Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a gond az akkumlátoromal?

Mi a gond az akkumlátoromal?

Figyelt kérdés

Nyáron vettem a swiftembe egy 35ah akkumlátort(hivatalosan ez való bele)


Na most tegnap délben által le az autóval, most reggel 9 kor nem indította be az aksi az autót(forgatta párat azt elfogyott a szufla.

Na most multiméterem nincs így nem tudok feszültségeket mérni, felraktam most töltöre az aksit de pár dolog azért érdekelne...


Hogy mi lehetette a gond?

Én arra tippelek hogy mostanában sok rövid utat mentem és nem volt teljesen feltöltődve így nem bírta a -20 fokot.

De az is eszembe jutott(ami remélem nem igaz) hogy ez a 35ah "ennyit tud"

Vagyis ha most feltőltöm fullra akkor a következő -20 fokos éjszaka után sem fog mükszeni?

Na ez az amire vároma véleményeket.

Egyébkét előtte 45ah aksi volt benne azzal 6 évet kibírtam, de azért mertem a 35ah-ásat megvenni mert azt mondta az akkumlátor boltos meg interneten is ezt olvastam hogy a swift be elég a 35ah aksi is.


Várom a véleményeket

köszi:)



2017. jan. 8. 10:39
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:

Hát ha előtte 45-ös volt, akkor a 35-ös az nagyon gyenge :)

Meg a sok rövid távval az új akkut is ki lehet nyirni. Szerintem egy töltést megér még, csak utána ne használd csak rövid távokon, főleg ha ilyen hideg lesz.

2017. jan. 8. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
Megéri ki venni éjszakára, ilyen bosszúságtól megkímél!
2017. jan. 8. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:

Akkora méretű akkumulátort érdemes az autóba venni, ami befér a helyére, és az adott méretben erősebb.

Normál körülmények között elég lehet a 35 Ah, de a 45Ah többet tud, az autónak pedig nem árt.

Az utóbbi napok kemény, kitartó mínuszai nálunk nem túl gyakran fordulnak elő, de kizárni sem lehet, én biztos nem vettem volna 35Ah akkumulátort (nekem is Suzukim van 55Ah-s akkumulátor van benne)

2017. jan. 8. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:

Mellesleg biztos az, hogy 35 Ah-s az előírt méret?

Ezres Suzuki? Az 1.3asokba 44Ah-s az akkumulátor, amit 55 Ah-ra szoktak lecserélni, vagy marad a 44-es, de 35-öst még egyikben sem láttam.

2017. jan. 8. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:

Na most azt multiméter nélkül is tudod már hogy lemerült az akksi, egyébként az akksi valós állapotát multiméterrel sem lehet biztosra megmondani.

Több tényező is közrejátszhatott itt. Első a hideg, ez biztos. Aztán lehet hogy keveset mész az autóval így nem tud megfelelően feltöltődni az akksi az indítások után. Aztán az is lehet hogy kicsi a 35Ah-s akksi, nem véletlenül volt benne 45-ös. Egyébként mindig érdemes a lehető legnagyobb akksit betenni, ami csak befér, mert a "felesleges" kapacitás nem okoz gondot és a nagy hideg, mikor csökken az akksi kapacitása, sem tudja úgy lehúzni az akksit hogy az ne legyen képes beindítani a motort. Most már ezt is tudod. Természetesen mindenképpen töltsd fel az akksit, ne maradjon lemerülve mert az nem tesz jót neki. Azonkívül szerezz be hidegindító sprayt, szégyen vagy sem, hiszen ha menned kell akkor nincs mese be kell indítani a motort, vagy szervezheted át a napodat és mész busszal (ha van). Aztán ha lesz időd rá nézd át a gyújtásrendszert, gyertyakábeleket, cserélj gyertyát is ha már legalább 2 éve nem volt cserélve. Engem is megszívatott az autó, én is csak féktisztítóval tudtam beindítani tegnap reggel (menni kellett melóba), még jó hogy az legalább volt itthon. Az is jó, mert a lényeg hogy könnyen párolgó és gyúlékony anyag legyen. Aztán én is elkezdtem gondolkodni hogy miért nem indul, ráadásul benzines autó, aminek azért még ennél nagyobb hidegben is indulnia kéne, hisz a benzin nem dermed meg. Na szóval és is eljutottam a gyertyák kérdéséig, és én is kb 2 éve cserélem őket, lehet hogy le vannak már égve, ezért nem adnak elég intenzív szikrát. Még az is jó hogy gyertya is van itthon, csak ki kéne ugye cserélni ebben a ku.. kutya hidegben. Fűtött és világos garázs az persze nincsen. Tegnap mikor hazaértem akkor elkezdtem lebontani amit le kell mert akkor a motor melegétől még puhák a csövek, gyertyapipák, kábelek, nem csontkeményen kell őket lerángatni ami veszélyes mert szét is szakadhat az anyag.

Szóval ma kitekerem csak a gyertyákat és be az újakat, aztán remélem hogy ezzel megoldottam a problémát. Ha nem, akkor még mindig ott a féktisztító, aztán majd ha jön az enyhébb idő ráérek gondolkodni hogy mi a baj.

2017. jan. 8. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 A kérdező kommentje:

hivatalosan a 35ah aksi kell bele ez tuti még az aku saru is az eredeti japán tipus(ami kisebb mint az europai)

kb 10 éve van nálam aza utó első pár évben 35ah ás volt benne aztán mikor az kipurcant vettem bele 45ah-st de most nyáron az is megdöglött és vettem bele a 35ah-st ami hivatalosan bele való.

Háát most fullra feltöltöm este bele rakom és kiváncsi vagyok hogy holnap elindul vagy nem:)

egyébként utánanéztem 1-2 dolognak....

egy kisebb benzines motor beindításához kb 80-120a indítóáram kell, ez az aksi ami nekem van 300a-t tud indító áramnak.

Vagyis simán el kéne indítania ha fel van töltődve.

Szerintem az lesz a gond hogy sok rövid utat mentem mostanában és nem volt lehetősége a generátornak feltöltenie rendesen és a -20 fok a félig feltöltött aksit(gondolom kb annyi lehetett) kimerítette.

de holnap kiderül.

Remélem nem bacik kivelem és elindul reggel:)

2017. jan. 8. 11:48
 7/20 anonim ***** válasza:
Nekem is 44Ah-s volt benne az első. Mikor zárlatos lett, messze az otthonomtól, vettem bele ami épp ott volt az üzletben. 35Ah-s. Ennek 6 éve. S tegnap hajnalban -20 fok volt. :D Tehát egy ezres suzuki, de még az 1.3-as is vígan elmegy. Anno az ignisekbe is ilyet tettek. Gyári Delphit. De rájöttek hogy az eggyel nagyobb jobb.
2017. jan. 8. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
Utolsó vagyok. Az enyém is 300A indítóáramot szolgáltat. De a kora előrehaladtával ez csökken. Nekem tavaly 223-at mértek rajta. Be kell vizsgáltatni töltés után.
2017. jan. 8. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:

egyébként azon mosolygok picit hogy ah swiftről van szó akkor egyből azt kérdezik:"1000-es?"


ez az autó 1.6 swift sedan ami a kérdésben szerepel:)

2017. jan. 8. 14:00
 10/20 anonim ***** válasza:

Szerintem itt egy páran keverik a régi Swiftet az újjal, abból a szempontból, hogy az új (2003 utáni) típusban 44 (45) Ah-s akku van (normál, európai szabvány), míg a régebbi fajta Swiftekben gyárilag valóban 35Ah-s volt (keskeny, japán kivitel), amiből be lehet tenni a külső paramétereiben teljesen megegyező 45Ah-s akkut.

Kérdésedre visszatérve: valóban az lehet, hogy a sok rövid út alatt veszít a kapacitásából, majd a kemény hidegben már gyenge volt a beröffentéshez.

2017. jan. 8. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!