Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Guminyomas télen lehet kisebb?

Guminyomas télen lehet kisebb?

Figyelt kérdés

A kérdés adott, télen jobb a kicsit laposabb kérek a nagyobb futó és tapadó felület erdekebe, vagy inkább növeljük a szokásos 0,2vel?


Csak gondolom, ha több futofelulet van, akkor nagyobb a tapadás vagy nem jól gondolom?


Köszi



2016. nov. 8. 22:35
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Még a meleg időben kellett volna növelni, hogy a hideg időben kompenzálja a nyomáscsökkenést.
2016. nov. 8. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Koszi de nem pont erre voltam kíváncsi.

Nem a megszokott nyomast akarom elerni, ezt tudom, hogy hogyan működik.


Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy a laposabb vagy a jobban felfújt kérek tapad jobban a hóban?

Ha a kérekben a nyomás magasabb,akkor a futofelulet kisebb ezáltal kisebb a tapadás.


Viszont alacsonyabb nyomasnal nagyobb a futofelulet, nagyobbak az ellenállások ezáltal több felület érintkezik a talajjal -> nagyobb tapadás.


Így van?

2016. nov. 8. 23:37
 3/12 anonim ***** válasza:
Nézd meg a Rally wb téli futamait északi országokban. Ha SL-nek megfelel a keskeny gumi akkor sztm nekünk sem kell a nagyobb futó felület a hóban.
2016. nov. 9. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 Koplárovics Béci ***** válasza:

Hóban :) Hát nem tudom, de én kiérek a mellékutcából, az olyan 300m, utána legfeljebb vizes volt az út az elmúlt 3-4 évben. Azt a 300m-t meg csak kibírom óvatosan.

A gumi alapvető tapadása SOKKAL többet számít, mint az a kis plusz felület, amivel a "lapos" gumi felülete nagyobb. Szóval a gagyi gumi az laposan se fog jobban tapadni, mint egy normális gumi optimális nyomáson.

2016. nov. 9. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

És akkor egy kérdés. Ki mennyire fújja a téligumikat fel? Ugyan úgy a tanknyíláson létható tébláuat szerint? Nekem előre 2.2 valamint 2.3 van. Én 2.5-re szoktam. És még így is lapul a kerék az autó alatt.

Hátul meg 1.9 vakamint terhekés alatt 2.7. Azt is 2.5-re szoktam. Az nem lapul annyira így.

2016. nov. 9. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

14-es gumiba én is 2,5-öt fújok (télibe is, nyáriba is), másképp egyszerűen laposnak tűnik vele a kerék, és kanyarban is érzem, hogy puha.

A 18-as kerékbe pedig 3 bárt is nyomok.

2016. nov. 9. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 veterán vas ***** válasza:

Csalóka a kisebb nyomás.

Látszólag jobban szétterül (ettől azt hiszed, hogy nagyobb a felület) viszont a középvonala beroggyan , vagyis elemelkedik a talajtól.

Nézz meg egy olyan gumit, amivel tartósan kisebb nyomással közlekedtek, a két széle jobban kopik mint a közepe. Vagyis, nem lesz nagyobb a felület, sőt.....

Emellett -ha kisebb a nyomás- az oldalfalak is intenzívebben gyűrődnek, ezért hamarabb tönkremegy a szövetszerkezete. Rongyolódik az oldalfal, gyengül tartása. A következmény: rövidebb élettartam, nagyobb a defektveszély.


Maradj az előírt értékeknél.

2016. nov. 9. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

"Hát nem tudom, de én kiérek a mellékutcából, az olyan 300m, utána legfeljebb vizes volt az út az elmúlt 3-4 évben."


Jó neked. Nekem eddig minden évben, még a tavalyi hószegély télben is volt legalább egy alkalom, amikor totál behavazott fehér autópályán(!) közlekedtem.


Ténem én 2,4-2,5-re fújom a 15"-os kerekeket, nyáron 2,6-2,7-re a 17"-osokat.

2016. nov. 9. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Télen...
2016. nov. 9. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 Freed Master ***** válasza:

Télen a megszokottnál kicsit nagyobb nyomásra kell fujni hogy jobban kinyíljanak az ún mikrobordák az abroncs futófelületén.így jobb lessz a tapadás hóban stb.

Lamellának is hívják.

(De azért nem kell túlzásba vinni)

2016. nov. 11. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!