Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a gond az akkumlátoromal?

Mi a gond az akkumlátoromal?

Figyelt kérdés

Nyáron vettem a swiftembe egy 35ah akkumlátort(hivatalosan ez való bele)


Na most tegnap délben által le az autóval, most reggel 9 kor nem indította be az aksi az autót(forgatta párat azt elfogyott a szufla.

Na most multiméterem nincs így nem tudok feszültségeket mérni, felraktam most töltöre az aksit de pár dolog azért érdekelne...


Hogy mi lehetette a gond?

Én arra tippelek hogy mostanában sok rövid utat mentem és nem volt teljesen feltöltődve így nem bírta a -20 fokot.

De az is eszembe jutott(ami remélem nem igaz) hogy ez a 35ah "ennyit tud"

Vagyis ha most feltőltöm fullra akkor a következő -20 fokos éjszaka után sem fog mükszeni?

Na ez az amire vároma véleményeket.

Egyébkét előtte 45ah aksi volt benne azzal 6 évet kibírtam, de azért mertem a 35ah-ásat megvenni mert azt mondta az akkumlátor boltos meg interneten is ezt olvastam hogy a swift be elég a 35ah aksi is.


Várom a véleményeket

köszi:)



2017. jan. 8. 10:39
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
Az egy dolog hogy 300A van feltüntetve az akksin, de vannak különböző metódusok ennem mérésére és nem ugyanaz az érték jön ki ezeket használva. Aztán a 300 is csak a közel vadiúj akkura értendő, 1-2 év alatt is csökken ez az érték még akkor is ha sosincs túlmerítve és szinte mindig maximálisan fel van töltve. Meg aztán ott van hogy -20 fokon eleve kb csak a felét tudja és a motort is sokkal nehezebb forgatni mint pl +15 fokos időben. Szóval nincs ám akkora felesleg, mint amekkorának tűnik. Ha belefér az 55 Ah-s akksi akkor tedd azt bele nyugodtan. Persze drágább lesz néhány ezressel, de évekkel tovább használhatod, lehet hogy így már megéri.
2017. jan. 8. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:

ezt az akut nyáron vettem...

Egyébként azt olvastam a neten hogy az indító áram szabvány szerint -18 fokon minmum 10 másodpercig(a szabvány szerint)


Ugyhogy vagy szar a pár hónapos aksi, vagy a rövid utak miatt nem töltödött fel rendesen üzem közben.

Holnap kiderül...

Most raktam vissza a kocsiba, holnap reggel kiderül mi a helyzet:)

2017. jan. 8. 19:57
 13/20 A kérdező kommentje:
jelentem lazán beröffent a motor:)
2017. jan. 9. 07:40
 14/20 anonim ***** válasza:
Szuper! Hétvégente nyugodtan ráakaszthatod a töltőt, csak úgy megelőző jelleggel.
2017. jan. 9. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
Ezres régi swiftbe simán elég a 35Ah, 1.6-hoz szerintem illene legalább 55Ah aksit tenni. Egyébként lehet az akksi cellazárlatos a sok rövid távtól, én egyszer elmentem ugyanígy swifttel boltba, leállítottam és hazafele már be kellett tolnom mert meg se nyekkent az önindító. Itthon a töltést megmértem, stabil 14,4V, akksit feltettem töltőre 1 éjszakára, mikor rámértem 13V-ot mutatott a műszer. Kivittem a kocsiba, rámértem, 10,5V-ra lement pár perc alatt szóval halott volt. 44Ah-s akksi volt, helyette 35-öst kapott. Ez volt kb 3 éve, az aksi köszöni, jól van.
2017. jan. 10. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
1.6? Hát 35Ah-s akist max 1300 köbcentiig rakunk az autóba. Nem elég.. szerintem hosszú távon nem elég.
2017. jan. 11. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 A kérdező kommentje:

gyárilag ezt rakták bele

És a katalogus szerint is ez elég bele



Egyébként

Nem kioktatásként

De ahogy nézem sokaknak fingja nincs az aksikról

a 35ah az aksi kapacitása, ami azt jelenti hogy 10 órán át 35 ampert tud leadni mielőtt lemerül.

Autóknál az akumlátort índításra használjuk, így az indító áram a fontosabb.

A 45ah ugyan ilyen kis sarus japán tipusu aksik legtöbbjének ugyan az az indító árama mint a 35ah-s nak

Így elméletileg indítáést tekintve ugyanazt tudja.

ez az 1.3 isg használunk 35ah-s aksit egy nagyon légből kapott mondat:)

sok sok suzuki 10-20 éve megy 35ah-s aksival.


Az enyém azért merült le mert a sok rövid út miatt(és a nagy hideg miatt) nem volt feltöltődve az aksi.

Ez egy nagyobb kapacitású aksival is megtörtént volna

Mint ahogy meg is történt sok autósnál a héten.

2017. jan. 11. 14:49
 18/20 anonim ***** válasza:
Hát én sem láttam még sohasem 1600 köbcentis autóban 35Ah-s akumlátort. Vagy szerinted tök mindegy, mert egy 2000 köbcentis autót is beindít? :D Nem így megy ez haver. Kicsit nézz utána ennek is ,meg annak is hogy miért merült le, mert oka van! S nem hiszem hogy csak a hideg. Azért egy fél éves aksinak nem szokása megpurcanni. :D
2017. jan. 12. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
Mennyi 77%-os van.. :D Én írtam az 1300-at, s akus szakember mondta. Én is azzal járok. S én pl csak annyit értek az akukhoz hogy megregeneráltam a lemerült aksimat.. s még vagy 5 kollégának is.. Egy se jött eddig vissza hogy beszart volna, pedig majdnem mind kidobós volt. (Az enyém egy 35Ah-s 6 éves!!!! Perion. Szintén regenerálni, s szulfátoldózni kellett hogy helyrejöjjön!)
2017. jan. 12. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 A kérdező kommentje:

Nem "megpurcant" lemerült


Azóta feltöltöttem és semmi baja.


Van ilyen:)

2017. jan. 12. 10:05
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!