia a szívászajnak.

Vagyis ebbe a dobozba bármit teszel, nem fog üvölteni. Természetesen a hozzá tervezett papírszűrővel a legcsendesebb, a más formájú "direktszűrő" más áramlást kelt, jobban tud szólni vele a motor, de nem lesz feltűnő.

Nekem rövid ideig volt direktszűrő pár autómon (szívászajtompító nélküli, ordítós fajta) és jó tapasztalataim voltak vele. Sokat segített a rugalmasságon, jobb lett a gázreakció. Igaz, ehhez a karburátorba is bele kellett nyúlnom, mert a motor megérezte a kisebb szívóoldali fojtást.

Arról, hogy élettartamban mit jelent, nem tudok beszámolni, nem volt fenn egyik sem annyi ideig, hogy árthatott volna a motornak. De a rendszeresen takarított és olajozott dróthálós szűrőnek nem lenne szabad több port átengednie, mint a papírbetétnek.

Volt viszont negatívuma is a direktszűrőnek: a gyári meleglevegős szívócsonk nem működött vele. A kartergáz-visszavezetést még csak-csak bekötöttem, az nem okozott problémát, de ahol meleg levegőt is tudott szívni a motor, azt sosem tudtam rendesen összehozni a szűrővel. Ez pedig sok gondot okozott, mert télen szerette a motor az előmelegített levegőt. Így aztán sokszor az első tél vetett véget az előző tulajdonos által felmókolt direktszűrő pályafutásának: visszaszereltem a gyári szívórendszert, utána meg már nem volt kedvem abajgatni.

2011. okt. 19. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Köszönet! Szóval, ha jól értem:


1. a sportbetéttel (a tartály miatt) mem tudok segíteni az autó hangján, hogy azért egy picivel szebben énekeljen...


2. Nagyon/gyakran karban kell tartani ezeket a szűrőket...

2011. okt. 19. 11:44
 5/10 anonim válasza:
85%
nekem évek óta van króm cső rendszerrel és szerintem, megéri 2-3 havonta azt a fél órát mert rugalmasabb lett a kocsi gáz adásokra és a hanga magas fordulaton agresszívabb és szebb! és látványra sem utolsó ha rendes króm csövezéssel van bekötve! :) de hát ízlések és pofonok!
2011. okt. 19. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Értem, de motortérben vagy a szűrő vagy az eredeti helyén?
2011. okt. 25. 11:37
 7/10 anonim válasza:
72%
Én mindkét félét próbáltam ladában, egyikkel sem értem el nagy teljestmény növekedést,csak a fogyasztás lett nagyobb (érezhetően). Az a fajta amit a gyári légszőrőházba kell tenni nem változtatta meg a hangját. A másik már annál inkább. Amúgy nem éri meg piszkálni a kocsit azért az 1-2 lóerőért főleg akkor ha injektoros.
2011. okt. 27. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
40%

Nekem is volt 3 évig.

Hát őszinte legyek nem éri meg. Egy nagy papírszűrős ház sokkal értelmesebb dolog. A finom port is beszívja. Max jól néz ki de sok értelmét én se láttam sok vele a macera hetente 2 hetente tisztogatni kell de ahhoz meg kell venni a tisztító spryt meg minden. Én ladánál egyszer úgy oldottam meg ezt a sportlégszűrő témát 0 forintból hogy levágtam körbe a légszűrőház oldalát. (Nesze sportlégszűrő) Ugyanolyan jól ment vele mint sportlégszűrővel még hasonlított is rá és ha elkoszolódott akkor 350Ft ért vettem bele másik betétet.

2011. okt. 27. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
90%
felejtsd el.utcara felesleges ha utana olvasol rajossz miert..most nem irom le mer regeny lenne. A lenyeg h gyakran kell tisztitani meg olajozni...poros uton hasznalva mindennap. Mert a papirszurovel ellentetben a sportszuro nemtud eltomitodni..mert ha sok a por benne akkor atszivja a motor..azert hogy versenyt betudd fejezni es ne legyen teljesitmeny csokkenes..mert ott az a lenyeg h befejezd a versenyt..a papirszuro inkabb eltomitodik romlik ezaltal a motor teljesitmeny de nem sziv be semmit a motor..diohejban ennyi
2011. okt. 27. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
87%

Teszteltünk Sportlégszűrőket fékpadon teljesítmény méréssel, nézd meg az eredményeket:


[link]

2016. jún. 12. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!