Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy manuális kézi váltóban a...

Egy manuális kézi váltóban a nyelestengely csapágyait a váltó olaj keni?

Figyelt kérdés

2016. dec. 27. 11:52
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
Mi más kenné?
2016. dec. 27. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:
Van olyan nyelestengely csapágy ami zárt.Porvèdő van rajta.Azt gondoltam egyszeri zsírtőltet van benne.
2016. dec. 27. 11:57
 3/20 anonim ***** válasza:
Az amiről beszélsz, a főtengely végében lévő csapágy, így értelemszerűen azt nem keni külön semmi. A váltóban nincsenek zárt csapágyak.
2016. dec. 27. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
Főtengely végén zárt csapágy? Meséljetek még!
2016. dec. 27. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 A kérdező kommentje:
Még soha nem bontottam meg motort. Nem tudok nyilatkozni. A váltoban levö csapágyak kenése érdekelne.
2016. dec. 27. 13:19
 6/20 anonim ***** válasza:
A ny.tengely cs- t a váltóolaj keni
2016. dec. 27. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
A nyelestengely csapágyait a váltóban, valóban a sebváltóolaj keni. DE! Azt a végét amelyik a motor lendítőkerekébe van illesztve, zárt golyóscsapágyon gördül, hiszen ha itt olaj lenne akkor a kuplung is ússzna az olajban. Az pedig az álmoskönyv szerint semmi jóra nem vezet!
2016. dec. 27. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
18%
Istenem, honnan vettétek ezt a zárt csapágyas dolgot? Nincs zárt csapágy se a váltóban se a motorban. A váltó összes csapágyát a váltóolaj keni. Egyébként a zárt csapágy csak annyira zárt hogy viszonylag kevés kosz tud bele jutni, de az olaj simán átfolyik rajta, mert nem légmentesen van lezárva. Általában persze, mert van olyan csapágyazás is, pl a vezérműszíj feszítőgörgője, de ne menjünk messzire. Szóval a nyelestengelynél is szimering zárja le az olaj útját kifelé, nem egy zárt csapágy.
2016. dec. 27. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
74%
Na fussunk neki még egyszer! A nyelestengely, mint a legtöbb tengely két helyen (vagy több) van csapágyazva. Az egyik vége bent a váltóban, amit értelemszerűen a váltóolaj ken. A másik vége pedig a főtengelybe illeszkedik, ahol a régebbi autóknál mint pl. a Lada, egy kisméretű zárt golyóscsapágyat alkalmaztak. Manapság már ezen a felén csak perselyt használnak.
2016. dec. 27. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 A kérdező kommentje:
Egyre zavarosabb.A nyelestengely másik vêge a főtengelybe illeszkedik?
2016. dec. 28. 21:01
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!