Mekkora az az eltérés a guminyomásban, amit már egy átlagos vezető is érez az autó viselkedésén vezetés közben?
Nálam (Lada 2107) az első gumik 1,7 helyett véletlen 2,7-re lettek fújva kerékcsere után. Annyira felpuhult a kormányzás, hogy 80-90 km/h felett képtelenség volt egyenesben tartani.
Egyébként, ha nincs szervód, akkor könyebben megérzed a kisebb nyomáskülönbséget.
És még gumitól is függ, mert a defekttűrő tipusoknál (TPS jelzés nélkül) a gyakorlott vezető sem veszi észre, hogy kevesebb van benne, ezért érdemes ilyen gumit csak olyan autóra szerelni amiben van TPS.
Amúgy meg láttam már szétfoszlott gumival a felnin közlekedőt is. Azt nem tudom, hogy nem vette észre vagy csak tett rá magasról.
Ha az egyik első kerékben pl. 2bar helyett 1...1.3bar van, akkor azt már illik észrevenni (félre fog húzni az autó). Ha az egyik hátsó kerékben van kevesebb azt már nem biztos, hogy észreveszi egy átlagos vezető.
Vezetőtől, autótípustól illetve útfelülettől is függő, hogy ki, miként reagál a guminyomás különbségre. Van olyan ismerős rallye-pilóta, aki 2-3 tizednyi eltérést már érzékel, de láttunk már közúton olyan "átlagos vezető"-t, aki csak a sokadik integetésére állt meg. Még az sem tűnt föl neki, hogy a gumi már régen lefoszlott, és csak a felni csattog az aszfalton. :(
Viszont még a legtapasztaltabb vezetők sem minden esetben veszik észre a nyomáscsökkenést egy murvás erdei úton, vagy pl. havon.
Szóval, nincs tuti recept.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!