Guminyomas télen lehet kisebb?
A kérdés adott, télen jobb a kicsit laposabb kérek a nagyobb futó és tapadó felület erdekebe, vagy inkább növeljük a szokásos 0,2vel?
Csak gondolom, ha több futofelulet van, akkor nagyobb a tapadás vagy nem jól gondolom?
Köszi
Koszi de nem pont erre voltam kíváncsi.
Nem a megszokott nyomast akarom elerni, ezt tudom, hogy hogyan működik.
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy a laposabb vagy a jobban felfújt kérek tapad jobban a hóban?
Ha a kérekben a nyomás magasabb,akkor a futofelulet kisebb ezáltal kisebb a tapadás.
Viszont alacsonyabb nyomasnal nagyobb a futofelulet, nagyobbak az ellenállások ezáltal több felület érintkezik a talajjal -> nagyobb tapadás.
Így van?
Hóban :) Hát nem tudom, de én kiérek a mellékutcából, az olyan 300m, utána legfeljebb vizes volt az út az elmúlt 3-4 évben. Azt a 300m-t meg csak kibírom óvatosan.
A gumi alapvető tapadása SOKKAL többet számít, mint az a kis plusz felület, amivel a "lapos" gumi felülete nagyobb. Szóval a gagyi gumi az laposan se fog jobban tapadni, mint egy normális gumi optimális nyomáson.
És akkor egy kérdés. Ki mennyire fújja a téligumikat fel? Ugyan úgy a tanknyíláson létható tébláuat szerint? Nekem előre 2.2 valamint 2.3 van. Én 2.5-re szoktam. És még így is lapul a kerék az autó alatt.
Hátul meg 1.9 vakamint terhekés alatt 2.7. Azt is 2.5-re szoktam. Az nem lapul annyira így.
14-es gumiba én is 2,5-öt fújok (télibe is, nyáriba is), másképp egyszerűen laposnak tűnik vele a kerék, és kanyarban is érzem, hogy puha.
A 18-as kerékbe pedig 3 bárt is nyomok.
Csalóka a kisebb nyomás.
Látszólag jobban szétterül (ettől azt hiszed, hogy nagyobb a felület) viszont a középvonala beroggyan , vagyis elemelkedik a talajtól.
Nézz meg egy olyan gumit, amivel tartósan kisebb nyomással közlekedtek, a két széle jobban kopik mint a közepe. Vagyis, nem lesz nagyobb a felület, sőt.....
Emellett -ha kisebb a nyomás- az oldalfalak is intenzívebben gyűrődnek, ezért hamarabb tönkremegy a szövetszerkezete. Rongyolódik az oldalfal, gyengül tartása. A következmény: rövidebb élettartam, nagyobb a defektveszély.
Maradj az előírt értékeknél.
"Hát nem tudom, de én kiérek a mellékutcából, az olyan 300m, utána legfeljebb vizes volt az út az elmúlt 3-4 évben."
Jó neked. Nekem eddig minden évben, még a tavalyi hószegély télben is volt legalább egy alkalom, amikor totál behavazott fehér autópályán(!) közlekedtem.
Ténem én 2,4-2,5-re fújom a 15"-os kerekeket, nyáron 2,6-2,7-re a 17"-osokat.
Télen a megszokottnál kicsit nagyobb nyomásra kell fujni hogy jobban kinyíljanak az ún mikrobordák az abroncs futófelületén.így jobb lessz a tapadás hóban stb.
Lamellának is hívják.
(De azért nem kell túlzásba vinni)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!