Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hol a hiba az elektromos autó...

Hol a hiba az elektromos autó politikában?

Figyelt kérdés

Tények:

-egy auto kb 500 ezer km-t futhat amig elavul

-az elektromos autó fogyasztása kb 1000Ft/100km, a gazolajasé 1800Ft/100km, viszont ha hozzáadjuk a vétel árat is, akkor egy elektromos auto összköltsége 10 évre 22 millio Ft, egy gázolajasé 14 millio

Akkor meg mi ez a nagy reklám meg semmibeszéd hogy huudejó huudemegéri az elektromos autó?


Részletes számitásom:

Tesla:

24kWh/100km

45Ft/kWh

>> 1080Ft/100km

>> 5.400.000Ft az üzemanyag

22.000.000Ft az uj auto ára

Össz: 27 millio Ft


Suzuki:

5l/100km

370Ft/liter

>> 1850Ft/100km

>> 9.250.000Ft az üzemanyag

5.000.000Ft az uj auto ára

Össz: 14 millio Ft



2016. dec. 21. 20:10
1 2 3 4
 31/37 Orfeus ***** válasza:
62%

Jó látni mennyi szaki van itt, kár hogy képről sem láttatok elektromos autót.


"Az arakrol: a Tesla sajat bevallasa szerint 200 dollarert veszi az akkut kilowattorankent. Azaz egy 80KWs-s akkucsomag neki 16.000 dollarba kerul. Ettol olcsobban neked sem fogjak adni csere eseten."


Ezt kérlek szépen megoldotta a SolarCity megvételével. 5 éven belül 75 forintért fogja venni, ami ugye elég rendesen csökkenti a költségeket. Persze ezt még beszereli stb.


8 éves garit ad jelenleg, és nagyjából 7 éves autók rohangálának az utakon. Nem olvastam egyetlen cikket sem arról, hogy x%-ban cserélni kellett az akkukat, mert azt szétkürtölték volna rendesen, szóval ez kamu.


A fenti számítás egy madártól származik. Jó hogy nem 50 milliós Karmát akarsz összevetni egy suzukival veréb.


Jelenleg egy origis suzuki alapára 5 millió körül van, egy Leaf pedig 9 millió.


A difi 4 millió forint. Számoljunk a tesla értékekkel, biztos ami biztos. Akkor a kategória megtartásával 27 milla lecsökken ugye 14 millióra. Ja, és ingyen tankolsz még évekig, kopó alkatrész fele annyi sincs, sokkal kevesebb alkatrészt kell cserélni benne... Kb 60%-al kevesebbet, ha nem több.


Adott a suzuki ami kimegy a világból neked, annyira rendbe van motorikusan (az egyik kedvenc márkám egyébként), szintén 14 millióba lesz neked.


Itt egy ábra, hogy 10 éves koráig mennyibe van neked az autó: [link]


Csak mellékesen megjegyezve, te egy BMW kategóriás autót kellett volna h számolj a Teslával, igen, tankolás nélkül ha elhordod a kötelezőkre akkor 18k dolcsiba van neked, kb 280-al számolva 5 milla, és akkor még nem volt vele konkrét ilyen olyan szervized.


Tehát visszatérve a számításhoz ugyan annyiba van neked a 2 autó, viszont azért hozzá kell tennem hogy te 5 literrel számoltál, amit sem a 1000-es swiftem, sem az újabb, és a jelenlegi kizashim sem tudja tartani, esélytelen (bár az utóbbi értelemszerű). Továbbá nem tudom próbáltál e már elektromos autót (nem), egy leaf, vagy tesla olyat ad, amit egy suzuki neked amíg élsz nem fog, ezt én garantálom... Tesla tesztvezetésen voltam majd 2 hónapja, de egy BMW sem veszi fel a versenyt vele (egyszer haver x6-osát vezethettem), így ezt a tényezőt elég rendesen kihagytad.


Szóval ha nincs meghibásodás ugyan annyira jösz ki, az elektromosba ugye nincs szinte ami meghibásodjon, ha igen akkor még kb gariba cserélnek mindent jóideig. Suzuki meg a legjobb példa amit hozhattál, mert annyira kacat hogy nincs ami elromoljon benne. Továbbá csúnya, de legalább kényelmetlen, és közel sincs annyi kraft benne mint egy elektromosba. Persze hatótávja sokkal több.


Én azt mondom, hogy egyenlőre az akkuk miatti magas ár ami elrettenti az embereket, viszont minőségben, és biztonságban is verik a benzines autókat. Az emberek nagyrésze ha teheti opelt, vagy komolyabb autót vesz mint a suzuki, és ugye a többinél már elektormos és motorikus, esetleg váltó hiba is előfordul. De ha a számításodat nézzük, hogy hiba nélkül elmegy ennyit a 2 autó, akkor ugyan annyira jösz ki. Mert ugye te sem számoltál semmi meghibásodást, akkor az elektormosba se számold az 1 millás akku cserét, amit persze rögtön számolgattál, csak azt nem hogy kb új autód van cserébe... És ugye az ingyenes parkolás, ingyenes tankolás, kedvezmények, ezeket ugye ne számoljuk, bár egy pesti embernek azért elég bika árak ezek is.


Majd 6 éve vettem tesla részvényeket, azóta követem a cég sorsát, és most akik itt osszák az észt, azok nagyon megfognak lepődni. Ha tetszik ha nem ez a jövő, lehet fikázódni, de semmi értelme. Nem jösz ki többe, és ha vmi elromlik, akk max egy motort kell cserélni, vagy akkut (külön lehet cellákat is (70-150k) amit ír a kocsi hogy hogy áll..), és kb kész, ennyi az egész ami elromolhat, össze sem lehet hasonlítani egy benzinessel.


Aki meg a priusokat fikázza, az nagyon el van tévedve. Nem 1 nem 2 kimutatás van, hogy mármár nem csak a kategóriájában, hanem alapvetően a legjobb autónak számít az alacsony meghibásodások száma szempontjából. Mi sem bizonyítja jobban, hogy 200-300.000km közötti eladó autó van belőle annyi mint a szemét... Mert ha karban van tartva még egyszer annyit elmegy..

2017. ápr. 7. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/37 anonim ***** válasza:
57%

Tudod utolsó, értelmes gyerek is lehetnél az írásod alapján, h nem lennél ennyire nagyarcú és arrogáns. Így csak egy okoskodó majom vagy, aki egy lényeges dolgot elfelejt a történetben. A világon nincs annyi lítium, hogy a világ autózását átváltsák elektromos hajtásúra.

Az energia tárolása jelenleg nem megoldott ennek tükrében. Ergo jelen állás szerint halott ötlet, egészen addig, amég nem tudják megoldani az elektromos energia tárolását.

Aztán a következő, az olajlobbi. Nekik pont nem érdekük, h az elektromos autók befussanak. Eddig is mindent megtettek az alternatív hajtás bedöntése érdekében, ezután sem lesz ez másképp.

Következő, a kormányok. Brutál nagy adóbevétel kiesést okozna, h az autók nem tankolnának többé üzemanygagot. Jelenleg a világ gazdaságának mozgatórugója az olaj. Ha ilyen okos vagy, amilyennek mutatni szertnéd magad, akkor ezt is számításba vennéd.

Jössz ezzzel a bohócsággal, h ingyenes tankolás, meg parkolás az elektroos autóknak, meg ugye az adókedvezményekkel...

Szerinted h elterjednének azt elektromos kocsik, akkor ez így maradna, még világ a világ? Látod milyen naív kis pöccccs vagy?

Már most sok helyen fizetős a "tankolás", pénzért tölthetsz elektromos autókat, egész egyszerűen azért, mert a villany nincs inygen. Vkinek fizetnie kell érte. Miért adná bárki is hosszú távon ingyen, pláne, h sok- sok felhasználónak kéne ingyen adnia?

Aztán jössz a következő okoskodásoddal, miszert 60%- al van kevesebb kopó alkatrész az elektromos kocsiban... tegyük fel, h ez az adat megállja a helyét. És? Neked e z miért fontos? Mit cserélsz a kocsidban kopó alkatrészt, amit az elektromosban nem? Motrort? Váltót? Nagyon elenyésző százalékban lenne igaz csak.

Biztos majd jössz válaszként a kettőstömegű lendkerékkel, meg a turbóval... Ritkán kell cserélni, nem minden autóban van.

Futómű, amit minden kocsiban kell előbb utóbb, azt a Teslában is egész biztosan kell. De a többi elenyésző. Az akku költsége viszont egy 10- en éves kocsi esetén, egyenlő lesz a gazdasági totálkárral.

"Lesz egy úja autód." Te ezt komolyan elhiszed? Mert új akku pakkot teszel bele, új lesz a kocsi?

Tényleg ennyire sötét lennél? Ne csináld már!

Az egy leharcolt öreg lom lesz addigra. És elavúlt is.

Inkább eladja vmi "madárnak" a tuléaj a te szóhasználatoddal élve. Vagy lopat egy akkupakkot vki elektromos kocsijából, ami az utcán parkol. Most is ezt csináljáka Toyota Priusok esetében, szerinted a Teslánál nem ez lesz?

Akár tetszik, akár nem ez az irány?

Azt te csak hiszed, mint naiv kis tök.

Majd a technológia, és a bányászat megmondja, mert h nincs alapanyag, nem lesz technológia sem, te arrogáns kis vakarék!

2017. ápr. 8. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/37 anonim ***** válasza:
49%
Az okoskodó nagyarcú majom te vagy, kedves előző. Orfeus a tényeket írta le, és a tények egyik jellemzője, hogy nagyon csípi az ostoba, de nagy hangú emberek szemét, akik a nemtetszésüknek hangot is adnak. Mivel a hülye emberek mindig többen vannak, ezért tűnik úgy az ilyen netes mocsarakban, mint ez, hogy a hülyeség az igazság, az igazság pedig hülyeség.
2017. ápr. 8. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/37 anonim ***** válasza:
Ebben az utolsó monológodban teljesen igazad van, a hülyék többen vannak. Te vagy itt mindjárt az élő példa. Orfeus, v ki a tököm, meg értelmes dolgokat is írt, igen, de sok kérdést kardinálisnak állít be, ami nem az, ami pedig az lenne, azzal nem foglalkozik. A fő problámám viszont a stílussal van, ez az oka, h én is felvettem az ő stílusát, h egy nyelvet beszéljünk.
2017. ápr. 8. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/37 anonim ***** válasza:

#32

#33

Űljetek le mindketten, egyes!

Osztjátok nagyhangon a baromságaitokat, a #34- es versenyző legalább leírta a valóban fontos tényeket. Az, hogy ilyen stílusban tette, azon nem kell csodálkozni a sötét #32- es stílusa árnyalékában.

2017. ápr. 8. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/37 anonim ***** válasza:
Bocsi, a #31 és #33- asnak szólt, hogy sötétek. A #32- es versenyző írta le a lényeget.
2017. ápr. 8. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/37 Orfeus ***** válasza:

Először is közgazdász vagyok, tisztában vagyok a gazdasággal, tudom hogy hihetetlen. Semmi számot, semmi konkrétumot nem írtál le.


A sítlusom azt hiszem érthető hogy miért, de írhatok úgy mint mint aki karót nyelt, és tele rakom neked diagrammokkal, kimutatásokkal az egészet, de félek nem fogod felfogni.


Az olaj lejárt lemez, lehet itt hisztizni hogy az ural mindent stb, ez meg is álta a helyét kb 50 éve. A mágnesmotor, a víz meghajtás stb, ezek létező dolgok, ugyan úgy mint az elektromos technológia. A különbség az, hogy amíg 3* annyiba kerül a litium mint pár éve, a mágnesmotor és a víz filléres költség, ellentétben a litiummal. A litium az marha nagy bíznisz, amiből senki nem akar kimaradni.

Szeretném ha segítenél, és mutatnál valamit, hogy honnan tudod mennyi lítium van a földben, továbbá előretkintően részletezd kérlek hogy a lítiumon kívül miket fejlesztenek, mert ugye fejlesztenek. Te tudod? Mert én igen.


Elárulok egy nagy titkot. A lítium a kötvetkező 10 évben a sokszorosát fogja érni, mert kb 3 bányánsz társaság alakítja az árat. Ők szépen feltornázzák addigra, amíg nem szálnak be olyan sokan a buliba. Érdemes befektetni a Global X Lifthium & Battery Tech ETF-be, persze ez csak magánvélemény.


Szóval az energiahordozó kérdést a kövi 5-10 évben szépen átfogják írni.


A kopó alkatrészekkel kapcsolatban egy nagyon kis betekintés:


[link]


Ha van mér kérdés írj bátran.

2017. ápr. 12. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!