Ha 2.1 bar ajánlott guminyomás, akkor azt hány fokon nézik? Pl:10 fokban mennyire kell felfújni?
A gyári előírás a mérvadó. Az hogy a szakártó szerint "szemre lapos" nem jelent semmit. Aztán meg csodálkozik, hogy miért pattog az autó, és miért kopik középen jobban a gumi.
AZ autókon megadott érték meg szokott egyezni a gumigyártók oldalán az adott típushoz javasolt nyomásértékkel.
Mindenki hülye, és rosszul tudja, csak a felett író az okos, így van ez...
Nem kell ám ezt ennyire komolyan venni, 1-2 tized különbség az időjárás függvényében lehet benne bármikor.
Ha ragaszkodsz a pontos értékekhez, akkor állj ki a garázsból, várj fél órát és fújd föl ott. Csak mit csinálsz akkor, ha felemelkedik a külső hőmérséklet +5 fokra? Megállsz és leengeded?
"Aztán meg csodálkozik, hogy miért pattog az autó, és miért kopik középen jobban a gumi. "
Nem pattog, és nem is kopik jobban, pedig minden autónál fél barral többet fújok :) Az az érdekes, hogy a gumisnak nem is szólok, és ő is alapból többet fúj, mint a gyári előírás. Lehet hogy nem véletlen.
Kérdés, hogy mennyire pontos a mérőd.
Lehet, hogy a gumis gyári értékre fújja (nekik elméletileg hiteles műszerük van), csak a te műszered fél barral többet mutat.
Télen, nyáron nyugodtan tartsd az előírt értéken!!!
A tervezők sem hülyék és azt is tudják, hogy az átlag ember nem fogja tudni, hogy télen vagy nyáron mennyivel kell rászámolni.
És ami a fontosabb!!! Szerinted mit csinál a gumi, amikor elindulsz vele?! Melegszik! Nő a nyomás benne! Akkor is ha -10 van és akkor is ha +40 fok van!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!