Miért gyártanak hátsókerék meghajtású autókat?
Csak a baj van vele. Ha túl nagy gázt ad az ember, akkor kifarolhat a hátulja (főleg kanyarban), ami rendkívül veszélyes. Sokkal biztonságosabb húzni valamit, mintsem tolni.
Itt egy videó, elég ha csak az első pár másodpercet megnézitek, máris látszik:
https://www.youtube.com/watch?v=WZY91QIjDLQ
Rendben, lehet, hogy a videóban szereplő emberek bénák.
De tegyük fel, hogy van egy jó vezető. Akármilyen jól vezet, akkor is veszélyesebb a hátulról tolás. Kerülhet olyan helyzetbe, amit elsőkerekes autóval átvészel, de hátsóssal karambolozik.
Kérdező te vezettél már valaha?vagy ültél már egyaltalan autóba?
Ismersz ilyen fogalmakat,hogy alulkormányozottság?Ha nem akkor mindegy is....akkor hagyjuk az egeszet mert nulláról elmagyarázni nehez lesz,főleg úgy hogy te már elkönyvelted magadban hogy a hatso kerek hajtas az egy szar,az első viszont istencsászár!!!
Utcai személyautókba tényleg hülyeség a hátsókerékhajtás.
Nem is nagyon találni már ilyet. (A drifthuszárok legnagyobb bánatára)
Régen azért gyártottak, mert az elsőkerékmeghajtás technológiailag nehezebben kivitelezhető volt és így túl drága volt.
Teherautókban, versenyautókban viszont van értelme.
Jókat nevettem eddig, nah....
" Ha túl nagy gázt ad az ember, akkor kifarolhat a hátulja (főleg kanyarban), ami rendkívül veszélyes. "
Ha egy elsőkerekessel túl nagy tempóban mész be a kanyarba akkor majdhogy nem egyenesen fogsz továbbmenni, egy hátsókerekesnek kitör a hátulja és szépen be lehet vele "driftelni", mert elfordul.
#8: 200Le felett minden normális utcai autó mai napig RWD vagy 4x4 illetve minden sportautó is!
Soroljak párat? Nagyon sokat gyártanak a mai napig!
Kérdező:
Azért gyártanak hátsókerekes autókat, mert:
-így lehet elérni, hogy az autó se ne túlkormányzott se ne alul kormányzott legyen. Nézd meg a transaxle hajtásúakat vagy a középmotorosokat, 50-50% tömegeloszlás!
-így lehet átvinni nagy nyomatékot és teljesítményt(200-300Le és felette illetve 250-400Nm és felette)
-korszerű menetstabilizátor rendszerrel jobban kontrolárható, mert az első lengéscsillapítók jeladójából vezérelhető a hátsó felfüggesztés és a kormányszög jeladóból meg a hátsó fék oldalanként külön-külön
-elinduláskor letudja adni a max nyomatékor
-kanyarodáskor nem tépi ki egyenesbe a kezedből a kormányt nagy gázra
-túl nagy lendülettel mész egy kanyarba be akkor is ellenkormányozva íven tartod és nem repül ki a külső ívre az orra
-elvérnek nagy motorok a motortér alatt(itt a farmotoros kivétel de a közép és orrmotorosnál van hely)
-nagy motorfékre(pl. 500Nm V8 blokk) nem fog a kormányzott kereked megcsúszni ha megijedsz és lekapod a lábad a gázról
-elfér a fék a diferenciálműn mivel hátul van a difi és így könnyebb a rugózatlan tömeged(emeltél már meg féktárcsákat meg féknyergeket?)
-stb...
Nagyon nagyon sok oka van!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!